Puma rozwija się szybciej niż zakładano

puma-sklep-wnetrze

W IV kwartale Puma zanotowała dynamiczny wzrost sprzedaży. Obroty w tym okresie wzrosły aż o 20 proc. i wyniosły 1,226 mld euro. To więcej niż przewidywali analitycy rynkowi. Niemiecka marka planuje także dalszy rozwój w Polsce.

Prognozy przedstawione przez władze Pumy na 2019 rok są już jednak bardziej ostrożne. Ich zdaniem wzrost sprzedaży w bieżącym roku będzie wolniejszy i osiągnie tempo ok. 10 proc. Zysk operacyjny ma wynieść na koniec roku między 395 a 415 mln euro.

Puma może pochwalić się szybszym wzrostem sprzedaży niż jej najwięksi konkurenci, czyli Adidas i Nike. Zdaniem ekspertów jest to w dużej mierze zasługą dużej aktywności w mediach społecznościowych i nawiązaniu współpracy z takimi celebrytami jak Selena Gomez, Rihanna, czy Jay Z.

Puma planuje nowe sklepy w Polsce

Puma zamierza wzmocnić swoją pozycję również w Polsce. W planach jest otwarcie nowych sklepów.

– Obecnie jesteśmy w fazie negocjacji kolejnych lokalizacji. Nasze plany obejmują zarówno otwarcie własnego sklepu typu fullprice w Warszawie, jak również powiększenie sieci outletów franczyzowych – mówi redakcji Retailnet.pl Grzegorz Filipek, Head of Retail Eastern Europe w firmie Puma.

Obecnie niemiecka marka posiada w Polsce 18 sklepów Puma działających na zasadzie franczyzy, 7 franczyzowych outletów, jak również 7 outletów własnych.

– Nasze sklepy zlokalizowane są w dużych miastach, w najlepszych galeriach handlowych i taką strategię obieramy planując kolejne otwarcia. Średnia powierzchnia sklepów franczyzowych wynosi ok. 100 mkw. Patrząc na obecne trendy, zarówno globalne jak i lokalne, widzimy ogromny potencjał w Polsce do rozwoju naszej marki zarówno jeżeli chodzi o sklepy fullprice jak również outlety – wyjaśnia Grzegorz Filipek.

Puma to jedna z wiodących marek sportowych na świecie. Przez ponad 65 lat firma Puma wypracowała reputację producenta sportowego obuwia dla najszybszych atletów. Firma z siedzibą w Niemczech rozprowadza swoje wyroby w ponad 120 krajach i zatrudnia ponad 10 tys.osób na całym świecie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl