HubStyle uruchomi nawet 50 sklepów stacjonarnych

hubstyle-suger-free-sklep

W 2019 roku planujemy otworzyć 20 butików pod marką Sugarfree w miastach powyżej 150 tys. mieszkańców. W ciągu trzech lat chcemy zwiększyć ich liczbę do 50 – zapowiada w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Michał Brzemiński, Dyrektor Sprzedaży w spółce HubStyle.

Przez lata działalność spółki HubStyle bardziej kojarzyła się z sektorem e-commerce. Teraz ma się to zmienić. Jak wygląda obecnie Wasza sieć sprzedaży i gdzie zamierzacie uruchomić kolejne punkty?

Michał Brzemiński: Obecnie posiadamy trzy butiki stacjonarne pod wiodącą marką Sugarfree wraz z marką uzupełniającą Cardio Bunny: butiki własne w Warszawie i Poznaniu oraz butik franczyzowy we Wrocławiu.

Stawiamy na galerie handlowe, jednak nie zamykamy się na inne możliwości. Każde miasto ma inną specyfikę i w niektórych przypadkach sklep uliczny może okazać się dużo lepszym rozwiązaniem. Preferowana powierzchnia lokalu to 110-150 mkw. Każda z potencjalnych lokalizacji poddawana jest analizie i od tego zaczynamy rozmowy z franczyzobiorcami, bo wybór najlepszego z możliwych miejsca na butik to nasz wspólny cel.

Dynamiczny rozwój sieci sklepów stacjonarnych będzie możliwy m.in. dzięki pozyskaniu nowego inwestora, który wsparł Was finansowo i posiada bogaty know-how w zakresie zarządzania modelem franczyzowym.

michal-brzeminski-hubstyle
Michał Brzemiński, Dyrektor Sprzedaży w spółce HubStyle

MB: To prawda. W ubiegłym roku w HubStyle zainwestował Dawid Urban, współtwórca e-Smoking World, europejskiego lidera rynku elektronicznych papierosów, obecnie inwestor i anioł biznesu. Z Dawidem Urbanem znamy się właśnie z czasów współpracy w e-Smoking World, gdzie odpowiadałem za rozwój i współpracę z partnerami franczyzowymi.

Porozmawiajmy o szczegółach: ile sklepów chcecie docelowo posiadać w Polsce i ile z nich powstanie jeszcze w tym roku?

MB: Mamy jasno sprecyzowane cele na 2019 rok. Planujemy otworzyć 20 butików pod marką Sugarfree w miastach powyżej 150 tys. mieszkańców, a w ciągu trzech lat chcemy zwiększyć ich liczbę do 50.  Zależy nam, aby nasze sklepy były w praktycznie wszystkich dużych miastach w Polsce. Obecnie analizujemy trzy lokalizacje oraz prowadzimy kilka zaawansowanych rozmów z franczyzobiorcami, szukamy wspólnie odpowiedniego miejsca na butik. Zakładamy, że druga połowa roku będzie o wiele bardziej dynamiczna pod względem otwarć sklepów. Mamy też pomysł na wprowadzenie produktów naszych marek do mniejszych miast i miejscowości, gdzie rozwijamy współpracę z butikami multibrandowymi na zasadzie handlu hurtowego. Jeszcze w 2019 r. chcielibyśmy rozpocząć współpracę z 200 takimi punktami, choć ten cel będziemy jeszcze weryfikowali w trakcie roku.

Czy wszystkie sklepy będą prowadzone w formie franczyzy?

MB: Tak, wszystkie butiki, które chcemy otworzyć, będą prowadzone w formie franczyzy. Strategia rozwoju sieci franczyzowej została bardzo dobrze przemyślana i zaplanowana, a jej konsekwentna realizacja pozwoli na szybszy rozwój sieci butików, niż w przypadku otwierania butików własnych. Rozwijając sieć sklepów franczyzowych, stawiamy na zaangażowanie człowieka. Wierzymy w mikromanagement na poziomie współpracy z franczyzobiorcą, który staje się ambasadorem marki na lokalnym rynku. To osoba posiadająca swój własny biznes.

Poszukujemy ludzi, którzy chcą z nami tworzyć butik Sugarfree na zasadzie partnerstwa, którzy wierzą w projekt i rozumieją DNA marki i zależy im na tym, aby rozwijać się razem z nami. Dlatego też franczyzobiorca dostaje od nas dodatkowo prawo pierwszeństwa otwarcia kolejnych butików pod naszą marką w danym mieście. Ponadto, dla nas bardzo ważna jest wysoka jakość butików – zarówno pod względem estetyki, jak i poziomu obsługi klienta. Do współpracy wybieramy osoby, które znają i kochają markę, a jednocześnie mają doświadczenie w sprzedaży, rozumieją potrzeby konsumentek. W ręce franczyzobiorców oddajemy know-how naszej firmy, możliwość reprezentowania i sprzedaży marek z ugruntowaną pozycją na rynku, dostęp do systemu IT, bieżące wsparcie zespołu marketingowego oczekując w zamian rzetelnej pracy i wspólnego budowania marki.

hubstyle-sklep-towar

A co ze sprzedażą e-commerce?

MB: Obecnie zdecydowana większość obrotów generowanych jest właśnie w kanale e-commerce, w którym działamy od samego początku. Zakładamy jednak, że 2019 r. obrót w detalu będzie stanowił ok. 60-80 proc. ogólnych przychodów, co jest realne przy założeniu zrealizowania harmonogramu otwarć.

Na ile oba kanały sprzedaży są powiązane?

MB: Posiadamy zaawansowane rozwiązania omnichannel i na bieżąco wprowadzamy nowe. Posiadamy usługę click and collect, dobrze rozwinięta jest sprzedaż poprzez urządzenia mobilne, w butikach stacjonarnych zlokalizowany jest punkt odbioru przesyłek. Ponadto, z myślą o naszych klientkach planujemy wprowadzenie kolejnych udogodnień. Na razie testujemy kilka rozwiązań.

Jaka jest obecnie rola social mediów w budowaniu przekazu marketingowego, zwłaszcza prowadząc sprzedaż w modelu omnichannel?

MB: Media społecznościowe mają obecnie ogromną siłę oddziaływania – kanały społecznościowe pomagają nam w budowaniu rozpoznawalności marek wśród konsumentek, co realnie przekłada się na wyniki sprzedaży. Bardzo dużą rolę odgrywa również współpraca ze znanymi i rozpoznawalnymi osobami ze świata show biznesu. Współpracujemy z celebrytami nie tylko w zakresie promocji w Internecie – angażujemy te osoby również w akcje marketingowe sklepów naszych partnerów.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl