Galeria Pomorska: przemyślane działania przynoszą wymierne korzyści

Zakaz handlu w niedzielę i rosnąca konkurencja nie zaszkodziły Galerii Pomorskiej. Zarządzany przez Savills obiekt notuje wzrost odwiedzalności, a najemcy generują coraz wyższe obroty.

– Podobnie jak cała branża mieliśmy pewne obawy związane z wprowadzonym w kwietniu 2018 roku częściowym zakazem handlu w niedzielę. Po blisko roku śmiało możemy powiedzieć, że wyszliśmy z tej sytuacji obronną ręką. Pomimo spadkowej tendencji na rynku, w ubiegłym roku zanotowaliśmy wzrost poziomu odwiedzalności o 1,4 procent. Na większej liczbie klientów skorzystali również najemcy – podkreśla w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Teresa Kudrycka, która z ramienia firmy doradczej Savills pełni funkcję dyrektora Centrum Handlowego Galeria Pomorska w Bydgoszczy.

Faktycznie, pomimo ograniczenia handlu w niedzielę, ale również rosnącej sprzedaży w kanale e-commerce, najemcy Galerii Pomorskiej zanotowali w ubiegłym roku wzrost obrotów o 5,8 procent.

– Z licznych rozmów z najemcami wynika, że straty spowodowane zamknięciem sklepów w niedzielę, w głównej mierze rekompensowane są w piątki i soboty oraz – co ciekawe – w poniedziałki. Naszym zadaniem było zachęcenie Bydgoszczan do odwiedzania Galerii Pomorskiej we wszystkie handlowe dni tygodnia. Dlatego przeprowadziliśmy szereg akcji eventowych, marketingowych oraz lojalnościowych. Bazujemy na stałych, lojalnych klientach i jak widać ta strategia przynosi pożądane efekty – tłumaczy Teresa Kudrycka.

Galeria Pomorska: więcej powierzchni i marek

To wszystko nie byłoby jednak możliwe, gdyby nie decyzje podjęte kilka lat wcześniej. Chodzi m.in. o wprowadzenie do galerii operatora kinowego, rozbudowę obiektu o 10 tys. mkw. GLA, wybudowanie nowego, wielopoziomowego parkingu oraz powiększenie strefy food court. Wszystko odbywało się etapami i było odpowiedzią na zmieniające się trendy, sytuację rynkową i oczekiwania lokalnych konsumentów.

teresa-kudrycka-savills
Teresa Kudrycka z ramienia firmy doradczej Savills pełni funkcję dyrektora Centrum Handlowego Galeria Pomorska w Bydgoszczy

– Pierwszym etapem metamorfozy Galerii Pomorskiej było wybudowanie w 2012 roku 7-salowego kina Helios w miejscu byłej kręgielni. W kolejnych miesiącach odświeżyliśmy i rozbudowaliśmy część gastronomiczną oraz strefę dla klientów m.in. toalety – wspomina  dyrektor Centrum Handlowego Galeria Pomorska.

Ten etap modernizacji okazał się sukcesem ale w międzyczasie sytuacja na bydgoskim rynku handlowym uległa zmianie. W 2013 roku, właściciel Galerii Pomorskiej podjął decyzję o rozbudowie obiektu o 10 tys. mkw. GLA. Obecnie całe centrum dysponuje  40 tys. mkw. powierzchni najmu.

– To była w pełni przemyślana i świadoma decyzja biznesowa. Wiedzieliśmy już, że przybędzie nam konkurencji na lokalnym rynku. Nowa powierzchnia handlowa pozwoliła nie tylko przyciągnąć do galerii 30 nowych marek, ale także umożliwiła zaoferowanie stałym najemcom większych, bardziej komfortowych i zgodnych z ich oczekiwaniem powierzchni. Przykładem mogą być chociażby marki z portfolio Grupy LPP, które przeniosły się do większych lokali. Obecnie na podobny ruch zdecydowała się sieć Martes Sport – wyjaśnia Teresa Kudrycka.

Jej zdaniem, silnym magnesem przyciągającym klientów do Galerii Pomorskiej stał się także nowo wybudowany wielopoziomowy parking na przeszło 1,4 tys. miejsc. To największy tego typu obiekt w całym mieście. Co warte podkreślenia, jest on całkowicie  bezpłatny. Przy okazji utworzono także nowe wejście do obiektu, zlokalizowane przy hipermarkecie sieci Carrefour. Takie działanie dodatkowo usprawniło komunikację i wpłynęło na wzrost komfortu robienia zakupów przez klientów odwiedzających galerię.

Strefa restauracyjna zyskuje na znaczeniu

Wraz z rozbudową Galerii Pomorskiej, która zakończyła się we wrześniu 2015 roku,  wprowadzono zmiany także w strefie restauracyjnej. Dzięki temu portfolio najemców gastronomicznych poszerzyło się o popularną markę Subway. To jednak nie koniec zmian.

– Niedawno dołączyła do nas restauracja sieci Olimp. Co ciekawe, wcześniej w tej lokalizacji funkcjonował punkt handlowy. Dzięki zmianie jego funkcji, wzbogaciliśmy ofertę gastronomiczną. Dla wygody klientów zarówno restauracji Olimp jak i innych punktów gastronomicznych stworzyliśmy nową, dodatkową strefę do spożywania posiłków, która cieszy się dużą popularnością wśród odwiedzających. Warto również podkreślić, że w ubiegłym roku najemcy gastronomiczni zanotowali wzrost przychodów. To kolejny dowód na rosnące znaczenie strefy restauracyjnej jako magnesu przyciągającego klientów – mówi Teresa Kudrycka.

Bogate portfolio najemców

Galeria Pomorska jest najdłużej działającym, wiodącym centrum handlowym w Bydgoszczy. Została otwarta w kwietniu 2003 roku. Zlokalizowana jest przy ul. Fordońskiej – jednej z głównych arterii miasta. Aktualna powierzchnia najmu Galerii Pomorskiej wynosi 40 tys. mkw. Znajduje się w niej 140 punktów handlowych  i usługowych m.in. takich marek jak Stradivarius, Bershka, H&M, Reserved, Sinsay, Cubus, Carry, Smyk, Empik, KappAhl, CCC, Douglas, Rossmann, Martes Sport, RTV Euro AGD, KFC, McDonald’s i Kino Helios. Operatorem spożywczym jest sieć Carrefour. Liczba miejsc parkingowych wynosi ponad 1,4 tys. Zarządcą obiektu jest firma doradcza Savills.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl