W Gemini Park Bielsko-Biała zwiększa się liczba niedzielnych klientów

scf-2019-exhibition-awards-concept-wystawca-gemini-park-bielsko-biala

Ustawa o zakazie handlu w niedzielę i święta negatywnie wpływa na gospodarkę. Wskazywane przez GUS pod koniec 2018 roku spadki dynamiki sprzedaży, a także coraz niższe obroty małych sklepów, które ustawa miała chronić, to tylko niektóre ze skutków wprowadzonego ograniczenia.

Także rynek centrów handlowych odczuwa narzucone zmiany. 23 niehandlowe niedziele w 2018 roku sprawiły, że od marca do grudnia galerie w Polsce zanotowały ponad 5-procentowy spadek liczy klientów, w stosunku do podobnego okresu przed rokiem – podaje ShopperTrak. Nic więc dziwnego, że  centra handlowe w całej Polsce poszukują rozwiązań, które pozwolą nie tylko ograniczyć odpływ klientów, ale podtrzymają także zainteresowanie ofertą galerii w wolne niedziele.

Rozwinięta i atrakcyjna dla całej rodziny oferta usługowo-rozrywkowa, a także otwartość galerii na zmiany jest szansą na większy ruch w niedziele niehandlowe. Udowadnia to Gemini Park Bielsko-Biała.

Gemini Park: rozrywka przyciąga klientów

Sposób na to znalazł m.in. Gemini Park Bielsko-Biała. Centrum od kilku lat coraz odważniej sięga po elementy znane z galerii społecznościowych, systematycznie rozwijając m.in. swoją ofertę rozrywkową i gastronomiczną, a także tworząc tzw. trzecie miejsca, czyli neutralne strefy spotkań i relaksu dla mieszkańców miasta.

– O niedzielnego klienta zawalczyliśmy całym swoim potencjałem usługowo-rozrywkowym– mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała. –  Od marca 2018, tj. od wejścia w życie ustawy intensywnie promujemy się, jako centrum otwarte i dostępne dla klientów przez 7 dni w tygodniu, w tym w niedziele niehandlowe. Działania te realizowane są od początku w ścisłej współpracy z najemcami. Jednocześnie w całej komunikacji podkreśliliśmy nasz największy atut – niezwykle szeroką ofertę rozrywkową i usługową, atrakcyjną dla całych rodzin – dodaje.

Niedzielny potencjał tej ostatniej jest ogromny. Centrum handlowe zapewnia w dni objęte zakazem handlu ponad 100 różnych atrakcji dla dzieci i dorosłych. Klienci mają tutaj do swojej dyspozycji m.in. 14 czynnych restauracji i kawiarni, w tym m.in. KFC, Pizza Hut, McDonald’s, Subway czy Ron Del. Galeria dysponuje także największym w regionie, bo 10–salowym kinem Cinema City, mogącym pomieścić aż 1500 widzów.

W obiekcie znaleźć można również największe w regionie studio fitness- Be Fit. Odwiedzający Gemini mogą skorzystać także z oferty usługowej. W wolne dni czynny jest m.in. salon fryzjerski, a także stacja ładowania pojazdów elektrycznych. Co ciekawe, popularność galerii w niedziele zachęca kolejnych najemców do otwarcia swoich lokali w te dni. Obecnie prowadzone są rozmowy m.in. z apteką, myjnią samochodową, salonem spa i kwiaciarnią – deklarują przedstawiciele galerii.

Atrakcyjność oferty rozrywkowej Gemini Park rośnie dodatkowo od wiosny do jesieni. Wszystko za sprawą mającego już 11,5 tys. m kw. rozrywkowego Parku „W DECHE!”,  jaki od ponad 4 lat rozwijany jest przy galerii. Dziś to największa tego typu zewnętrzna atrakcja przy centrum handlowym w Polsce.

Składa się na nią aż 60 różnych elementów, w tym m.in.12-metrowy goryl z 2 zjeżdżalniami, 70-metrowy labirynt, karuzela, a także otwarta w sezonie strefa relaksu z lokalami gastronomicznymi. W 2018 roku przestrzeń ta wzbogaciła się o mający 6,5 tys. m kw. park linowy.  Znaleźć w nim można 3 trasy mające ponad pół kilometra, które rozwieszono w koronach drzew.

– Dzięki naszej ofercie tworzymy unikalne w mieście miejsce, które może być alternatywą dla czasu spędzanego w domu. Galeria tym samym staje się miejscem, gdzie można bawić się, zjeść  obiad przed kinem, uprawiać sport lub po prostu poleniuchować, urządzając sobie piknik nad rzeką – mówi.

Atrakcje zwiększają ruch

Wykorzystanie potencjału rozrywkowego przynosi Gemini Park wymierne korzyści. W 2018 roku wzrosła liczba klientów galerii do rekordowej liczby 5,3 mln odwiedzających. W porównaniu do 2017 roku, galeria utrzymała się blisko 5 punktów procentowych ponad średnim trendem footfall notowanym przez indeksy rynkowe.

Ponadto, w 2018 roku centrum handlowe zanotowało także 11-procentowy wzrost obrotów, w stosunku do 2017.  O 17 proc. rok do roku zyskali najemcy strefy gastronomicznej, a segment rozrywki aż o 67 procent. Dzięki obranej strategii centrum handlowemu udało się także zwiększyć ruch w niedziele niehandlowe!  – Dziś w dni objęte zakazem odwiedza nas 2 razy więcej klientów niż w pierwszych tygodniach obowiązywania ustawy. To dowód na to, że obrana przez nas strategia jest słuszna – mówi Brączek.

Jak podkreśla dyrektor obiektu, spory udział w tym sukcesie mają najemcy. – Już pierwsze tygodnie utwierdziły najemców w przekonaniu, że pozostanie otwartym przynosi im korzyści. To sprawiło, że nasz pomysł spotkał się z niezwykłą przychylnością i zaangażowaniem po stronie naszych partnerów biznesowych – dodaje.

Będzie więcej atrakcji

Nic więc dziwnego, że centrum handlowe planuje umacniać ten kierunek rozwoju, zwłaszcza w perspektywie kolejnych ograniczeń, jakie niesie ustawa. – Przed nami kilka znaczących inwestycji, które wzbogacą naszą ofertę rozrywkową, ale także ofertę leisure&activity. W planach mamy także kolejne projekty, w których sięgniemy po ideę trzeciego miejsca – zapewnia Brączek.

Jeszcze w tym roku w Gemini Park ma ruszyć gruntowna przebudowa food court’u. Strefa ta zyska nowe funkcje, zostanie także przystosowana do wizyt m.in. rodzin z dziećmi. Planujemy także zwiększenie liczby miejsc siedzących. Food court w nowej odsłonie ma także pełnić rolę strefy wypoczynkowej, w której można spotkać się z przyjaciółmi lub popracować – informuje inwestor.

Także w Parku „W DECHE!” pojawią się nowe atrakcje, wśród nich m.in. park trampolin. Uzupełnieniem oferty niedzielnej galerii będą także miejskie inwestycje w Parku Strzygowskiego, który sąsiaduje z galerią.  Planowana jest tam chociażby trasa dla rolkarzy. Z kolei środki z budżetu obywatelskiego pozwolą na stworzenie zielonej plaży miejskiej nad rzeką, która płynie tuż przy galerii

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl