Niedzielne Centrum Rozrywki w Galerii Jurajskiej nakręca ruch

Galeria Jurajska

Ustawa o zakazie handlu w niedzielę i święta wprowadza w 2019 roku aż 37 niehandlowych niedziel. Stawia to centra handlowe w obliczu jeszcze większego niż w ubiegłym roku wyzwania, jakim jest utrzymanie zainteresowania obiektem, także w dni wolne od handlu.

Pomysł, jak to zrobić znalazła Galeria Jurajska z Częstochowy, której właścicielem jest GTC S.A. W styczniu ruszył w niej przygotowany od kilku miesięcy projekt Niedzielnego Centrum Rozrywki.

To pierwsza tego typu inicjatywa na polskim rynku retail, dająca klientowi spójną i ciekawą ofertę spędzenia czasu wolnego w galerii w niedzielę. Co więcej, wysyła w kierunku lokalnego rynku jasny sygnał o otwartości obiektu i jego atrakcyjności także w dni objęte zakazem.

– Jest to niezwykle spójna oferta, nad którą pracowaliśmy intensywnie przez cały 2018 rok. Postanowiliśmy przekuć ograniczenie, jakie się pojawiło na rynku w szansę na rozwój obiektu. Zmobilizowaliśmy najemców, sami także podjęliśmy szereg inwestycji, umożliwiający realizację tego pomysłu – mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.

Jakie zmiany wprowadziła galeria? Po pierwsze, Jurajska odważnie sięgnęła po możliwości jakie daje jej retailtainment i poszerzenie oferty rozrywkowej. Centrum handlowe w znaczący sposób rozwinęło ofertę gastronomiczną, wprowadzając do niej m.in. lokale z obsługą stolikową. W efekcie centrum handlowe ma dziś aż 18 restauracji i kawiarni.

W galerii przybyło także atrakcji dla dzieci. Dzięki ruchom na mapie najemców, dwukrotnie powiększony został także kids play Bajkowy Labirynt. Jego właściciel zdecydował się także na wprowadzenie tu konceptu 3-generacji centrum rozrywki oraz pierwszego w regionie Parku Ninja.

Po drugie, galeria mocno zainwestowała we własną infrastrukturę. W czerwcu po blisko roku prac oddany do użytku został mający aż 8,5 tys. m kw. miejski ogród na bulwarach Warty, pierwsza tego typu przestrzeń w mieście, która łączy rekreację z zakupami. W miejscu tym powstały m.in. 2 place zabaw, a także alejki i ścieżki spacerowe.

Galeria zwiększyła także liczbę zewnętrznych miejsc postojowych, stworzyła także nowy parking autokarowy, motocyklowy i rowerowy. Przy obiekcie pojawiła się także stacja naprawcza dla rowerzystów. Na terenie obiektu powstały natomiast nowe poczekalnie i strefy relaksu.

– Działania podjęte w 2018 roku połączyliśmy z  już istniejącymi zasobami. W ciągu ostatnich dwóch lat zmodernizowaliśmy m.in. food court zgodnie z ideą trzeciego miejsca, stworzyliśmy także nową strefę dydaktyczną premium z akwariami, a także przyjazne, zielone otoczenie galerii. Do oferty wprowadziliśmy natomiast jeden z największych w mieście fitness clubów – mówi Bugajczyk.

Food court w Galerii Jurajskiej

100 niedzielnych atrakcji

Efekt? Niedzielne Centrum Rozrywki, które pełną para ruszyło w styczniu to dziś blisko 100 dostępnych w niedzielę atrakcji dla całej rodziny.

Klienci odwiedzający centrum handlowe znajdą w nim m.in. 8 salowe kino Cinema City, studio fitness z siłownią, suną, klatką do cross-trainingu czy salą do Power Bike, mający blisko 500 m kw. kids play Bajkowy Labirynt z kilkudziesięcioma atrakcjami dla dzieci, młodzieży i dorosłych, a także 18 restauracji i kawiarni, w tym m.in. KFC, McDonald’s, Bobby Burger, Mihiderka, Strefa Sushi czy Pizza Hut. W galerii działa także z grami X-Zone, a w planach jest otwarcie w najbliższych tygodniach sklepu spożywczego.

Mocną stroną, zwłaszcza w sezonie, jest także infrastruktura rozrywkowa galerii. Klienci mają możliwość wypoczywania lub uprawiania miejskich sportów na bulwarach Warty lub rozgrywania towarzyskich meczów na 2 zmodernizowanych w 2018 roku boiskach do siatkówki plażowej. Przez cały rok z kolei można odwiedzać strefę z 2 gigantyczni akwariami – słodko- i słonowodnym.

– W ramach Niedzielnego Centrum Rozrywki połączyliśmy potencjał, jaki daje nam niezwykle rozbudowana oferta najemców z naszą rozrywkową, rekreacyjną i edukacyjną infrastrukturą. Tworzymy tym samy unikalne w mieście miejsce, w którym można ciekawie i aktywnie spędzić kilka godzin np. odwiedzając po kolei kino, restaurację i bawialnię. To alternatywa dla tych, którzy nie chcą spędzać niedzieli przed TV – przekonuje Bugajczyk.

Dwa razy więcej klientów

Ale to nie jedyne atrakcje, jakimi kusi Jurajska. W każdą niedzielę niehandlową w centrum handlowym organizowane są także wydarzenia specjalne dla całych rodzin mający charakter rozrywkowy, edukacyjny i dydaktyczny np. warsztaty zachowania się w towarzystwie psa czy zabawy budowania z klocków.

Jak podkreślają przedstawiciele galerii, do obiektu przyciągać ma nie tylko sama oferta Niedzielnego Centrum Rozrywki, ale także sposób, w jaki można z niej skorzystać.

– Bazą dla oferty stał się food court, to właśnie wokół niego można znaleźć wszystkie atrakcje Niedzielnego Centrum Rozrywki. Dzięki temu klient ma w zasięgu kilku kroków m.in. kino, kawiarnię czy fitness. Do samego centrum w niedzielę można wejść tylko przez jedno wejście od al. Krakowskiej, vis a vis parku na bulwarach Warty – mówi Bugajczyk.

– To celowy zabieg, bo to wejście prowadzi wprost na nasz food court i do kina, a do tego sąsiaduje z bulwarami Warty, zewnętrznymi placami zabaw oraz parkingami. Pozwala to więc klientom na poznanie tego co galeria ma do zaoferowania na zewnątrz i wewnątrz – dodaje Bugajczyk.

Pierwsze efekty działania Niedzielnego Centrum Rozrywki już są. W dwie niedziele stycznia liczba odwiedzających galerię wzrosła o ponad 100% w stosunku do średniej liczby odwiedzających w niehandlowe niedziele w 2018 roku. Większość z klientów w te dni stanowią rodziny z dziećmi.

– Klienci mają teraz wiele powodów, aby nas odwiedzać. Popularnością cieszy się kino, restauracje i kawiarnie, a także kids play. Wiele osób wpada do nas także kupić jedzenie na wynos, np. sushi. Popularnością cieszą się także mikro-wydarzenia, jakie organizujemy w każdą niedzielę – mówi Roman Bugajczyk.

– Ten projekt będzie rósł, bo jego potencjał jest ogromny. Już dziś towarzyszy mu duża, regionalna kampania marketingowa, a także mniejsze zapowiadające poszczególne wydarzenia. Przed nami także wiosna i lato. To sezony, które dadzą nam znacznie większe możliwości, chociażby organizowania plenerowych wydarzeń na bulwarach – podsumowuje dyrektor obiektu.

Obiekt w portfolio spółki GTC S.A.

Galeria Jurajska to największe centrum handlowe w Częstochowie (49 tys. m kw. GLA). Działający od 2009 roku obiekt z roku na roku zyskuje na popularności. W efekcie dziś to najchętniej wybierana galeria w mieście i jedna z najpopularniejszych w regionie.  Tylko w 2018 roku galerię odwiedziło blisko 7,2 mln osób. W Galerii Jurajskiej można znaleźć 200 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych oraz wielosalowe kino Cinema City. Ofertę wypełniają najpopularniejsze polskie i zagraniczne marki.  Swoje sklepy mają tutaj m.in. Grupa LPP (Reserved, Cropp, Home & You, House, Mohito, Sinsay), grupa Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti), TK Maxx, C&A, Euro RTV AGD, Intersport, Empik, H&M, New Yorker, Smyk, Rossmann, Sephora, Super Pharm, Biedronka, Douglas, Carry, TruTrussardi, Apart i wiele innych. Do dyspozycji klientów Galerii Jurajskiej jest wielopoziomowy parking mogący pomieścić 2000 samochodów, parking autokarowy, rowerowy, motocyklowy a także nowocześnie zaaranżowana strefa restauracyjna z wydzieloną przestrzenią wypoczynkową. Tuż przy galerii klienci znajdują natomiast nowocześnie zaaranżowany miejski ogród nad bulwarami Warty oraz parking autokarowy. We wnętrzu obiektu z kolei przygotowano dla nich kilka stref relaksu, w tym strefę dydaktyczną premium z akwariami (morskim i słodkowodnym). Właścicielem galerii jest GTC S.A.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.