Echo Investment: 3,5 mln zł na budowę placu przed katowickim Libero

Plac o powierzchni ponad 4,7 tys. mkw. pojawi się przed charakterystyczną, szklaną fasadą od strony ulicy Kościuszki. Zimą będzie mógł gościć świąteczne jarmarki, wystawy tradycyjnych szopek i lodowisko, a latem boiska do siatkówki plażowej, turnieje w koszykówkę uliczną i strefę relaksu z parasolami, leżakami i muzyką na żywo. Nie zabraknie wygodnych ławek, leżaków i przyjemnej zieleni. Plac będzie miejscem spotkań, aktywnej rekreacji i różnych wydarzeń organizowanych przez Libero.

W trakcie jego budowy goście będą mogli bez przeszkód korzystać z głównego wejścia Libero. Prace nie spowodują również żadnych utrudnień w ruchu na pobliskim skrzyżowaniu. Szacunkowy koszt inwestycji to 3,5 mln złotych. Całość finansuje Echo Investment.

– Plac przed Libero będzie pełnił ważną społecznie funkcję. Ma być miejscem, gdzie ludzie będą chcieli bywać i w którym będzie się dużo działo. Chcemy, aby zarówno odwiedzający najnowszy w regionie kompleks handlowo-rozrywkowy, jak i mieszkańcy Katowic spędzali tu czas wolny – mówi Urszula Łatka-Styrkowiec, Asset Manager w Dziale Centrów Handlowych Echo Investment.

Plac o powierzchni 4,7 tys. mkw.

Założenie jest takie, żeby ogólnodostępny i otwarty przez całą dobę plac był nie tylko miejscem codziennych spotkań, ale także wydarzeń kulturalnych i artystycznych. Z koncertami na rozkładanej scenie, wernisażami, kiermaszami sztuki i kinem pod chmurką włącznie. W różnej formie pojawiać ma się na nim też sztuka uliczna. Już wkrótce na placu przed Libero stanie osiem charakterystycznych kubików, w których pojawiać się będzie sztuka i różne instalacje artystyczne.

Plac będzie funkcjonował niezależnie od pory roku i pory dnia. Zimą będzie mógł gościć świąteczne jarmarki, wystawy tradycyjnych szopek i lodowisko, a latem boiska do siatkówki plażowej, turnieje w koszykówkę uliczną i strefę relaksu z parasolami, leżakami i muzyką na żywo. W nocy rozbłyśnie światłem z ozdobnych latarni i kilkudziesięciu punktów umieszczonych w nawierzchni.

Mocny akcent położony zostanie na street food i wydarzenia kulinarne. Architekci z pracowni RS+ – znani z m.in. projektu zagospodarowania nabrzeża i przystani kajakowej nad jeziorem Paprocan w Tychach czy aranżacji Jaworznickich Plant – pomyśleli o odpowiedniej infrastrukturze i tak zaplanowali plac, że doskonale będzie się nadawał na organizację targów śniadaniowych, pikników i zlotów food trucków. Dla tych ostatnich przed Libero przewidziano około 10 stanowisk.

Plac dzięki wygodnym wieloosobowym ławkom i dostępnym w sezonie leżakom i hamakom rozwieszonym pod pergolami, będzie miejscem codziennego odpoczynku. Ciekawym elementem będą również stałe meble miejskie, które będą stanowiły część małej architektury.

W projekcie postawiono również na zieleń. W narożniku placu od ulic Kościuszki i Kolejowej architekci zaplanowali zieloną skarpę i miejsca do siedzenia w formie trybuny. Koncepcja zakłada, że cały plac zostanie otoczony zielenią – trawnikami, ozdobnymi klombami i krzewami. Ciekawostką będzie labirynt z wysokich traw znajdujący się w części położonej bliżej centrum Katowic. Projekt uwzględnia też naturalne materiały z których wykonana zostanie mała architektura.

Wnętrze Libero

W katowickim Libero na powierzchni 45 tys. mkw. znajduje się ponad 150 sklepów i punktów usługowych. W kompleksie obecne są zarówno odzieżowe marki premium, m.in.: Guess, Tommy Hilfiger czy Calvin Klein, jak również najbardziej znane sklepy sieciowe, w tym m.in.: Reserved, H&M, Terranova, Carry, New Yorker, Diverse, Medicine, Monnari, Orsay, Quiosque, Greenpoint, Sinsay czy Mohito. Przy skrzyżowaniu Kościuszki i Kolejowej mieszkańcy Katowic mogą także robić zakupy w salonie Royal Collection oferującym kolekcje prestiżowych marek: Hugo Boss, Versace Collection, Tadashi, Oscar Jacobson i wielu innych.

Ciekawostką w Libero jest także jeden z pierwszych w kraju stacjonarnych sklepów pod szyldem eobuwie.pl, w którym nie ma tradycyjnych półek butami. Są za to ekrany z promocjami i kilkanaście stanowisk z tabletami na których – zupełnie jak w sklepie internetowym – wybiera się model i rozmiar butów. Po złożeniu zamówienia w kilka minut zostają one dostarczone do przymiarki. W sklepie można również realizować zamówienia składane przez internet.

Libero to nie tylko marki modowe

Poza zakupami, Libero zaprasza również do jednego z najnowocześniejszych kin w Polsce, które przy Kościuszki 229 uruchomiła sieć Helios. Multipleks posiada 8 komfortowych sal wyposażonych w wysokiej klasy sprzęt kinotechniczny. Dwie z nich to sale Helios Dream, wyróżniające się m.in. nowoczesną aranżacją wnętrz i wygodnymi, skórzanymi fotelami z regulacją siedzeń. W Heliosie, poza filmami z regularnego repertuaru czeka na widzów bogata oferta projektów specjalnych, skierowanych m.in. do kobiet, dzieci czy filmowych koneserów.

Inwestor i deweloper kompleksu podkreśla, że 20 proc. powierzchni stanowi rozrywka i gastronomia. W Libero oddane zostało jej całe drugie piętro, na którym poza kinem znajdują się też: centrum rozrywki MK Bowling z 10-torową kręgielnią i klubem bilardowym, nowoczesny, dwupoziomowy klub fitness należący do sieci Fabryka Formy, centrum rozrywki dla dzieci KOKO Planeta Łobuziaków, a także 13 restauracji i kawiarni, a w śród nich Pizza Hut, meksykańska knajpka Papa Diego czy sportowa restauracja Food&Ball Arka Milika. Przestrzeń jest otwarta dla katowiczan także w niedziele wolne od handlu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl