Rosną obroty najemców w obiektach Apsys

Justyna Kur, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. zarządzania nieruchomościami Apsys Polska

– Przyjęty przez Apsys kierunek zarządzania powierzchniami handlowymi, mimo niedziel niehandlowych, jest właściwy. Komunikacja, skupiona na podkreślaniu szerokiego zakresu oferty także w dni niehandlowe, przyniosła pozytywne efekty. Funkcje pozahandlowe, które dotychczas pozostawały w komunikacyjnym tle, dziś nabrały znaczenia – mówi Justyna Kur, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. zarządzania nieruchomościami w Apsys Polska.

Przy szybko zmieniających się warunkach rynkowych i rosnącej w szybkim tempie świadomości potrzeb i wymaganiach klientów, ścisła współpraca właścicieli, najemców i zarządców powierzchni handlowych w obszarze tzw. shopping experience jest niezbędna do efektywnego wykorzystania możliwości, jakie niesie ze sobą przestrzeń galerii handlowych. Apsys Polska, działający na rynku zarządzania nieruchomościami, mając tego pełną świadomość, wyprzedza rynkowe trendy i tworzy ofertę szytą na miarę potrzeb nowoczesnego klienta.

– Zarządzanie nieruchomościami handlowymi w dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się otoczeniu rynkowym – tak w sensie społecznym, jak i ustawowym, to nie lada wyzwanie. Trzeba wyjątkowej czujności, rozwiniętego zmysłu obserwacji, otwartości i innowacyjnego podejścia do biznesowej rzeczywistości, żeby zachować pozycję lidera. Nam się to udaje głównie dzięki profesjonalizmowi naszych pracowników, którzy mają świadomość, że każde centrum handlowe to inne możliwości i inne potrzeby. Dialog prowadzony z właścicielami i najemcami sprawia, że udaje nam się wypracować najwyższe standardy usług a klientom dostarczyć najlepszą, najbardziej przez nich pożądaną ofertę – tak handlową, jak i kulturalno-rozrywkową – mówi Justyna Kur, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. zarządzania nieruchomościami w Apsys Polska.

147 mln odwiedzin w centrach handlowych Apsys Polska

Globalnie w 2018 r. footfall dla zarządzanego przez Apsys Polska portfolio, wyniósł 147 milionów odwiedzin. To oznacza spadek w skali roku o 2,45 proc., jednak pamiętać należy, że w marcu 2018 r. weszła w życie ustawa o ograniczeniu handlu w niedzielę, zatem dane są nieporównywalne. Analiza „like to like”, czyli analiza footfall od poniedziałku  do soboty z wyłączeniem niedziel przynosi odmienny, napawający optymizmem wynik – 2,45 proc. wzrostu (128 mln w 2017 vs 131 mln w 2018 r.). Co warte podkreślenia w analogicznym okresie wskaźnik dla całego sektora centrów handlowych wyniósł minus 4,3 proc. Oznacza to, że przyjęty przez Apsys kierunek zarządzania powierzchniami handlowymi, mimo niedziel niehandlowych, jest właściwy. Komunikacja, skupiona na podkreślaniu szerokiego zakresu oferty także w dni niehandlowe, przyniosła pozytywne efekty. Funkcje pozahandlowe, które dotychczas pozostawały w komunikacyjnym tle, dziś nabrały znaczenia. Naszym zadaniem, jako zarządcy, jest edukowanie klientów o możliwości dokonywania satysfakcjonujących zakupów w dni handlowe i atrakcyjnego spędzania czasu w zarządzanych obiektach w niedziele wolne od handlu. Z badań przeprowadzonych przez firmę Inquiry wynika, że to właśnie oferta  kulturalno-rozrywkowa może stanowić o wyborze konkretnego centrum. Dla nas istotne jest, żeby ten fakt dotyczył nie tylko dni, w które można zrobić zakupy. Dlatego rozbudowujemy strefę gastronomiczną w zarządzanych przez nas galeriach, czy wprowadzamy przestrzenie pozwalające na aktywizację społeczności lokalnej. Przykładem takiego działania może być galeria Bemowo, gdzie otwarto Miejsce Aktywności Lokalnej bMAL Klub Artystyczny. Są tu realizowane lokalne, niekomercyjne inicjatywy artystyczno-społeczno-kulturalne na rzecz mieszkańców dzielnicy Bemowo. To pierwszy tego typu projekt, który powstał na terenie centrum handlowego – mówi Justyna Kur.

Innowacyjne rozwiązania w obiektach zarządzanych przez Apsys

Dobrą kondycję zarządzanych przez Apsys Polska obiektów, obrazuje wskaźnik obrotu wygenerowanego przez najemców. Dla całego portfolio obroty dla danych porównywalnych wrosły o 2,19 proc., czyli o ponad 100 mln zł. więcej (odpowiednio 4,9 miliarda. zł w 2018 r. vs 4,8 miliarda zł. w 2017 r.), a dla danych nieporównywalnych obroty wrosły aż o 4,76 proc. (5,7 mld zł. w 2018 r. vs 5,4 mld zł. w 2017 r.). Prawie 300 mln zł więcej przy ponad 20 niedzielach bez handlu pokazuje właściwy kierunek polityki zarządczej organizacji. Niekwestionowanym rekordzistą jest Posnania, gdzie obroty wzrosły dla danych aż o 19 proc. 2018 był rokiem pracowitym dla Apsys Polska.

Do grona centrów zarządzanych przez Apsys dołączyła Bonarka, Centra Czyżyny i Bielawy zdecydowanie zmieniły swój wygląd, Focus Piotrków  zyskał nową przestrzeń gastronomiczną zaś Platan rozbudował się o 17 tys mkw GLA i zyskał zupełnie nowy design i tenant mix.

–  Na każdym etapie zarządzania myślimy o potrzebach naszych Klientów. Wdrożone w firmie podejście procesowe według filozofii LEAN dodatkowo zoptymalizowało nasze procesy wewnętrzne, zapewniając tym samym klientom najwyższy standard usług. Działamy też w zgodzie ze standardami zrównoważonego rozwoju, co potwierdzają certyfikat ISO 14001 oraz 13 certyfikatów BREEAM, wszystkie na poziomie „Excellent”, które Apsys otrzymał za wysokie standardy zarządzania centrami handlowymi.

Prężnie funkcjonuje wewnętrzny think tank Apsys LAB, którego głównym celem jest monitorowanie nowych trendów w branży i generowanie innowacyjnych rozwiązań. Wszystko po to, aby budowane i zarządzane przez Apsys centra spełniały potrzeby i odpowiadały aspiracjom współczesnych klientów oraz najemców.

– Nasze wysiłki doceniają tak nasi zleceniodawcy, jak i przedstawiciele branży. Rok 2018 obfitował w nagrody. ICSC przyznało Posnanii nagrodę dla najlepszego nowego, bardzo dużego centrum handlowego w Europie. Równie dumni jesteśmy z kumulacji nagród w marketingowym konkursie SOLAL (Manufaktura przywiozła złotą statuetkę, a Galeria Katowicka oraz Posnania – po srebrnej) oraz licznych nagród PRCH. Dołożymy wszelkich starań, by bieżący rok, mimo wyzwań, przed którymi stoimy okazał się dla nas, a co za tym idzie, naszych klientów, równie owocny –  podsumowuje Justyna Kur.

Apsys jest jednym z wiodących operatorów branży centrów handlowych w Polsce i we Francji. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości. Tworzy innowacyjne, „szyte na miarę” projekty uwzględniające specyfikę danego miejsca, kontekst społeczny oraz środowisko naturalne. Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu.

Apsys Polska zarządza obecnie ponad 1 mln mkw. GLA w 24 centrach handlowych zlokalizowanych w 17 największych miastach w Polsce.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.