Galerie Gemini Park z 15 mln klientów w 2018 roku. Rośnie też wartość portfela inwestycji

scf-2019-exhibition-awards-concept-wystawca-gemini-park-bielsko-biala

Miniony rok był rekordowy dla centrów handlowych należących do Gemini Holding i Rafała Sonika. Krakowski deweloper nie tylko powiększył portfolio własnych obiektów, ale także zanotował rekordową liczbę klientów i znaczący wzrost obrotów w swoich centrach handlowych. Wzrosła także wartość portfolio holdingu.

Gemini Holding umacnia swoją pozycję na rodzimym rynku. Krakowski deweloper dzięki otwarciu trzeciego centrum handlowego Gemini Park zwiększył swój portfel inwestycji aż o 36,6 tys. m kw. Tym samym dysponuje już na polskim rynku ponad 122 tys. m kw. GLA.

Nowe otwarcie, a także inwestycje i modernizacje w galeriach działających już od lat, sprawiły, że w 2018 roku wzrosła także wartość rynkowa portfela holdingu. Dziś 3 obiekty Gemini Park w Tychach, Bielsku-Białej i Tarnowie warte są łącznie ponad 307 mln euro – podaje inwestor.

– Gemini Holding to dziś dynamicznie rozwijająca się polska firma deweloperska, a ostatni rok umacnia ten rozwój  – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding. – W 2018 roku udało się nam z sukcesem otworzyć nowy obiekt w Tychach, a także przeprowadzić modernizacje w galeriach w Bielsku-Białej i Tarnowie. Poczyniliśmy także kolejne plany inwestycyjne m.in. względem Tychów i Tarnowa. To sprawiło, że jeszcze wyraźniej zaznaczymy swoją obecność  na rynku – dodaje.

Centra zwiększają swój zasięg

Ale nie tylko nowe otwarcie i remonty pozytywnie wpłynęły na wartość galerii holdingu. Także wyniki poszczególnych obiektów. W minionym roku 3 centra handlowe Gemini Park łącznie odwiedziło aż 15 mln klientów.

Gemini Park Bielsko-Biała zanotował najlepszy w swojej historii wynik footfall, zamykając rok z liczbą 5,3 mln odwiedzających. W tym samym czasie Gemini Park Tarnów odwiedziło ponad 6 milionów osób. Największe w Tarnowie centrum handlowe zwiększyło także znacząco swój zasięg.

W efekcie dziś ponad połowa robiących tam zakupy pochodzi spoza miasta, a sama galeria ma w swoim zasięgu już 1,3 mln klientów.   Ponadto, obiekty w Bielsku-Białej i Tarnowie odnotowały znaczący, bo sięgający odpowiednio 11 proc. i 7,5 proc. wzrost obrotów. W przypadku galerii w Bielsku był to najlepszy wynik w historii tego centrum handlowego.

Również najnowszy obiekt – liczący sobie blisko 130 sklepów, restauracji i punktów usługowych Gemini Park Tychy – zamknął rok zgodnie z oczekiwaniami. Otwartą pod koniec marca 2018 roku obiekt do końca grudnia 2018 odwiedziło już 3,5 mln osób.

Sporym sukcesem w 2018 roku okazała się prowadzona rekomercjalizacja w Bielsku i Tarnowie oraz komercjalizacja w Tychach. Gemini Park Tychy jest już w ponad 95 proc. wynajęty, z kolei centra w dwóch pozostałych miastach mają poziom komercjalizacji sięgający ponad 99 proc.

– Chociaż te 3 galerie pomyślane zostały jako lokalne centra, zyskują one dziś na pozycji nie tylko w swoich miastach, ale przede wszystkim w regionach. Gemini Park Bielsko-Biała to obecnie jeden z najpopularniejszych obiektów na Podbeskidziu, a Gemini Park Tarnów obsługuje już klientów z całej wschodniej Małopolski – mówi Anna Malcharek.

– Także tyski Gemini Park w pierwszych miesiącach działalności udowodnił, że jest obiektem atrakcyjnym nie tylko dla tyszan, ale także dla mieszkańców kilkudziesięciu okolicznych miejscowości, w tym dla południowych dzielnic Katowic. Obiekt ma w swoim zasięgu już blisko 1,5 mln osób  – dodaje.

Rozwój Gemini Holding dostrzegła w 2018 roku także branża retail. W minionym roku deweloper zgarnął kilka ważnych nagród branżowych. Do wyróżnienia przyczyniło się m.in. otwarcie Gemini Park Tychy, rozwój pozostałych 2 obiektów oraz ich wyniki. Gemini Park Bielsko-Biała została nagrodzona w kategorii  „Non-Bussiness Achievement of The Year” za spektakularny projekt „Bielsko-Biała dla Toma Hanksa” i zaangażowanie galerii w społeczny cel przedsięwzięcia, jakim była pomoc Szpitalowi Pediatrycznemu w Bielsku-Białej.

Rynek dostrzegł także inwestycję w Tychach. W Londynie centrum handlowe zdobyło nie tylko prestiżową The European Property Awards w kategorii „Retail Developement Poland”, ale także nagrodę Five Star Award, czyli najwyższą ocenę jury.   Obiekt zgarnął dla siebie także nagrodę CEE Retail Award w kategorii „Retail Project Medium”. Nagrodą „Man of The Year” CEE Retail Awards powędrowała natomiast do Rafała Sonika,  prezesa holdingu. – Takie nagrody są dla nas bardzo ważne, bo przyznaje je niezwykle wymagająca branża. Są one więc pewnym potwierdzeniem sukcesu, ale także rozwoju w dobrym kierunku. Wzbudzają także ciekawość rynku naszymi inwestycjami – komentuje Anna Malcharek.

Nowa powierzchnia handlowa

Te ostatnie w najbliższym roku znów czeka rozwój – zapowiada holding. W Tychach na 2019 roku zaplanowano rozbudowę otwartego w marcu 2018 obiektu o ok. 6,6 tys.  mkw. Na nowej powierzchni ma powstać nowoczesne, wielosalowe kino, nowe restauracje oraz strefa kids play.

Deweloper podtrzymuje także plany związane z rozbudową Gemini Park Tarnów. Inwestor chce powiększyć centrum handlowe o ok. 7  tys. mkw. Powierzchnię tę mają zająć zarówno nowe marki, jak i dotychczasowi najemcy planujący poszerzenie lokali. W planach jest także kino. To ostatnie ma szansę powstać w ramach dostępnej obecnie w galerii powierzchni.

– W 2019 roku mocno będziemy skupiać się na rozwoju już wybudowanych obiektów. W planach mamy liczne modernizacje w Bielsku i Tarnowie, a także rozbudowę w Tychach. Rozglądamy się także na rynku, szukając lokalizacji, w której mogły by powstać kolejne centra Gemini Park – podsumowuje Malcharek.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl