Gastromall Group: skupiliśmy się na rozwoju marek, które biznesowo się sprawdzają

W 2018 roku Gastromall Group otworzył 15 restauracji, w tym większość w nowym koncepcie. – Harmonogram powstawania nowych lokali do czerwca 2019 r. jest już ustalony. Na wiosennym Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards będziemy obecni z nową ofertą. Mamy nadzieję, że nasza obecność przyspieszy finalizację trwających rozmów – mówi dla Retailnet.pl Piotr Beltrani Specjalista ds. Rozwoju Sieci Restauracji Olimp. Marka została nominowana do Retailers’ Awards 2019 w kategorii F&B Expansion.

Rok 2018 był dla Gastromall Group wyjątkowo aktywny i obfitował w wiele zmian, jakie zaszły w ramach organizacji. – Za nami udany rok, w trakcie którego wiele się nauczyliśmy. Osiągnęliśmy dojrzałość, która pozwoliła nam obiektywnie spojrzeć na swoje dotychczasowe działania – mówi dla Retailnet.pl Piotr Niemiec, właściciel Gastromall Group. Na początku stycznia 2018 r. pracownicy przeprowadzili się do nowej siedziby. W trzypiętrowym nowoczesnym biurowcu przy głównej arterii Krakowa, nowe miejsce znalazły Działy: Zakupów, Administracji, Marketingu, Księgowości i HR a przede wszystkim Biuro Zarządu.  Ten ruch miał aspekt symboliczny – tak zaczęła się fala zmian.

Piotr Niemiec, właściciel Gastromall Group

– Firma stała się duża, a portfel marek obszerny, dlatego narodziła się potrzeba zweryfikowania naszej działalności od podstaw. Skupiliśmy się na rozwoju tych marek, które biznesowo się sprawdzają, a zachowując swoją tożsamość są w stanie nadążyć za zmianami w preferencjach konsumentów. Nasz wiodący brand, Restauracje Olimp liczący obecnie 84 punkty, stał się przedmiotem gorących dyskusji. W konsekwencji odbytych warsztatów zdecydowaliśmy o odświeżeniu jego formuły. Rozmowy o zmianach zaczęliśmy w listopadzie 2017 r. i już wtedy wiedzieliśmy, że nie możemy się cofnąć – mówi Piotr Niemiec.

Nowe wnętrze Restauracji Olimp

– Chcieliśmy zachować wiodące hasło Restauracji Olimp: Przykładamy wagę do smaku oraz komunikować jego znaczenie we wszystkich kontaktach i relacjach klienta z marką. Żeby to osiągnąć, sięgnęliśmy po pomoc specjalistów – mówi Izabela Domaradzka, Dyrektor Działu Marketingu Gastromall Group.

– Na nasze zlecenie jedna z wiodących krakowskich pracowni architektonicznych opracowała proces zmian oraz procedurę ich wdrożenia. Powstał zupełnie nowy wizualnie; świeży i nowoczesny koncept, pełen światła, naturalnej zieleni, przestrzenny, wygodny, przyjazny. Wybrane kolory i materiały podkreślają demokratyczny charakter i nieformalną, luźną atmosferę restauracji. „Jesteśmy otwarci dla wszystkich, pełni pomysłów na nowe dania, wsłuchujemy się w potrzeby naszych Gości dając im to co najlepsze; smaczne, świeże, wartościowe jedzenie i wspaniały smak” to główny przekaz jaki chcemy komunikować – dodaje. Prace nad nowym konceptem trwały kilka miesięcy. W warsztatach i rozmowach brali udział pracownicy wszystkich kluczowych działów firmy, w sumie kilkanaście osób.

Nowe wnętrze restauracji Olimp opracowane zostało w dwóch formatach: lokalu na foodcourcie  oraz kantyny w centrum biurowym. Oba zachowały podstawowe zalety – otwartą kuchnię, w której najważniejszą rolę pełnią produkty, człowiek i jego praca, transparentność. Otwarta kuchnia umożliwia podglądanie procesów przygotowywania posiłków, a stanowiska do livecookingu pozwalają na jeszcze większe zróżnicowanie menu oraz personalizację potrawy z dodatkowym bonusem – relacją z kucharzem, doradcą w kwestii przypraw i dodatków do zamówionej potrawy. Ujęte w nowym projekcie aspekty były wynikiem empatycznego podejścia do oczekiwań klientów, analizy bieżących trendów zarówno w gastronomii jak i designie.

Pierwsza prototypowa restauracja powstała w marcu 2018 r. w nowootwartym Zabłocie Business Park w Krakowie. Jej wygląd pozytywnie zaskoczył klientów, znających Olimp z innego wizerunku. Strefy wspólnego posiłku, miękkie sofy, duża ilość naturalnej zieleni, specjalnie dobrana muzyka, ekotarg/sklepik ze świeżymi owocami; stworzyły niepowtarzalny klimat miejsca i wyjątkowe doświadczenie z marką. Kolejnym krokiem była gruntowna zmiana i remont  w krakowskiej Bonarce. W maju zeszłego roku w Bonarka City Center Restauracja Olimp reklamowała się hasłem: Zaskoczymy Cię! I tak się stało.

15 nowych restauracji

2018 rok upłynął także pod znakiem nowych otwarć. W minionym roku Gastromall Group otworzył 15 restauracji, w tym większość w nowym koncepcie. Wśród nowych lokalizacji znalazły się miasta, w których Olimp był debiutantem – Wrocław, Gubin, Zabrze, Świebodzin.

Znacząco zwiększyła się liczba restauracji w centrach biurowych (otwarcie m.in. w Olimp Zabłocie Business Park w Krakowie, Olimp Silesia Business Park w Katowicach, Olimp Bolero Office Point w Warszawie, Olimp Biurowiec Dominikański we Wrocławiu) co dowodzi zaufania, jakim darzą markę zarządcy. Nowa formuła zachęciła potencjalnych franczyzobiorców do zakupienia licencji; na ich potrzeby rozbudowany został  Dział Ekspansji.

Dział HR wdrożył system szkoleń dla pracowników obsługi, tak żeby każdy klient kojarzył markę również z doskonale zorientowaną w sprzedawanych daniach przyjazną i zgraną ekipą. Dla kucharzy sieci zaprojektowano nowe ubrania – bluzy, fartuchy oraz czapki, które są zgodne z nową koncepcją wizualną. Komunikacja marketingowa została przeniesiona na monitory zarządzane zdalnie z centrali w systemie dostarczanym przez firmę Nanovo. Do menu wprowadzono na stałe rozbudowaną ofertę wegańską opracowaną wspólnie z kampanią społeczną RoślinnieJemy.

Plan na 2019 r.: nowe lokale i modernizacje restauracji

Jak zapowiada Gastromall Group, rok 2019 będzie równie intensywny jak ten miniony. – Wdrożenie Customer Experience Managment napędzać będzie ekspansję marki. Zachowana zostanie dynamika otwarć. Podpisaliśmy kilkanaście nowych umów, a harmonogram powstawania nowych lokali do czerwca 2019 r. jest już ustalony. Kolejnych kilkanaście umów jest w trakcie negocjacji – wylicza Piotr Beltrani Specjalista ds. Rozwoju Sieci Restauracji Olimp. – Na wiosennym Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards będziemy obecni z nową ofertą. Mamy nadzieję, że nasza obecność przyśpieszy finalizację rozmów – dodaje.

Już w styczniu br. zaczął się proces modernizacji starszych restauracji. Przemianę przejdą kolejno: lokale w Centrum Handlowym Czyżyny, Zakopianka, Factory Outlet, a także punkty streetowe jak Krupnicza czy Rynek Podgórski w Krakowie. Remont czeka wkrótce restaurację Olimp w Centrum Biurowym Francuska w Katowicach.  Proces zmian wizualnych i funkcjonalnych wprowadzają także Franczyzobiorcy. Trwają remonty w restauracjach Olimp w Galerii Rzeszów oraz w poznańskiej Avenidzie i łódzkim biurowcu Sterlinga Business Center.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.