Intersport szacuje wyniki. Spadają przychody ze sprzedaży

Zarząd spółki Intersport Polska S.A. poinformował, że według wstępnych szacunków łączne przychody netto ze sprzedaży w IV kwartale 2018 roku wyniosły 48 247 tys. zł, czyli o 5,5 proc. mniej niż w IV kwartale 2017 roku (było: 51 076 tys. zł) – z czego dynamika sprzedaży za pośrednictwem kanału eCommerce wzrosła w tym okresie o 58 proc.

Jednocześnie, w związku z restrukturyzacją sieci handlowej, powierzchnia sprzedaży w IV kwartale 2018 roku była mniejsza rok do roku o 5,4 proc.

Główne wzrosty sprzedaży odnotowano w kategoriach: fitness damski, buty sportowe, rowery i running, zaś największe spadki sprzedaży w kategoriach: turystyka i narciarstwo – głównie ze względu na wysokie temperatury utrzymujące się w październiku i listopadzie. W IV kwartale 2018 roku Spółka poprawiła rok do roku wynik finansowy o 9 proc. odnotowując stratę brutto w wysokości 3.163 tys. zł (było: 3.474.tys. zł).

5,4 tys. sklepów Intersport w 65 krajach

Narastająco od stycznia do grudnia 2018 roku sieć Intersport Polska S.A. osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 182.340 tys. zł, czyli o 0,9 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 183.934 tys. zł), przy czym sprzedaż w ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów) była większa o 0,4 proc.

Jednocześnie Spółka poprawiła w tym okresie wynik finansowy o 41,6 proc. rok do roku zmniejszając stratę netto do poziomu 5.255 tys. zł (w 2017 roku strata netto wyniosła 8.999 tys. zł) i wypracowała EBITDĘ w wysokości 1.054 tys. zł czyli o 4.941 tys. zł wyższą r/r (w 2017 roku była na poziomie: -3.887 tys. zł). Szczegółowy raport finansowy za IV kwartał 2018 roku zostanie opublikowany 27 lutego 2019 roku.

Przypomnijmy, Grupa Intersport posiada około 5,4 tys. sklepów i jest obecnie reprezentowana w 65 krajach na pięciu kontynentach. W Polsce sieć tworzy ok. 30 sklepów. Roczne obroty Grupy Intersport kształtują się na poziomie 11 mld euro łącznie z podatkiem VAT.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl