Grupa AmRest notuje wzrosty sprzedaży

scf-2019-exhibition-and-awards-partner-burger-king-amrest

AmRest Holdings SE informuje, że wstępne wyniki sprzedaży Grupy AmRest wyniosły w czwartym kwartale 2018 roku 443 mln euro i były o 23,3 proc. wyższe niż przed rokiem. W tym samym okresie sprzedaż Grupy w walutach lokalnych wzrosła o 25,5 proc.

Firma AmRest jest Partnerem wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019, organizowanego przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Forum Magazine i portalu SCF News – Retailnet.pl.

Przychody na świecie

Poza rozwojem organicznym na dynamikę sprzedaży Grupy w Q4 2018 pozytywnie wpłynęła konsolidacja wyników niedawno przejętych sieci restauracji KFC we Francji, Pizza Hut w Rosji, Armenii i Azerbejdżanie, Bacoa w Hiszpanii oraz Sushi Shop. Z wyłączeniem sprzedaży wymienionych biznesów przychody Grupy w Q4 2018 wzrosły o 9,5 proc.

Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła w Q4 2018 195 mln euro, co stanowi wzrost o 11 proc. w porównaniu do Q4 2017. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 12,7 proc.

Przychody dywizji rosyjskiej w Q4 2018 wyniosły 44 mln euro i były o 5,4 proc. wyższe niż przed rokiem. W walucie lokalnej sprzedaż tej dywizji w porównaniu do Q4 2017 wzrosła o 16,4 proc. Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w Q4 2018 kształtowała się na poziomie 179 mln euro i była o 47,5 proc. wyższa, niż przed rokiem. Przychody rynku hiszpańskiego, które zostały ujęte w wynikach dywizji Europa Zachodnia, wyniosły w Q4 2018 68 mln euro i były o 14,5 proc.wyższe, niż przed rokiem. Przychody na rynku chińskim w Q4 2018 osiągnęły poziom 19 mln euro i były o 23,3 proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu w 2017 roku (wzrost o 24,9 proc. w walucie lokalnej).

Przychody segmentu Unallocated w Q4 2018 wyniosły 5 mln euro i były o 20,8 proc. wyższe, niż przed rokiem. W walucie lokalnej odnotowano wzrost o 22,7 proc.

2,1 tys. restauracji

AmRest Holdings SE jest jedną z wiodących publicznie notowanych spółek restauracyjnych w Europie. Do zarządzanych przez nią marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King. AmRest jest także właścicielem sieci La Tagliatella, Bacoa, Sushi Shop, Blue Frog oraz KABB. Obecnie Spółka zarządza liczbą ponad 2100 restauracji w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants) w 26 krajach: Polsce, Słowacji, Bułgarii, Rumunii, Serbii, Chorwacji, Słowenii, Rosji, Hiszpanii, Francji, Belgii, Portugalii, Austrii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Czechach, Niemczech, Luksemburgu, Iranie, Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Armenii, Azerbejdżanie, Chinach oraz we Włoszech i na Węgrzech.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.