Teletorium zintegrowało wszystkie kanały dystrybucji dzięki Comarch

scf-2019-exhibition-and-awards-partner-comarch

Teletorium, jedna z największych sieci sklepów z akcesoriami do smartfonów, zbudowała nowoczesny i intuicyjny sklep internetowy, opierając się o rozwiązanie Comarch e-Sklep.

Comarch jest Partnerem merytorycznym wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019, organizowanego przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Poland Magazine i portalu Retailnet.pl.

Smartfony stały się powszechne, a każdy z nich warto zabezpieczyć na wypadek upadku, doposażyć w dodatkowe akcesoria, a czasem naprawić. To domena spółki Teletorium, największej ogólnopolskiej sieci specjalistycznych punktów sprzedaży związanych z branżą GSM. Działalność firmy obejmuje sprzedaż i serwis telefonów komórkowych oraz sprzedaż akcesoriów do nich. W ostatnich latach sieć placówek Teletorium bardzo się rozwinęła. Powstało wiele punktów w największych centrach handlowych. Jednak spółka Teletorium, jak na nowoczesną firmę przystało, nie ogranicza swoich działań do handlu tradycyjnego. Od kilku lat jest obecna także w internecie. Oferta to kilkanaście tysięcy produktów pogrupowanych w kategorie lifestyle’owe: akcesoria GSM, automoto, hobby, sport, social media.

Rozwiązanie wykorzystywane dotychczasowo w obszarze e-commerce okazało się niewystarczające dla rosnącego Teletorium. Firma posiadała autorski sklep internetowy, który nie był zintegrowany z używanym systemem sprzedażowym. Zarządzanie asortymentem odbywało się bezpośrednio z panelu sklepu internetowego.

– Jedynym połączeniem sklepu internetowego z systemem sprzedażowym było ręczne zaciąganie stanów magazynowych i cen z pliku, który generowany był z systemu ERP. Zamówienia złożone w sklepie internetowym były ręcznie przepisywane do systemu sprzedażowego, także zmiany statusów zamówień były manualnie wprowadzane w panelu administracyjnym e-sklepu – wyjaśnia Kazimierz Karaszewski, specjalista CDN Partner Wrocław, firmy wdrażającej rozwiązania Comarch.

Spójne kanały sprzedaży Teletorium

Sklep internetowy Teletorium został zunifikowany pod względem wyglądu z szablonem użytym w e-kioskach wdrażanych w punktach sieci Teletorium. Niezależnie, czy klient odwiedza wyspę Teletorium w centrum handlowym, czy e-sklep, bez wahania rozpoznaje markę, bo w myśl zasady omnichannel kanały kontaktu sprzedawcy i kupującego są spójne.

Co więcej, szablon sklepu miał odpowiadać obecnie panującym trendom oraz pozwalać na przeglądanie sklepu internetowego z dowolnego urządzenia mobilnego. Musiał więc zostać zaprojektowany według zasad RWD (Responsive Web Design).

– Główne menu sklepu internetowego pozwala na szybkie odnalezienie kategorii, która interesuje użytkownika odwiedzającego sklep internetowy. Dodatkowo na stronie głównej został dodany panel z kafelkami kategorii, który niemal w identyczny sposób prezentowany jest w e-kioskach – informuje Kazimierz Karaszewski.

m-kaczmarek-teletorium
Marek Kaczmarek, wiceprezes zarządu Teletorium

Głównym asortymentem oferowanym w sklepie internetowym firmy Teletorium są akcesoria do telefonów komórkowych, dlatego też odwiedzający oczekuje możliwości intuicyjnego odnalezienia akcesoriów do posiadanego sprzętu. Aby ułatwić użytkownikowi wyszukiwanie, na stronie głównej został dodany panel, w którym użytkownik określa markę i model sprzętu. Po zaakceptowaniu wyszukiwania kliknięciem zostają wyświetlone akcesoria pasujące do jego wyboru.

Firma Teletorium posiada około 250 punktów rozsianych po całej Polsce, dlatego też w sklepie internetowym została wdrożona strona prezentująca rozmieszczenie lokalizacji sklepów na mapie. Pomaga to użytkownikom prosto i szybko odnaleźć punkt w swojej okolicy. Dodatkowo w sklepie internetowym została udostępniona opcja odbioru zamówienia w wybranym sklepie Teletorium. Po złożeniu zamówienia z opcją odbioru w punkcie dany lokal jest informowany drogą elektroniczną o złożonym zamówieniu, a następnie użytkownik otrzymuje informację o terminie odbioru.

Ważną rzeczą w e-handlu jest czytelny i intuicyjny formularz składania zamówienia. W Teletorium wybór sposobów dostawy został zaprezentowany na dużych i czytelnych kafelkach prezentujących od razu koszt dostawy. Dodatkowo po wyborze sposobu dostawy, widoczne są jedynie formy płatności dostępne dla wybranego produktu.

Nadążyć za światem

Główną korzyścią z wdrożenia Comarch e-Sklep w Teletorium była automatyczna integracja z systemem Comarch ERP XL, który był zasilany danymi od głównego dostawcy asortymentu, dzięki czemu takie dane jak opisy, zdjęcia towarów i atrybuty były automatycznie uzupełniane i synchronizowane z Comarch e-Sklep. Stany magazynowe i cenniki są automatycznie importowane z systemu Comarch ERP XL. Zamówienia złożone w sklepie internetowym są automatycznie importowane do systemu Comarch ERP XL, dzięki czemu mogą być od razu realizowane. Ważne dla zwiększania zadowolenia klientów jest też automatyczne informowanie punktów franczyzowych o zamówieniach, które mają zostać w nich odebrane przez klientów.

– Świat pędzi naprzód, a my dzięki naszym pomysłom skutecznie dotrzymujemy mu kroku. Rozwiązania e-commerce pozwalają nam na szybkie reagowanie na zmiany na rynku retail, ale tym samym wymagają nieustannego monitorowania trendów, takich jak convenience. Miesiące pracy nad Wirtualnym Sprzedawcą czy naszym e-sklepem zaowocowały powstaniem narzędzi technologicznych, będących odpowiedzią na główne potrzeby współczesnych konsumentów, którzy zakupy chcą robić szybko i wygodnie – przekonuje Marek Kaczmarek, wiceprezes zarządu Teletorium.

Korzyści z wdrożenia  Comarch e-Sklep

– Automatyczna integracja z systemem Comarch ERP XL, który jest zasilany danymi od głównego dostawcy asortymentu, dzięki czemu takie dane jak opisy, zdjęcia towarów i atrybuty są automatycznie uzupełniane i synchronizowane do Comarch e-Sklep

– Automatyczna synchronizacja stanów magazynowych i cenników.

– Zamówienia złożone w sklepie internetowym są automatycznie importowane do systemu Comarch ERP XL, dzięki czemu mogą być od razu realizowane.

– W ramach wdrożenia zostały zrealizowane elementy koncepcji omnichannel – m.in. kup online odbierz w sklepie, sprawdź status produktu w punkcie franczyzowym

Ogólnokrajowa sieć

Teletorium to największa ogólnopolska sieć specjalistycznych punktów sprzedaży związanych z branżą GSM, która jest obecna na rynku od 2004 roku. Działalność firmy obejmuje sprzedaż i serwis telefonów komórkowych oraz sprzedaż akcesoriów GSM. Firma od kilku lat jest obecna w internecie. Oferta to kilkanaście tysięcy produktów pogrupowane w kategorie lifestylowe: akcesoria GSM, automoto, hobby, sport, social media. Obecnie Teletorium ma około 250 punktów sprzedaży zlokalizowanych w całym kraju, dzięki którym obsługuje około 5 mln klientów rocznie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl