Douglas zainwestuje w nowy koncept perfumerii

W ramach strategii #Forwardbeauty, stworzonej przez Tinę Müller, CEO Douglas, ponad 2 tys. perfumerii zlokalizowanych w Europie, do końca 2019 roku, zyska nowy wygląd. Jako Dyrektor ds. Ekspansji CEE będę mogła aktywnie uczestniczyć w tych zmianach – mówi Magdalena Przybysz, Dyrektor ds. Ekspansji CEE w Douglas Polska

SCF News: W styczniu dołączyła Pani do zespołu firmy Douglas Polska, obejmując stanowisko Dyrektora ds. Ekspansji CEE. Jakie stoją przed Panią wyzwania na nowym stanowisku?

Magdalena Przybysz: Nie ukrywam, że praca dla spółki Douglas – lidera w sektorze beauty, obecnej w 21 krajach Europy – jest interesującą przygodą. Osobiście uważam, że receptą na sprawne prowadzenie biznesu nie jest jedynie znajomość rynku, ale, co najważniejsze, potrzeb klientów.

Dołączyłam do firmy w bardzo ciekawym momencie. Mamy apetyt, a co za tym idzie ambitne plany rozwoju. W ramach strategii #Forwardbeauty, stworzonej przez Tinę Müller, CEO Douglas, ponad 2 tys. perfumerii zlokalizowanych w Europie, do końca 2019 roku, zyska nowy wygląd. Jako Dyrektor ds. Ekspansji CEE będę mogła aktywnie uczestniczyć w tych zmianach.

Czy widzi Pani duże różnice w prowadzeniu ekspansji sieci beauty a odzieżowej?

Uważam, że różnice są niewielkie. Każdy, kto działa w branży retail, wie, że w prowadzeniu biznesu najważniejszy jest klient.

Firma Douglas od zeszłego roku wprowadza nowy wizerunek marki #Forwardbeauty w 21 krajach, w tym w Polsce. Jakie działania są już prowadzone w ramach nowego wizerunku?

Strategia realizowana jest stopniowo. Najbardziej charakterystycznym elementem jest wymiana naszego logo – nowa typografia nawiązuje do bliskiej relacji z klientami. Jako lider na rynku jesteśmy zobowiązani śledzić trendy i podążać za nowymi technologiami, dlatego kolejnym elementem naszej strategii jest zmiana koncepcji komunikacji wizualnej. Do widocznych elementów zaliczamy również aranżację salonów.

Czy Douglas będzie teraz otwierał perfumerie wyłącznie w nowym koncepcie wizualnym?

Proces uruchomienia nowych lokalizacji poprzedzamy szczegółową analizą. Rynek produktów beauty szybko się zmienia, każdą perfumerię traktujemy indywidualnie. Naszym głównym zadaniem jest odpowiadanie na potrzeby konsumentów. Pracujemy nad innowacyjnymi rozwiązaniami. Odpowiadając na potrzeby klientów w naszych perfumeriach oferujemy usługi makijażowe i pielęgnacyjne.

W ramach zmian firma będzie także modernizować i dostosowywać salony do nowej koncepcji wizualnej?

Jednym z głównych zadań całego zespołu jest modernizacja istniejących salonów. Dokładamy wszelkich starań, aby szybko reagować na potrzeby naszych klientów i dostosowywać perfumerie do ich potrzeb. W ostatnich miesiącach dokonaliśmy znacznych inwestycji, świetnie sprawdziło się również zastosowanie najnowszych rozwiązań multimedialnych. Przykładamy dużą wagę zarówno do funkcjonalności, jak i samego wyglądu.

Czy będzie to związane również ze zmianą lokalizacji na terenie danego centrum handlowego i powiększenia powierzchni perfumerii?

Każdego dnia szczegółowo analizujemy całe portfolio. Jako dział ekspansji nie odpowiadamy jedynie za nowe otwarcia. Na dojrzałych rynkach, do których bez wątpienia należy Polska, koncentrujemy się na powiększeniach obecnych salonów i relokacjach.

Czy oprócz relokacji i nowej aranżacji możemy w tym roku spodziewać się nowych otwarć?

Tak, oprócz działań wymienionych wcześniej w 2019 roku planujemy także otworzyć kilka nowych perfumerii. Intensywnie pracujemy nad sfinalizowaniem ostatnich umów najmu.

Rozmawiał: Wojciech Wojnowski

Douglas jest jedną z wiodących firm w sektorze beauty w Europie. Posiada ponad 2,5 tys. perfumerii i szybko rozwijające się sklepy internetowe w 19 krajach Europy. W roku obrotowym 2016/17 firma osiągnęła sprzedaż na poziomie 2,8 mld euro. Każdego dnia ponad 20 tys. pasjonatek urody dokłada wszelkich starań, aby podkreślić piękno klientów i tym samym ich uszczęśliwić. Douglas posiada w swojej ofercie około 35 tys. wysokiej jakości produktów perfumeryjnych, kosmetycznych oraz do pielęgnacji skóry. Douglas Polska to największa sieć perfumerii w Polsce. Posiada 134 sklepy w najlepszych centrach i galeriach oraz przy prestiżowych ulicach handlowych. Szczególne miejsce na mapie perfumerii zajmuje Douglas House of Beauty w warszawskiej Arkadii – największa perfumeria w Polsce, o powierzchni 1,2 tys. mkw.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.