Esotiq & Henderson notuje udany początek roku

esotiq-sklep1

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w styczniu 2019 r. przez Grupę Kapitałową Esotiq & Henderson wyniosły około 13 mln zł i były wyższe o około 23 proc. od przychodów osiągniętych w styczniu 2018 r.

Przychody Grupy Kapitałowej ze sprzedaży internetowej w styczniu 2019 r. wyniosły około 1,4 mln zł i były wyższe o około 125 proc. rok do roku. Szacunkowa marża brutto na sprzedaży Grupy Kapitałowej wyniosła około 56 proc. i była niższa o około 3 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną w styczniu roku poprzedniego.

Esotiq & Henderson podtrzymuje ubiegłoroczny trend

Firma już w ubiegłym roku notowała dobre wyniki sprzedaży. Warto przypomnieć, że skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie styczeń – grudzień 2018 r. wyniosły około 154 mln zł i były wyższe o około 4 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku.

– Ubiegły rok oceniam jako udany dla Grupy Esotiq & Henderson. Wyniki sprzedaży i uzyskana marża były satysfakcjonujące i zgodne z naszymi wewnętrznymi założeniami. Mieliśmy bardzo niezwykle udany okres przedświąteczny oraz dużo klientów zrobiło zakupy pomiędzy świętami a nowym rokiem. Dynamicznie rozwijała się sprzedaż przez Internet, gdzie w samym tylko grudniu zanotowaliśmy 85-proc. wzrost przychodów rok do roku. Będziemy nadal inwestować w rozwój tego kanału, spodziewamy się tu dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży – komentował Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Rosnąca powierzchnia sprzedaży Esotiq & Henderson

Esotiq & Henderson to firma, która zajmuje się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych (głównie bielizny) i kosmetycznych. Spółka prowadzi sprzedaż w kraju oraz zagranicą. Esotiq obecnie posiada ponad 290 salonów w całej Grupie, w tym ok. 230 salonów franczyzowych, ok. 60 sklepów własnych oraz 4 e-sklepy. Ponadto w kilkunastu krajach prowadzona jest sprzedaż w 450 punktach sprzedaży multibrandowej oraz hurtowej. Powierzchnia handlowa Grupy Kapitałowej na koniec stycznia 2019 r. wynosiła 17 959 m kw. i była większa o około 3 proc. niż rok wcześniej.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl