Gastromall Group przejmuje udziały w sieci Makarun

Gastromall i Makarun łączą siły

Gastromall Group jako inwestor strategiczny przejmuje udziały w sieci Makarun Spaghetti and Salad i zapowiada dynamiczną ekspansję na rynku krajowym i zagranicznym. Gastromall Group jest partnerem Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards.

Rozmowy o podjęciu kooperacji trwały ponad rok i składały się z kilku etapów, poczynając od oceny potencjału marek oraz opracowania zasad współpracy w określonej perspektywie czasowej. Etap przygotowawczy zakończył się pozytywnymi wnioskami i podjęto decyzję o zaangażowaniu kapitału we wspólną działalność, która ma na celu rozwój marek Gastromall Group (Olimp, Deli Sandwich, Polski Stół) i Makarun w prestiżowych miejscach; galeriach handlowych klasy A i biznesowych centrach biurowych, które zapewniają wysoką rentowność.

„Najlepsi pracują z najlepszymi”

Głównym celem współpracy jest osiągnięcie znaczącego wzrostu przychodów i zysków z rynku, przy wykorzystaniu w dużej skali efektu synergii. Większy zakres działania i potencjał wspólnego przedsięwzięcia wpłyną na wzrost długoterminowej wartości współpracujących przedsiębiorstw.

– Jesteśmy krajowym liderem w tworzeniu i zarządzaniu konceptami gastronomicznymi. Do współpracy pozyskujemy ludzi pełnych pomysłów, twórczych i nastawionych na sukces. Tacy są według mnie twórcy Makaruna. Najlepsi pracują z najlepszymi – mówi Piotr Niemiec właściciel Gastromall Group. – Będziemy łączyć naszą działalność operacyjną i integrować struktury, aby wykorzystać zalety obu firm. Dostrzegliśmy w marce Makarun wartości, którymi sami się kierujemy – przywiązanie do wysokiej jakości składników, szybkość w działaniu i elastyczność. Dania w Makarunie są smaczne, przyrządzane na zamówienie. Atutem jest niewygórowana cena za dobry, wartościowy obiad. Ważny był dla nas także sieciowy charakter brandu.  Restauracje GG również funkcjonują w tym systemie.  Pierwsze efekty naszych działań już widać – Makarun uzupełnił ofertę gastronomiczną w Orange Office w Krakowie gdzie od ponad 3 lat działa Restauracja Olimp. Wnioski z tego pilotażowego projektu pomogą nam z pewnością ulepszyć swoje koncepty – dodaje.

Także właściciele Makaruna są optymistycznie nastawieni do wspólnego biznesowego przedsięwzięcia i liczą na intensywny rozwój marki we współpracy z doświadczonym partnerem.

– Makarun od samego początku był rozwijany przez nas organicznie bez pomocy podmiotów zewnętrznych – komentuje Marcin Szworak współwłaściciel firmy. – Nasz pomysł w ciągu przeszło 7 lat od powstania pierwszego lokalu zadomowił się na rynku polskim i udowodnił, że mamy potencjał na rozwinięcie stworzonej marki na jeszcze większą skalę, co potwierdzały liczne zapytania franczyzowe z Polski i zagranicy. Nie ukrywamy, że w trakcie naszej pracy borykaliśmy się również z wieloma problemami jak choćby dostęp do najlepszych lokalizacji.

– Od dłuższego czasu pojawiały się również oferty współpracy od inwestorów finansowych oraz branżowych, jednak dopiero oferta Gastromall Group przekonała nas do nawiązania współpracy. Chodziło nam głównie o partnerskie podejście wykorzystujące efekt synergii obydwu stron oraz chęć rozwoju nie tylko Makaruna, ale całej grupy, a także – co chyba najważniejsze – partnerskie podejście Piotra Niemca do  współpracy i rozwoju naszych firm – dodaje Marcin Szworak, współwłaściciel sieci Makarun Spaghetti and Salad.

Gastromall Group i Makarun

Gastromall Group zarządza ponad setką lokali gastronomicznych w całej Polsce. Restauracje Olimp to najbardziej rozpoznawalny i  najszybciej rozwijający się koncept Grupy oferujący jedzenie na wagę w ujednoliconej cenie za 100 g. Ekspansja sieci prowadzona jest w miastach powyżej 70 tys. mieszkańców oraz na powierzchniach od 60 do 600 mkw. Obecnie obejmuje 85 punkty sprzedaży. Najwięcej lokali pod marką Restauracje Olimp znajduje się w Krakowie, Warszawie, Katowicach i Poznaniu. Firma na rynku gastronomicznym działa od 1995 r. W swoim portfolio posiada także marki Deli Sandwich, Polski Stół oraz Isto.

Makarun to polska sieć spaghetterii założona w 2012 roku. Pomysł na biznes narodził się w głowach trzech studentów i szybko okazał się być strzałem w dziesiątkę. W ciągu 7 lat z jednego, małego punktu przy miasteczku studenckim w Krakowie powstała sieć 27 spaghetterii, działających w 14 polskich miastach, m.in. Krakowie, Warszawie, Katowicach, Rzeszowie, Poznaniu czy Wrocławiu oraz za granicą, w Hamburgu, a wkrótce także w Dubaju.  Inspiracja tradycyjną kuchnią włoską i zdrowymi daniami na wynos, była początkiem alternatywy dla zwykłych fast-foodowych restauracji.Na bieżący rok planowany jest dynamiczny rozwój marek GG oraz Makaruna, dzięki połączonym zasobom finansowym i osobowym.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl