Helios debiutuje w Warszawie z najnowszym konceptem

Kino Helios w Blue City

– Chcemy być obecni na wszystkich rynkach, dlatego cieszę się, że w końcu udało się nam zrealizować plan otwarcia pierwszego naszego kina w Warszawie. Już teraz mogę zdradzić, że nie jest ono ostatnie – mówi Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios. 47. kino sieci Helios zadebiutowało w warszawskim Blue City. W planach sieci jest dalsza ekspansja na warszawskim rynku, ale nie tylko.

Należąca do Grupy Agora sieć kin Helios rozwija swoją działalność głównie w małych i średnich miastach, ale obecna jest również w największych aglomeracjach kraju. Warszawa stała się kolejnym miastem na handlowej mapie multipleksu. Na 4. pietrze Blue City sieć zadebiutowała z kinem w najnowszym koncepcie – Helios Dream, które zostało wbudowane w kopułę galerii. Skomplikowany projekt spowodował, że dopiero po 8 latach od zawarcia umowy z właścicielem obiektu, udało się zakończyć inwestycję. Pierwszy seans filmowy odbędzie się już 14 lutego.

Sentymentalna podróż

Pierwsze kino Helios w Warszawie to wyjątkowe połączenie innowacyjnych rozwiązań technologicznych z magią kultowych stołecznych kin. Za sprawą wystroju i wielkoformatowych ekranów LED o wysokiej rozdzielczości, wyświetlających zwiastuny i plakaty filmowe, we foyer obiektu widzowie poczują się jak na rozświetlonym Times Square. Jednocześnie, warszawski Helios odda hołd historycznym stołecznym kinom i za sprawą nazw sal takich, jak: Relax, Femina czy Palladium, zabierze widzów w sentymentalną podróż.

W najnowszym stołecznym multipleksie na widzów czeka 8 sal, w tym aż 3 sale Helios Dream. Helios Dream wyróżnia się salami z nowoczesnym designem, ze skórzanymi fotelami z elektryczną regulacją siedzeń, obrazem w rozdzielczości 4K i dźwiękiem Dolby Atmos. – Koszty budowy jednej sali są o około 50 proc. wyższe niż w przypadku typowych kin – mówi Tomasz Jagiełło. Umowa najmu została zawarta na 10 lat. Według szacunków właścicieli kina, inwestycja ma zwrócić się w ciągu ok. 6-7 lat.

W 8 kameralnych salach, na komfortowych fotelach zasiądzie ponad 850 widzów. Jako pierwsze w Polsce, kino Helios w Blue City zaoferuje projekcje w innowacyjnej technologii laserowej Christie RealLaser™. Ponadto multipleks będzie wyposażony w wysokiej klasy sprzęt nagłaśniający, dźwięk cyfrowy Dolby Atmos, rozdzielczość obrazu Christie 4K oraz technologię DepthQ 3D. W oczekiwaniu na projekcje, widzowie będą mogą napić się kawy i spróbować deserów w kawiarni Helios Café, a podczas seansów raczyć się przekąskami i napojami z baru kinowego.

– To pierwsze, ale nie ostatnie nasze kino w Warszawie. Prowadzimy rozmowy w sprawie kolejnych otwarć, jak tylko zostaną zakończone poinformujemy o nowych inwestycjach – mówi prezes sieci Helios. Kolejnymi miastami na celowniku sieci są Gdańsk i Katowice, w których sieć nie ma jeszcze swoich kin. W 2019 roku otwarte zostaną z kolei kina m.in. w Legionowie, Pabianicach, Żorach.

Nominacja dla sieci Helios

17-osobowe Jury Retailers’ Awards, które składa się z ekspertów największych międzynarodowych firm doradczych, w tym Cushman & Wakefield, nominowało 4 sieci handlowe do nagrody w kategorii New Retail Concept/Retail Store Design. Zdaniem specjalistów na szczególną uwagę zasługują działania podjęte przez sieci Douglas, eobuwie.pl, Sephora oraz właśnie kino Helios.

Jury doceniło Helios za koncept Helios Dream, będący „odpowiedzią na marzenie o kameralnej, komfortowej przestrzeni do oglądania filmów w fantastycznej jakości dźwięku i obrazu”. Pierwsze dwie sale Helios Dream – działają już w m.in. multipleksie Helios w Forum Gdańsk.

– Dzięki Helios Dream spełniamy nasze i widzów marzenia o tym, aby rozsiąść się w kinie jak na domowej kanapie i cieszyć się filmem w najlepszej możliwej rozdzielczości, z fenomenalnymi efektami dźwiękowymi – mówi Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios. – Dodatkowo koncept Helios Dream wyznacza nowe standardy odbioru filmu w kinie – to dostępna dla wszystkich wyjątkowa oferta premium, która zadowoli nawet najbardziej wymagających kinomanów – dodaje. Wyniki już 9 kwietnia podczas Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl