Empik robi kolejny krok wzmacniający kanał e-commerce

empik-future-store-krakow-2

Empik przebudował sklep online i aplikację mobilną w taki sposób, żeby dodatkowo zainspirować klientów i ułatwiać im znalezienie konkretnych kategorii. Już obecnie sprzedaż e-commerce wynosi  30 proc. wszystkich obrotów, a prognozy zakładają, że osiągnie poziom sprzedaży stacjonarnej w ciągu najbliższych lat.

Klienci oczekują, by marka była spójna na każdym poziomie. W salonach, które przez klientów Empiku od zawsze są postrzegane, jako miejsca gdzie mogą znaleźć mnóstwo inspiracji do rozwijania swoich pasji, wszystko pozostanie jak dotychczas. Zmiany pojawią się jedynie na poziomie komunikatów marketingowych – w warstwie tekstowej i graficznej, by kod wizualny był taki sam w każdym kanale sprzedaży.

Sklep online i aplikacja mobilna, gdzie oferta jest znacznie szersza i obejmuje ponad 2 miliony produktów z różnych kategorii, zostały natomiast dostosowane wizualnie do potrzeb i zainteresowań odbiorców. Mniej znane klientom Empiku światy produktowe: Dom i ogród, Zabawki, Dziecko i mama, Sport, Zdrowie i uroda, Elektronika zostaną lepiej wyeksponowane i uzupełnione dedykowanymi stronami wokół konkretnych pasji z poradami, artykułami i ciekawostkami.

Omnichannelowe działania Empiku

Tym samym działania podejmowane przez markę dwukrotnie uhonorowaną nagrodą Omnichannel Retailer of The Year, zmierzają do jeszcze mocniejszego zaakcentowania pozycji lidera – wielokanałowego sprzedawcy, zorientowanego nie tylko na styl życia, ale i wszelkie pasje oraz zainteresowania Polaków.

Służą także realizacji pozostałych długoterminowych celów biznesowych w tym wzrostowi sprzedaży kategorii pozawydawniczych i zwiększeniu udziału kanałów online w biznesie. Obecnie wynosi on 30 proc. , a prognozy zakładają, że osiągnie poziom sprzedaży stacjonarnej w ciągu najbliższych lat. Empik rozwija także narzędzia łączące wszystkie kanały, takie jak ekspresowa rezerwacja i odbiór produktu w salonie (click&collect).

Empik chce zainspirować klientów

– Przeprowadziliśmy badania wśród Polaków, by dowiedzieć się, jakie mają zainteresowania. Wyniki stały się podstawą do przygotowania całego spektrum działań, które mogą inspirować naszych klientów. Opracowaliśmy między innymi stronę z dedykowanym contenem „Empik Pasje. Magazyn online”, do którego teksty tworzą popularni blogerzy, influencerzy i dziennikarze – mówi Mira Dobek, dyrektor marketingu Empiku.

Z badań agencji Kantar wynika na przykład, że ponad 1/3 respondentów interesuje się tematami związanymi z domem i ogrodem, sport to hobby niemal 57 proc.  ankietowanych, a podróżom uwagę poświęca prawie ¼ pytanych. Przy tym niemal 90 proc. respondentów spędza czas czytając, oglądając i słuchając – co oznacza, że kategorie wydawnicze będące DNA ofertowym Empiku, są punktem wyjścia oraz bazą do odkrywania i rozwijania innych pasji. Np. biegacze słuchają muzyki albo audiobooków w trakcie joggingu, miłośnicy gotowania szukają przepisów w książkach i magazynach kulinarnych, a zapaleni podróżnicy kupują przewodniki lub oglądają filmy, których akcja dzieje się w  kraju do jakiego się wybierają. Empik łączy pasjonatów, rozumie wszystkie zainteresowania, podpowiada produkty, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie i rozwijać to, co lubi najbardziej. Temu służy również nowy magazyn online, czyli pełen inspiracji przewodnik po świecie zainteresowań, w którym obok artykułów pisanych przez ekspertów pojawią się również informacje i zaproszenia na wydarzenia odbywające się w realnym świecie.

Portfolio Grupy Empik

Grupa Empik to dziś ogólnopolska sieć ponad 250 salonów Empik, księgarnie MOLE MOLE i sklepy Papiernik by Empik a także w obszarze online – empik.com, jeden z czołowych sklepów internetowych w Polsce, serwis empikfoto.pl i księgarnia internetowa Livro.pl. Segment dystrybucji tworzą: Platon (książki) oraz Spółka Polperfect (prasa). Segment wydawniczy składa się z Grupy Wydawniczej Foksal czyli wydawnictw W.A.B., Wilga i Buchmann. Portfolio Grupy uzupełnia kategoria digital a w niej spółki Virtualo i Biblioteka Akustyczna oraz Spółka e-Muzyka i platforma Going.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokarze kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy