Nowy koncept florystyczny w łódzkiej Manufakturze

Rynek Manufaktury to niezwykłe miejsce, wyróżniające kompleks na tle innych obiektów branży handlowej w kraju. Nie tylko łodzianie wiedzą, że rynek pełni funkcję głównego placu miasta. Zarządca dba o to, by podkreślić jego charakter również poprzez dobór najemców.

To tu odbywają się koncerty, spektakle, zawody sportowe, a także wydarzenia o charakterze społecznym. To tutaj łodzianie spędzają czas niezależnie od tego, czy wybierają się także na zakupy. Umiejętne wykorzystanie przestrzeni jaką jest rynek, wyróżnia Manufakturę na tle innych kompleksów handlowo-rozrywkowych w kraju.

Nie mniej istotne od organizowania eventów i zarządzania przestrzenią rynku jest jednak umiejętny dobór najemców, tak by ich obecność nie tylko uzupełniała portfolio Manufaktury, ale również współgrała z charakterem miejsca. W okalających rynek lokalach znajdują się przede wszystkim kawiarnie i restauracje oferujące menu z całego świata. Ale z rynku można też wejść wprost do sklepów i punktów rozrywki, między innymi do kina, kręgielni, szkoły tańca czy klubu fitness.

Na rynku znajdują się też cztery stylizowane kioski, to lokale o powierzchni zaledwie 15 mkw. ale ze względu na lokalizację i oryginalny wygląd, bardzo pożądane przez najemców. W jednym z nich znajduje się punkt informacji turystycznej, gdzie można też kupić związane z Łodzią pamiątki. W drugim mieści się Soup Culture – punkt z pysznymi zupami na wynos, w trzecim Gorąca Pączkarnia. Do najemców z rynku dołączył właśnie Badylarz – to łódzka marka florystyczna, znana z niecodziennego podejścia do kwiatów, która natychmiast wpisała się w klimat rynku Manufaktury. Bo co to byłby za rynek bez kwiaciarni?

– Badylarz to bardzo ciekawy koncept, zupełnie nowy pomysł na podejście do kwiatów – mówi Anna Łajszczak, Tenants Relations Manager Manufaktury. – Manufaktura jest znana z tego, że szuka nowoczesnych i oryginalnych rozwiązań, dlatego Badylarz doskonale uzupełnia naszą ofertę.

Badylarz, powstał w Łodzi nieco ponad trzy lata temu i od tamtej pory sukcesywnie zdobywa serca łodzian, którzy szybko zorientowali się, że mogą tu liczyć na oryginalne propozycje zacznie różniące się od tych proponowanych przez inne kwiaciarnie. Marka znana jest z niecodziennego podejścia do florystyki – jej hasło to: „Kwiaty cięte w euforii” i rzeczywiście, największy wyróżnikiem wydaje się być pasja. To tutaj oprócz tradycyjnych bukietów, można kupić lasy w słoikach, bukiety z kwiatów bawełny, flower boxy, wianki a nawet zioła.  Kwiaciarnia od roku prowadzona jest przez Luizę i Mateusza – Kiedy na początku ubiegłego roku przejęliśmy kwiaciarnię od jej założycielki, marzyliśmy, że kolejny punkt założymy kiedyś w Manufakturze – mówi Mateusz Janeczek, współwłaściciel Badylarza. – To było nasze marzenie, bo trudno wyobrazić sobie lepsze miejsce w Łodzi. Nie spodziewaliśmy się jednak, że ten śmiały plan uda nam się zrealizować w czasie zaledwie kilku miesięcy.

Apsys Poslak jest zarządcą Manufaktury

Właścicielem Manufaktury jest Union Investment Real Estate AG – wiodąca międzynarodowa firma inwestycyjna specjalizująca się w otwartych funduszach nieruchomości dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Union Investment zarządza aktywami o wartości 18 miliardów Euro w sześciu funduszach nieruchomości. Natomiast za zaradzanie obiektem odpowiada firma Apsys, która jest jednym z wiodących operatorów branży centrów handlowych w Polsce i we Francji. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości. Tworzy innowacyjne, „szyte na miarę” projekty uwzględniające specyfikę danego miejsca, kontekst społeczny oraz środowisko naturalne. Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu.

Apsys Polska zarządza obecnie 1,1 mln mkw. GLA w 25 centrach handlowych zlokalizowanych w 17 największych miastach w Polsce.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl