H&M: nowa strategia przynosi efekty finansowe

hm-koncept-sklep

Szwedzka Grupa H&M opublikowała wyniki finansowe za 2018 rok. Sprzedaż netto wzrosła w tym okresie o 5 proc., a przychody z kanału online o 22 proc.

Jak podkreśla Karl-Johan Persson, prezes Grupy H&M, ostatni rok był trudny nie tylko dla jego firmy, ale dla całej branży. – Po trudnej I połowie roku pojawiły się jednak pierwsze sygnały, że wysiłki włożone w usprawnienie działalności naszej firmy zaczynają przynosić efekty. Nowa kolekcja, lepiej trafiająca w gusta klientów, przyniosła nam dobre wyniki sprzedażowe w drugiej części 2018 roku. Dzięki temu mogliśmy śmiało kontynuować plan restrukturyzacji całej firmy, zwłaszcza jeżeli chodzi o systemy i procesy logistyczne. To generuje oczywiście dodatkowe koszty, ale finalnie przynosi wiele korzyści, zwłaszcza dla naszych klientów – komentuje Karl-Johan Persson.

Co warte podkreślenie, coraz większe znaczenie w strategii sprzedażowej całej Grupy, odgrywa sektor e-commerce. W 2018 roku sprzedaż w tym kanale wzrosła o 22 proc. Wyniosła ona ok. 30 mld koron szwedzkich. To oznacza, że kanał online odpowiada już za 14,5 proc. przychodów całej Grupy.

Restrukturyzacja Grupy H&M

Władze Grupy H&M zapowiadają kontynuację optymalizacji portfela sieci sprzedaży i dostosowanie oferty do potrzeb klientów, którzy coraz chętniej robią zakupy online. W tym celu sprzedaż internetowa zostanie uruchomiona w kolejnych krajach. Systematycznie wprowadzane będą także nowe udogodnienia.

Dzięki samouczącym się algorytmom sklepy mają być zatowarowane bardziej efektywnie, co z kolei ma się przełożyć na wzrost sprzedaży. Specjalne algorytmy mają także pozwolić H&M szybciej dostosowywać się do zmieniających się trendów konsumenckich i łatwiej przewidywać, co będzie się dobrze sprzedawało w kolejnych miesiącach.

Nad optymalizacją sprzedaży szwedzkiej marki pracują nie tylko zaawansowane, samouczące się algorytmy, które stale adaptują się do zmieniających się trendów i oczekiwań konsumentów, ale także zespół ok. 200 badaczy i inżynierów. Dzięki ich pracy i danym przeanalizowanym przez algorytmy łatwiej można personalizować ofertę konkretnych sklepów, wprowadzając do nich ofertę dopasowaną do oczekiwań lokalnych klientów. W ten sposób na półkach znaleźć się może np. więcej t-shirtów, a mniej sukienek.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl