Superdry: cyfrowa transformacja ma poprawić wyniki finansowe

superdry-manufaktura

Brytyjska marka Superdry zanotowała w ostatnim kwartale spadek sprzedaży. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych spadła w tym okresie o 8,5 proc., a w kanale e-commerce o 0,7 proc.

Jak poinformowali przedstawiciele Superdry, jedną z przyczyn gorszych wyników była m.in. ciepła pogoda. Spowodowała ona, że sprzedaż z ostatnim kwartale (kończącym się 26 stycznia) spadła łącznie o 1,5 proc. Wyniosła ona przeszło 269 mln funtów. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych spadła w tym okresie o 8,5 proc. i wyniosła 126,8 mln funtów, a w kanale e-commerce o 0,7 proc. (69 mln funtów).

Równocześnie spółka zanotowała znaczący wzrost sprzedaży hurtowej. Wzrosła ona o 12,7 proc. i wyniosła 73,5 mln funtów.  Przyczyniło się to do zwiększenia globalnych przychodów marki o 5,4 proc. do 479,6 mln funtów.

– Dynamika sprzedaży w III kwartale została wyraźnie przyhamowana – powiedział dyrektor generalny Superdry, Euan Sutherland. – Jesteśmy jednak zadowoleni z postępu w realizacji naszego programu transformacji, który ma na celu zrestrukturyzowanie naszego biznesu i tym samym wpłynąć na wzrost sprzedaży i rentowność w kolejnych miesiącach – dodaje Euan Sutherland.

Superdry: sprzedaż w modelu omnichannel

Jak podkreślają władze spółki, coraz ważniejszym elementem strategii sprzedażowej jest kanał online. To wynik zmieniających się trendów wśród konsumentów, którzy coraz częściej i chętniej sięgają po zakupy e-commerce. Równocześnie, jak zaznacza  Euan Sutherland, sieć zamierza koncentrować się na poprawie doświadczenia zakupowego w salonach stacjonarnych. – Jakość, design i cyfrowe innowacje, to nasze priorytety – mówi Euan Sutherland.

Superdry jest znaną angielską marką. Pierwszy na świecie, firmowy salon Superdry, został otwarty w 2004 roku w Londynie. Obecnie ubrania z tą metką sprzedawane są w ponad 515 sklepach w 46 krajach, również w Polsce. Sieć posiada łącznie 139 sklepów własnych zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii i Europie kontynentalnej, kolejnych 208 działa na zasadach franczyzy, a 168 w ramach sklepów multibrandowych.

Superdry w Polsce

Superdry zadebiutowała w Polsce w czerwcu 2015 roku otwierając salon w warszawskich Złotych Tarasach. Obecnie ubrania Superdry można kupić również w salonach w Arkadii (Warszawa), Posnanii (Poznań), Magnolii (Wrocław), a także łódzkiej Manufakturze. Największym sklepem brytyjskiej marki w Polsce jest salon w Posnanii, który ma 365 mkw. Taka powierzchnia pozwala na pełną ekspozycję kolekcji wedle najnowszych standardów sieci.

Marka szeroko dostępna jest również online m.in. poprzez platformy internetowe takie jak Zalando czy Answear.com. W  propozycjach Superdry znajdują się topy, t-shirty, koszule, koszulki polo, denim, sukienki, kurtki, dzianiny, a także szeroka gama butów  i akcesoriów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl