Komputronik: blisko 30 nowych sklepów w rok

Sieć Komputronik na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy zanotowała 27 otwarć i reotwarć salonów marki w całej Polsce. W planach spółki, jak podkreśla zarząd, jest dalszy rozwój.

W minionym roku liczba klientów w salonach stacjonarnych Komputronik wzrosła o 10 proc., o 31 proc. nastąpił przyrost unikalnych użytkowników w sklepie internetowym, natomiast o 41 proc. przybyło ich w wersji mobile. Większą liczbę kupujących uzasadniają jednocześnie wyniki przeprowadzonych przez firmę badań, które wskazują, że 83 proc. klientów chętnie rekomenduje zakupy w Komputronik i dobrze opiniuje sam sklep. Takie noty to t, jak informuje zarząd sieci, efekt zaangażowania setek pracowników, eksperckiej wiedzy doradców w salonach oraz poziomu obsługi klienta.

– W Komputronik zależy nam, aby nasi ludzie wiedzieli, że są dla nas ważni. Wiemy, że to właśnie oni i ich potencjał stają się dziś jedną z najcenniejszych przewag konkurencyjnych, bo przecież za każdym efektywnie działającym biznesem stoi człowiek. Dlatego też w minionym roku kontynuowaliśmy rozpoczęte już budowanie kultury organizacyjnej w oparciu o wartości, na których nasza firma wzrastała i które są jej częścią do dziś. Są to stabilność i doświadczenie, relacje, sprawność i elastyczność oraz innowacyjność – mówi Liliana Lisiecka-Ploch, Dyrektor Działu Rozwoju Zasobów Ludzkich i Organizacji Komputronik.

Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy doszło do 27 otwarć i reotwarć salonów marki w całej Polsce. Przez cały rok Komputronik zwiększał także asortyment swoich produktów. Pod koniec roku oferta sklepu przekroczyła 100 tysięcy produktów, pochodzących od 2,6 tys. różnych marek. Prócz nieustannie rozwijającego się działu elektroniki i usług, powiększyły się także działy RTV i AGD, Dom i ogród, Dziecko, Uroda, Gaming oraz pozostałe. Między innymi właśnie dzięki temu IV kwartał roku był rekordowy dla spółki pod względem dotarcia do klientów.

– W planach na 2019 marka stawia na rozwój, rozwój i… jeszcze raz rozwój – informują przedstawiciele sieci Komputronik. Cel to wzrost we wszystkich obszarach. Komputronik wierzy, że noworoczną strategią, z obecnymi partnerami oraz zaangażowanymi ludźmi jest w stanie to osiągnąć.

Komputronik obecny w social mediach

Marka dba o budowanie żywej społeczności konsumenckiej również w social mediach, dzięki czemu od wielu miesięcy nieustannie pojawia się w rankingu najbardziej interaktywnych profili w kategorii elektronika według raportu SoTrender. Liczba fanów na fanpage’ach marki sięga blisko 250 tysięcy.

Zaangażowaną grupę pod szyldem Komputronik Gaming marka zbudowała także na kanale You Tube, gdzie ma 81 tys. subskrybentów. Swoje działania kieruje na grupę e-sportowców i branżę związaną z grami, walcząc równocześnie z zastanymi stereotypami społecznymi na temat graczy. W 2018 marka przeszła rebranding. Powstała nowa strona internetowa, zmieniła się identyfikacja wizualna, strategia i fundamentalne działania. Aktualnie działalność tego segmentu firma opiera na trzech filarach: autorytecie, lojalności oraz właśnie budowaniu społeczności.

Klienci marki skupiają się także wokół stworzonej dla nich aplikacji lojalnościowej Klub Komputronik, powstałej w drugie urodziny programu Klient VIP. Aplikację wzbogacono o wiele nowych funkcji, dzięki którym pełni ona m.in. funkcję mobilnej karty rabatowej, platformy dostarczającej informacje o najnowszych premierach produktowych czy przydatne porady zakupowe. W Klubie Komputronik jest już niemal 130 tys. osób.

Komputronik to jedna z największych i najdłużej działających sieci sklepów ze sprzętem komputerowym, oprogramowaniem, akcesoriami elektronicznymi oraz produktami RTV, AGD i Home. Obecnie marka posiada prawie 140 placówek stacjonarnych w całej Polsce, a także prowadzi sprzedaż internetową. W szerokiej ofercie znajduje się ponad 100 tysięcy produktów kilkuset marek. Spółka wchodzi w skład grupy kapitałowej Komputronik, do której należy również Komputronik Biznes sp. z o.o., Komputronik API sp. z o.o., Benchmark sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o. i niemiecka Komputronik GmbH.

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn