Raport: dynamiczny wzrost obrotów polskich e-sklepów

oro-crm-ecommerce

Niemal 3/4 właścicieli sklepów internetowych deklaruje, że ich przychody w 2018 r. wzrosły, dla co ósmego ten skok przekroczył 50 proc. – tak wynika z raportu „Multiwyzwania” przygotowanego przez firmę Shoper.

– W badaniu niemal połowa sprzedawców przyznała, że za ich wzrostami stoi dobra koniunktura w branży e-commerce. Mimo to, nie spoczywają na laurach. Większość z nich zainwestowała w rozwój oferty produktowej, reklamę i budowę własnej marki. To pokazuje, że polski e-commerce to miejsce dla ambitnych graczy – zauważa Jacek Zientkiewicz, Brand Manager w Shoper.

shoper-raport

– Ostatni rok upłynął pod znakiem wejścia w życie RODO i zakazu handlu w niedzielę, premiery Allegro Smart i debiutu w internecie wielu globalnych marek. Jednak żadne z tych zdarzeń nie wywróciło internetowego handlu do góry nogami. Branża wyraźnie okrzepła i rośnie, mocno inwestując w siebie – pisze we wstępie do raportu Łukasz Kozłowski, Client Growth Expert Shopera – Mnogość podejmowanych przez naszych sprzedawców prób rozwoju sklepów pokazuje, że wbrew pozorom w e-commerce też trzeba się zaangażować i poświęcić odpowiednio dużo czasu, aby osiągnąć sukces sprzedażowy – dodaje ekspert.

Inwestycje w rozwój e-biznesu

Twórcy raportu przyjrzeli się inwestycjom właścicieli sklepów we własny biznes. Podejmują szereg działań – od dbania o bezpieczeństwo danych (36 proc. kupiło certyfikat SSL) i poprawę szaty graficznej (41 proc.), po lepsze pozycjonowanie i dodanie nowych metod płatności (obie opcje – po 29 proc.).

Bardzo istotna dla sklepów stała się też dywersyfikacja kanałów sprzedaży i dotarcia do klientów. Aż 70 proc. sprzedaje poza swoim sklepem, często w kilku miejscach, choć najwięcej (57 proc.) wybiera serwis Allegro. Podobnie jest z promocją w mediach społecznościowych. Najwięcej zaangażowania sklepów skupiają Facebook i Instagram – odpowiednio 82  i 42 proc. Większość właścicieli, działając w tych sieciach, decyduje się także na płatną promocję. Podobnie jest w przypadku wyszukiwarki Google – kampanie Adwords wybiera nawet więcej sprzedawców (41 proc.) niż pozycjonowanie (36 proc.).

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn