Biedronka odnotowuje dużą popularność mobilnych płatności

biedronka-jeronimo-martins-domy-towarowe-1

System płatności BLIK został wprowadzony do sieci sklepów Biedronka we wrześniu 2018 roku. Od tego czasu średnia dzienna liczba transakcji wykorzystujących tę metodę płatności w kasach Biedronki wzrosła czterokrotnie.

Tylko w styczniu tego roku klienci Biedronki wybrali taką płatność ponad 100 tys. razy. Średnio dziennie dało to blisko 4,5 tys. transakcji, czyli ponad czterokrotnie więcej niż we wrześniu ubiegłego roku, gdy Biedronka wprowadziła tę metodę płatności.

– Wprowadzenie płatności BLIKIEM we wszystkich sklepach Biedronka w Polsce było ukłonem w stronę tych naszych klientów, którzy cenią sobie innowacje i chętnie korzystają z najnowszych technologii. BLIK to bardzo wygodna, prosta i szybka metoda płatności. Przewidujemy, że popularność BLIKA w naszej sieci będzie rosnąć, co już teraz widać po statystykach – komentuje Karol Sęktas, kierownik działu doskonalenia pracy sklepów Biedronka.

Wysokie transakcje BLIK-iem

Jak poinformowała Biedronka, coraz wyższe są też kwoty pojedynczych transakcji BLIK-iem. W tej klasyfikacji ‚wygrywa’ sklep w Poznaniu przy ul. Czerwca 1956 – jednorazowo wydano tu 10,4 tys. zł. Na drugim miejscu znalazła się placówka przy ul. Niepodległości w Lesznie, a na trzecim – sklep w Olsztynku przy ul. Mrongowisza. W pierwszej dziesiątce są też Biedronki ulokowane w Lidzbarku Warmińskim, Morągu, Mławie, Działdowie, Pyskowicach, Lubinie i Strzelcach Opolskich.

By zapłacić w Biedronce BLIK-iem, należy wprowadzić kod BLIK, znajdujący się w aplikacji mobilnej banku na smartfonie, do terminala płatniczego w sklepie. Następnie zatwierdzić transakcję kodem PIN w telefonie. Taką płatność można zrealizować zarówno w kasach tradycyjnych, jak i samoobsługowych, przypomniano w materiale.

Biedronka to największa sieć detaliczna w Polsce. Na koniec 2018 r. liczyła 2 900 placówek.

Rozwój płatności mobilnych

Czwarty kwartał 2018 roku był najlepszy w historii BLIKA, którego operatorem jest Polski Standard Płatności. W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku użytkownicy zrealizowali 33,7 miliona transakcji we wszystkich kanałach. W całym roku było to 91 milionów transakcji, trzykrotnie więcej niż w roku 2017.

BLIK zamknął czwarty kwartał 2018 roku i tym samym cały rok, ze wzrostami i rekordami transakcji w każdym z kanałów. Z 33,7 mln transakcji w ostatnich trzech miesiącach roku, najwięcej, bo aż 25,3 mln odnotowano płatności w internecie (to o blisko 300 proc. więcej niż w ostatnim kwartale 2017 roku). Transakcje w sieci to 75 proc. wszystkich operacji BLIKIEM w czwartym kwartale.

– BLIK staje się pierwszym wyborem przy płatnościach w e-commerce. Oprócz tego, że jest już powszechnie dostępny, to także dzięki kolejnym innowacjom jakie wprowadzamy wspólnie z bankami, jest najwygodniejszą metodą płatności w sieci – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Liczba transakcji w terminalach płatniczych (POS) wzrosła w czwartym kwartale o 370 proc. rok do roku i wyniosła 2,03 mln. Wpływ na to miało udostepnienie płatności BLIKIEM w sieci sklepów Biedronka oraz Lidl, a także w terminach płatniczych Banku Pekao S.A. W czwartym kwartale Polacy wykonywali średnio 366 tys. transakcji BLIKIEM dziennie. Dzienny rekord transakcji BLIKIEM wyniósł ponad 581 tys.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokarze kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy