Prezydent Pizza Hut: potencjał polskiego rynku szacuję na ponad 300 restauracji

scf-2019-awards-partner-pizza-hut

W 2018 roku otworzyliśmy 33 nowe punkty, stając się tym samym najszybciej rosnącą marką restauracyjną w kraju. W tym roku przewidujemy podobne tempo rozwoju – minimum 30 nowych lokali – zapowiada w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Maciej Mausch, Prezydent Pizza Hut w Polsce.

Firma AmRest jest Partnerem wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019, organizowanego przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Forum Magazine i portalu SCF News – Retailnet.pl.

Pierwsza restauracja Pizza Hut powstała w 1993 roku we Wrocławiu. Na jakim etapie rozwoju jesteście obecnie?

Maciej Mausch: Obecnie Pizza Hut prowadzi w Polsce 135 restauracji. W 2018 roku otworzyliśmy 33 nowe punkty, stając się tym samym najszybciej rosnącą marką restauracyjną w kraju. W tym roku przewidujemy podobne tempo rozwoju – minimum 30 nowych lokali. Planujemy także pierwsze otwarcia z partnerami franczyzowymi. Pracujemy również nad finalizacją oferty skierowanej do potencjalnych franczyzobiorców: średnich i dużych podmiotów.

Jak oceniacie potencjał polskiego rynku?

maciej-mausch-pizza-hut-amrest
Maciej Mausch, Pizza Hut President Poland

MM: Polska jest dla nas szczególnie ważnym rynkiem. Przez 25 lat zbudowaliśmy bliskie relacje z naszymi Gośćmi. Znamy ich oczekiwania i preferencje, co przekłada się zarówno na ambitne plany rozwojowe jak i na bardzo dobre wyniki finansowe. Potencjał polskiego rynku szacuję na ponad 300 restauracji Pizza Hut w różnych formatach.

W ramach marki Pizza Hut firma prowadzi różne formaty: Pizza Hut Dine-In, Pizza Hut Express oraz Pizza Hut Delivery. Na ile różnią się te koncepty?

MM: Pizza Hut w Polsce to 35 restauracji typu Express i 100 lokali z pełną ofertą, z których 50 oferuje dowóz do naszych gości. Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwojową i formatową, stąd tak dynamiczny wzrost liczby nowych otwarć. Podążając za oczekiwaniami konsumentów, stawiamy na maksymalizację ich komfortu oraz dostępności do naszych dań. Kładziemy duży nacisk na rozwój oferty dostaw w czasie do 30 minut. Systematycznie wprowadzamy usługę delivery do większości naszych restauracji, a co za tym idzie poszerzamy zasięg. W rezultacie skracamy też ich czas, a to przekłada się na zadowolenie naszych gości i zwiększa częstotliwość korzystania z naszej oferty.

Nieustannie pracujemy nad budowaniem pozytywnych doświadczeń osób odwiedzających nasze restauracje. Analizując potrzeby i komentarze gości widzimy, że czas ma dla nich ogromne znaczenie. W związku z tym wprowadzamy nowe rozwiązania w zakresie obsługi klienta, mające na celu maksymalne skrócenie czasu obsługi i realizacji zamówienia, przy zachowaniu najwyższej jakości naszych produktów. Rezultatem są restauracje typu Fast Casual, gdzie obsługa jest nieco inna niż w tradycyjnych punktach. Nasz portfel restauracji z pełną ofertą będzie stopniowo migrował do formatu FC, oferując wszystko co najlepsze w Pizza Hut w krótszym czasie.

Kolejną inicjatywą mającą na celu zwiększony komfort naszych gości jest otwieranie dużej liczby restauracji typu Express, które pozwalają na korzystanie z najwyższej jakości Pizzy Hut w kilka minut. Lokale te spotykają się z bardzo dużym uznaniem wśród gości, którzy doceniają że mogą być świadkami każdego etapu przygotowania swojej pizzy – od przygotowania ciasta do wypieku, wszystko dzieje się na ich oczach. To prawdziwie unikalny koncept w segmencie restauracji szybkiej obsługi.

Jakie kryteria muszą być spełnione, żeby w danej lokalizacji powstała restauracja Pizza Hut?

MM: Wysoka jakość naszej oferty i rozpoznawalność marki sprawia, że zainteresowanie Pizza Hut jest bardzo duże, niezależnie od wielkości miasta. Widzimy ogromny potencjał w mniejszych miejscowościach, ponieważ często jesteśmy tam pierwszą globalną siecią gastronomiczną. Reakcje gości są wówczas bardzo pozytywne i zachęcają nas do dalszych otwarć. Z uwagi na logistykę i efektywność zarządzania koncentrujemy się na miastach od 50 tysięcy mieszkańców w górę.

Na ile ważna w Waszej strategii jest obecność w centrach handlowych i food courtach?

MM: Centra handlowe są podstawą rozwoju konceptu Pizza Hut Express i bardzo ważnym elementem strategii budowania restauracji Fast Casual. Uniwersalność i niskie koszty inwestycji w formacie Express sprawiają, że interesują nas praktycznie wszystkie centra handlowe. Jedyne warunki brzegowe to roczna liczba odwiedzających powyżej 3 milionów osób i wielkość miasta powyżej 50 tysięcy mieszkańców.  Jeżeli te warunki są spełnione, szukamy lokalu o powierzchni 40-50 mkw. w dobrym miejscu food courtu. W przypadku restauracji Fast Casual szukamy lokalizacji z dużym natężeniem ruchu, na parterze – z uwagi na świadczone przez nas usługi dowozu. Bardzo często znajdujemy odpowiednie miejsca na poziomach „0” mniejszych galerii handlowych.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokarze kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy