Burberry wdraża nową strategię. Stawia na luksus i e-commerce

burberry-sklep

Brytyjska marka Burberry zanotowała 3 proc. spadek obrotów po 6 miesiącach ostatniego roku finansowego. Firma pochwaliła się za to dobrymi wynikami osiągniętymi w okresie świątecznym. Prezes firmy zapowiada, że zamierza kontynuować proces budowania nowego wizerunku marki.

W ciągu ostatnich 13 tygodni 2018 roku sprzedaż like for like brytyjskiej marki wzrosła o 1 proc. To w głównej mierze efekt dobrych wyników osiągniętych na rynku azjatyckim.

Również w Europie, dzięki zwiększonemu ruchowi turystycznemu, marka zanotowała nieznaczny wzrost obrotów kwartał do kwartału. W USA sieć zanotowała spadek liczby odwiedzających jej sklepy, co przełożyło się na gorsze wyniki finansowe. W Chinach natomiast Burberry rósł w tym okresie o kilka procent.

Nowa wizja Burberry

– Cieszę się z postępu, jaki dokonaliśmy w ostatnim kwartale 2018 roku. Wciąż jesteśmy na etapie budowania nowego, kreatywnego wizerunku naszej marki. W kolejnych miesiącach nie zamierzamy zwalniać tempa. Będziemy kontynuować proces, który rozpoczęliśmy – komentuje Marco Gobbetti, prezes firmy.

Nowa strategia Burberry zakłada skoncentrowanie się sektorze dóbr luksusowych. To na tym polu, w dłuższej perspektywie czasowej, firma widzi największy potencjał na rozwój sprzedaży. Drugim ważnym aspektem zmian w Burberry będzie dalszy rozwój kanału online.

Optymalizacja sprzedaży

Już obecnie firma notuje zadawalające wzrosty sprzedaży w segmencie e-commerce, zwłaszcza na rynkach azjatyckich. Już 40 proc. tej sprzedaży realizowane jest w kanale mobile. Firma zwiększyła również konwersję dzięki wprowadzeniu nowego narzędzia. Firma rozpoczęła także współpracę z internetową platformą sprzedażową Farfetch. Jej zasięg to ponad 150 krajów na całym świecie.

Równocześnie firma optymalizuje sieć sprzedaży stacjonarnej. Oznacza to zamknięcie niektórych sklepów. Dotychczas z rynku zniknęło 20 sklepów tej marki. Jak zapowiadają władze Burberry, to jednak nie koniec. Obecnie na całym świecie produkty Burberry sprzedawane są w ponad 450 sklepach. Firma posiada także sklepy franczyzowe.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.