Bio Family rozwija sieć w aglomeracji warszawskiej

Sklep Bio Family

Przybywa wielkopowierzchniowych sklepów ze zdrową żywnością. Sieć Bio Family w połowie lutego zawitała do podwarszawskiej miejscowości Konstancin Jeziorna.

Po udanym okresie testowym przeprowadzonym w ubiegłym roku w pierwszym sklepie sieci w Poznaniu firma rozpoczęła ogólnopolską ekspansję. W początkowym etapie rozwoju projektu zarząd sieci chce się skupić na największych polskich miastach i ich „sypialniach”.

Nowy sklep otwarto 16 lutego. Jest to czwarty supermarket Bio Family, a drugi po Bio Family Poznań całodobowy i bezobsługowy supermarket w Europie.

Jak zapowiadał w rozmowie z Retailnet Dawid Pecyna, Dyrektor ds. Ekspansji sieci sklepów Bio Family, priorytetem dla spółki jest pojawienie się na terenie aglomeracji warszawskiej, w Trójmieście, Krakowie i Katowicach oraz otwarcie kolejnych sklepów w Poznaniu i we Wrocławiu.

Wymogi lokalizacyjne dla sieci Bio Family

Nowe sklepy Bio Family będą pojawiać się zarówno w retail parkach i galeriach handlowych jak i obiektach wolno stojących. Średnia powierzchnia sklepów Bio Family to 500-700 mkw. Kluczowym jest wygodny dla klientów parking oraz dobra ekspozycja obiektu. Sieć będzie rozwijana w oparciu o system franczyzowy, ale właściciel marki nie wymaga wkładu finansowego. Zapewnia za to know-how oraz w pełni wyposażony sklep i pozostaje stroną umów najmu z właścicielami nieruchomości. Koszt uruchomienia jednej placówki to 1200 –2000 zł/mkw. w zależności od specyfiki i standardu wynajmowanej nieruchomości.

Rozwój polskiego rynku produktów bio

– Udział żywności ekologicznej w polskim rynku spożywczym kształtuje się na poziomie około 0,4 proc., podczas gdy średnia dla krajów Unii Europejskiej wynosi około 4 proc. Cieszy nas jednak, że polski rynek produktów BIO rozwija się w tempie około 20 proc. rocznie i przy utrzymaniu obecnego trendu w perspektywie kilku najbliższych lat oferta i dostępność zdrowej żywności dla klientów ulegnie diametralnej poprawie. Z dużą satysfakcją przyjmujemy także to, że możemy być częścią tego procesu i skutecznie realizować naszą misję – mówi Dawid Pecyna, Dyrektor ds. Ekspansji sieci sklepów Bio Family.

Bio Family to supermarkety oferujące tylko certyfikowaną ekologiczną żywność, kosmetyki i środki czystości. Obecnie sieć supermarketów Bio Family składa się z czterech placówek, które działają także we Wrocławiu, Poznaniu i Swarzędzu. Powierzchnia każdego z lokali zawiera się w przedziale 500–700 mkw. Właścicielem sieci jest spółka Bio Market Polska należąca do Mateusza Świtalskiego.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl