A.Nowak, Galeria Północna: w ubiegłym roku podpisaliśmy ponad 20 nowych umów najmu

– Badania przeprowadzone w 2018 roku pokazały, że zaledwie 1,5 roku od otwarcia popularność Galerii Północnej wyszła poza granice Warszawy. Obiekt coraz chętniej odwiedzają mieszkańcy Legionowa, Nowego Dworu Mazowieckiego czy Jabłonny, ceniący możliwość połączenia zakupów ze skorzystaniem z oferty gastronomicznej i relaksem z rodziną lub znajomymi – mówi dla Retailnet Agnieszka Nowak, Dyrektor Galerii Północnej.

Kolejny rok za nami, dla Galerii Północnej pierwszy pełny rok na rynku. Jak ocenia Pani ten czas?

Agnieszka Nowak: Od otwarcia Galerii Północnej minęło prawie półtora roku, ale mamy wrażenie, jakby galeria od zawsze była na Białołęce, wrośnięta w tkankę dzielnicy i otwarta na jej mieszkańców. W ciągu ostatniego roku w górę poszybowały wszystkie marketingowe i sprzedażowe wskaźniki obiektu. Liczby robią wrażenie i najlepiej opisują rosnące zainteresowanie atrakcyjną ofertą i kompleksowym zapleczem rekreacyjnym Galerii Północnej. W 2018 roku odwiedziło nas prawie 10 milionów gości. Największa liczba klientów przypadała na grudzień i wyniosła prawie milion osób. To trochę tak, jakby każdy z mieszkańców Białołęki odwiedził Galerię Północną ponad 90 razy.

Galeria Północna ugruntowała już swoją pozycję na rynku. Czy najemcy także to odczuli?

AN: Galeria Północna to pierwszy obiekt handlowy otwarty w Warszawie w ciągu ostatnich 11 lat, co stworzyło atrakcyjne warunki do rozwoju i ekspansji na północ stolicy zarówno dla firm, które już są obecne w Warszawie, jak i dla debiutantów. Pierwsze lata działalności nowego centrum to zawsze duże wyzwanie, obiekt rozwija się wtedy bardzo dynamicznie, ale też przechodzi dużo zmian związanych między innymi z dopasowaniem oferty do lokalnego rynku. Możemy powiedzieć, że ostatni rok był satysfakcjonujący, ale też wymagał wytężonej pracy. Zabiegaliśmy o to, by pozyskać nowe marki, ponieważ to atrakcyjny wyróżnik na tle konkurencji. Jednocześnie taki najemca to także wiele wyzwań – nie jest rozpoznawalny więc trudniej mu się przebić, wymaga większych nakładów na promocję a i tak jest ryzyko, że nie przyjmie się na rynku. Czas i umiejętności biznesowe właścicieli weryfikują, czy nowi najemcy zostaną w ofercie centrum. 2018 rok to także zmiany prawne związane z niehandlowymi niedzielami. Ograniczenie handlu odczuła cała branża, nowe regulacje odbiły się także na galeriach handlowych. Od początku wiedzieliśmy, że Galeria Północna powinna być otwarta w niehandlowe niedziele. Czas pokazał, że była to słuszna decyzja. Oczywistym jest, że odwiedzalność centrum nie jest tak wysoka, jak w dni handlowe, klienci jednak licznie korzystają z oferty kinowej, restauracyjnej i rozrywkowej. Kilkanaście tysięcy gości w niedziele niehandlowe powoduje, że wpływ ograniczenia handlu jest mniejszy niż przewidywany.

Z perspektywy czasu, które sklepy z oferty Galerii Północnej cieszą się największym zainteresowaniem klientów?

AN: Białołęka dynamicznie się rozwija, a ze względu na atrakcyjne ceny mieszkań jest to dzielnica wybierana głównie przez rodziny i ludzi młodych, często studentów. Jest to na pewno klient aspirujący, choć na razie jeszcze jego siła nabywcza jest niższa niż średnia dla Warszawy. Z naszych obserwacji wynika, że dużą popularnością cieszą się sklepy odzieżowe sieci LPP – Sinsay, House i Reserved czy TK Maxx. Klienci chętnie odwiedzają także sklep Pepco, który już niedługo zwiększy swoją powierzchnię. Na brak zainteresowania nie narzekają sklepy z ubrankami i akcesoriami dla dzieci, w tym pierwszy w Polsce butik Newbie należący do szwedzkiej sieci KappAhl. Szeroka oferta dla najmłodszych to duży atut Galerii Północnej, to właśnie u nas powstał pierwszy w Polsce sklep z zabawkami sieci Hamleys. Młoda dzielnica to także nowe mieszkania do urządzenia i wyposażenia. W Galerii Północnej otworzył się pierwszy w stolicy sklep sieci Homla, bardzo lubiany przez naszych klientów. Galeria Północna posiada także największą ofertę elektroniki na północy Warszawy, obejmującą zarówno duże sieci jak RTV Euro AGD, jak i sklepy monobrandowe – iSpot, Samsung Store czy Sony Centre. Ten segment przeszedł największą zmianę w ostatnim kwartale 2018 roku. Do naszej oferty dołączyło dwóch elektronicznych gigantów – Media Expert, który jest jednocześnie największą umową najmu podpisaną od czasu otwarcia Galerii Północnej oraz x-kom. Poza ofertą handlową klienci bardzo chętnie korzystają także z naszego zaplecza gastronomicznego oraz rozrywkowego. Od dnia otwarcia dużą popularnością cieszy się pierwsze na Białołęce nowoczesne kino Cinema City oraz sala zabaw Fikołki, oferująca animacje dla dzieci.

Jest jeszcze miejsce dla nowych najemców w Galerii Północnej?

AN: W 2018 roku nasz dział leasingu podpisał ponad 20 nowych umów najmu a poziom komercjalizacji obiektu wynosi obecnie ponad 90 procent. Obok wspomnianych salonów z elektroniką ofertę Galerii Północnej uzupełniła też włoska marka odzieżowa Kocca, butik Saffiano, oferujący luksusowe torebki znanych projektantów, butik z odzieżą damską My Shop, sklep Maya, oferujący ogromny wybór słodkości z całego świata oraz sklep medyczny Enel-med. W ciągu ostatniego roku otworzyły się też salony firmy Apeks i największy w Polsce salon Recman, a także sklep z ubrankami dla chłopców Jankes i pasmanteria Szpileczka. Na początku 2019 roku w Galerii Północnej pojawiła się kolejna znana marka odzieżowa – Mango. Jednocześnie z naszej mapy zniknęło kilku najemców m.in. sieci Aldo i Donkin’ Donuts, które zakończyły swoją działalność na polskim rynku. Cały czas prowadzimy rozmowy z potencjalnymi najemcami, nadal jest u nas miejsce m.in. na ciekawe marki odzieżowe, sklepy z artykułami dla dzieci czy lokale usługowe.

Na wiosnę planowane jest otwarcie Galerii Młociny, którą od Galerii Północnej dzieli tylko przeprawa przez most. Nie boicie się konkurencji?

AN: Nie boimy się zdrowej konkurencji. Ciężko pracowaliśmy na to, aby Galeria Północna wpisała się w potrzeby mieszkańców Warszawy i wypełniła niszę w ofercie handlowej czy rozrywkowej dostępnej na Białołęce. Białołęka to młoda dzielnica, w okolicy brakowało ciekawych miejsc do relaksu i miłego spędzenia wolnego czasu. To właśnie zaoferowała mieszkańcom Galeria Północna – obok sklepów czy lokali usługowych w obiekcie dostępne jest też kino Cinema City, sala zabaw dla dzieci Fikołki i klub fitness Calypso. Z perspektywy prawie 1,5 roku można powiedzieć, że plan został zrealizowany. A nawet przekroczony. Badania przeprowadzone w 2018 roku pokazały, że zaledwie 1,5 roku od otwarcia popularność Galerii Północnej wyszła poza granice Warszawy. Obiekt coraz chętniej odwiedzają mieszkańcy Legionowa, Nowego Dworu Mazowieckiego czy Jabłonny, ceniący możliwość połączenia zakupów ze skorzystaniem z oferty gastronomicznej i relaksem z rodziną lub znajomymi. Cała oferta rozrywkowa Galerii Północnej dostępna jest przez siedem dni w tygodniu, także w niehandlowe niedziele, a wiosną i latem klienci mogą również cieszyć się odpoczynkiem na świeżym powietrzu w ogrodzie na dachu lub poćwiczyć w siłowni plenerowej. Wyróżniamy się też otwartością na dialog z naszymi klientami. Proponujemy gościom różne formy spędzania wolnego czasu – warsztaty, pokazy, projekty edukacyjne, gry miejskie, spektakle czy imprezy i to oni decydują co chcą u nas robić. A my bacznie obserwujemy i dostosowujemy swoje działania do ich oczekiwań. W 2019 roku planujemy też klika ciekawych inwestycji, które podniosą atrakcyjność Galerii Północnej. Zagospodarujemy teren znajdujący się od strony ulicy Trakt Nadwiślański, powstanie tam strefa rekreacyjna i parking naziemny. Na dachu centrum chcielibyśmy zaś utworzyć tężnię solankową. Będzie to pierwsza taka inwestycja w północno-wschodniej Warszawie, szczególnie ważna biorąc pod uwagę złą jakość powietrza w stolicy. Dzięki niej nasz ogród na dachu zyska specjalny zdrowy mikroklimat, wspierający m.in. leczenie alergii czy chorób górnych dróg oddechowych.

Jakie plany ma Galeria Północna na 2019 rok? Czym zaskoczy klientów?

AN: Nie zwalniamy tempa i już od stycznia ruszyliśmy z kolejnymi ciekawymi projektami. Jedną z najciekawszych propozycji rozrywkowych 2018 roku okazały się spotkania z najbardziej popularnymi satyrykami w Polsce, dlatego Nowy Rok zaczynamy spotkaniem z Piotrem Bałtroczykiem, który odwiedzi nas 22 lutego. Dużym zainteresowaniem naszych gości cieszyła się zeszłoroczna oferta kulturalna, dlatego obok wtorkowych teatrzyków dla dzieci w naszym programie pojawiły się też spotkania teatralne dla dorosłych, organizowane w piątki pod patronatem Burmistrza Dzielnicy Białołęka. Wieczory teatralne dla dorosłych ruszyły wraz z początkiem roku a sukces frekwencyjny dwóch pierwszych przedstawień utwierdza nas w przekonaniu, że była to słuszna decyzja. W 2019 roku do galerii wrócą lubiane organizacje i fundacje, a pod koniec stycznia wraz z rozpoczęciem ferii szkolnych zapraszamy do udziału evencie licencyjnym Lego Star Wars. Specjalny plan atrakcji związany jest także z ogrodem na dachu, który oficjalnie otworzymy na wiosnę. Co ważne, wszystkie imprezy i animacje organizowane w Galerii Północnej są bezpłatne i dostępne dla każdego.  Nasi stali klienci wiedzą, że w Galerii Północnej można zawsze ciekawie spędzić czas. Teraz chcemy, aby przekonała się o tym cała Warszawa.

GTC – właściciel Galerii Północnej jest wystawcą wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl