Kolejny dobry rok dla Manufaktury

Manufaktura

– W ciągu roku odnotowaliśmy ponad 21 milionów wizyt. – Wraz ze wzrostem frekwencji zaobserwowaliśmy, tak ważny dla naszych najemców wzrost obrotów o 7,4 proc. – mówi Anna Łajszczak-Kucharska, Tenants Relations Manager Manufaktury.

Manufaktura nie zwalnia tempa. Miniony, 2018 rok, był kolejnym, w którym odnotowano zarówno wzrost frekwencji, jak i wzrost obrotów. Pojawili się nowi najemcy, zrealizowano liczne modernizacje. Manufaktura zorganizowała ponad 100 wydarzeń kulturalnych, sportowych i rozrywkowych. Centrum zdobyło też prestiżowe nagrody branżowe za realizację eventów.

– Największym wyzwaniem, przed którym stanęliśmy w minionym roku były zmiany wynikające z wprowadzenia ustawy o zakazie handlu w wybrane niedziele – mówi Anna Łajszczak-Kucharska, Tenants Relations Manager Manufaktury. Mimo tego Manufaktura po raz kolejny odnotowała wzrost frekwencji, tym razem na poziomie 2,4 proc. Oznacza to, że w ciągu roku odnotowaliśmy ponad 21 milionów wizyt. – Wraz ze wzrostem frekwencji zaobserwowaliśmy, tak ważny dla naszych najemców wzrost obrotów o 7,4 proc. – dodaje Anna Łajszczak-Kucharska. – Sukces wynika z pewnością z działań zarządcy na wielu polach, ale kluczowa wydaje się silna pozycja Manufaktury w Łodzi i w regionie, jak również atrakcyjna i różnorodna oferta handlowa.

Nowi najemcy, nowe lokalizacje w Manufakturze

W 2018 roku do grona najemców Manufaktury dołączyło kilkanaście polskich i światowych marek. Wśród nich szczególnie silnie reprezentowana jest branża gastronomiczna: otwarto dwie nowe restauracje na rynku – Lavash i Pini Grill & Delikatesy, także na rynku swoje miejsce znalazły dwa nowe punkty gastronomiczne – Gorąca Pączkarnia i Soup Coulture, a Pasibus otworzył restaurację w części Food Court. W minionym roku swoje miejsce w Manufakturze znalazły też marki odzieżowe i obuwnicze: Bizuu, Ryłko, Newbie i Tezenis, a także dwa sklepy oferujące wszelkiego typu akcesoria – Flying Tiger Copenhagen i Miniso. Jesienią odbyło się huczne i długo oczekiwane otwarcie klubu Saturn Fitness.

Blisko dwadzieścia sklepów i butików zostało odnowionych według najnowszych trendów wnętrzarskich. W tej grupie znalazły się również restauracje – Hana Sushi i La Vende.

Nagrody dla Manufaktury

W minionym roku, działania Manufaktury zostały wielokrotnie dostrzeżone przez ekspertów branży. We wrześniu przyznano centrum Solal Marketing Awards – nagrodę ICSC (International Council of Shopping Centers). To najważniejsze europejskie wyróżnienie w dziedzinie marketingu centrów handlowych. Po raz kolejny eksperci z całego świata docenili działania Manufaktury przyznając jej Złoty Solal w kategorii Footfall Activation. Jury dostrzegło spektakularną akcję artystyczną Light up Manu – Digital Tigers Origami. Za to samo wydarzenie Manufaktura została nagrodzona podczas Gali Retail Awards. Eksperci branży retail uznali wydarzenie za najlepszy event w kraju. To najbardziej prestiżowa nagroda tej branży w Polsce. Celem konkursu jest nagradzanie oraz promowanie dokonań, najlepszych praktyk i innowacyjności działań, a także docenienie prowadzących je zespołów. – Doskonale wiemy, że rola eventów w nowoczesnym zarządzaniu takim obiektem jest kluczowa i pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Dlatego z pewnością będziemy rozwijać ten element naszej działalności i proponować naszym gościom kolejne, wyjątkowe wydarzenia – podsumowuje Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury.

W tym roku, jednym z najciekawszych wydarzeń w Manufakturze będzie bez wątpienia światowa prapremiera współczesnej opery „Człowiek z Manufaktury”. Manufaktura jest mecenasem tego długofalowego projektu realizowanego wraz z Teatrem Wielkim. Premiera na deskach teatru odbyła się na początku lutego, w maju opera zostanie zaprezentowana na rynku Manufaktury.

Właściciel i zarządca Manufaktury

Właścicielem Manufaktury jest Union Investment Real Estate AG – wiodąca międzynarodowa firma inwestycyjna specjalizująca się w otwartych funduszach nieruchomości dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Union Investment zarządza aktywami o wartości 18 miliardów Euro w sześciu funduszach nieruchomości.

Apysy jest jednym z wiodących operatorów branży centrów handlowych w Polsce i we Francji. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości. Tworzy innowacyjne, „szyte na miarę” projekty uwzględniające specyfikę danego miejsca, kontekst społeczny oraz środowisko naturalne. Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.