Castorama zdradza plany inwestycyjne na polskim rynku

castorama-poznan

Tegoroczne plany biznesowe Castorama zakładają dalszy, dynamiczny rozwój sieci. Obecnie firma modernizuje swoje sklepy oraz rozwija gamę produktów.

Znaczącym elementem w realizacji zamierzonych planów będzie wzmocnienie sprzedaży internetowej oraz dalszy rozwój obszarów związanych z nowoczesnymi systemami zarządzania it. Nie mniejszą uwagę Castorama przykłada do rozwoju tradycyjnej sieci sprzedaży.

– Oprócz ekspansji online planujemy kolejne inwestycje – budowę oraz otwarcie nowych sklepów m.in. w Elblągu, Bydgoszczy czy Pabianicach. Nowe lokalizacje, to także szansa na zatrudnienie i rozwój pracowników, których zaangażowanie buduje siłę i markę Spółki, jako dobrego pracodawcy i dobrego sąsiada lokalnych społeczności – podkreśla Sławomir Rogowiec, dyrektor ds. personalnych i odpowiedzialności społecznej w Castorama Polska.

Pomimo licznych wyzwań, w postaci między innymi wprowadzenia ograniczenia handlu w niedzielę czy rosnących kosztów pracy, Castorama pozytywnie patrzy w przyszłość i stawia kolejne ambitne cele.

Castorama inwestuje w logistykę

Kolejnym elementem budowania oferty dostosowanej do zmieniających się potrzeb klientów i rosnącego wolumenu sprzedaży będzie zwiększenie powierzchni magazynowej, która w najbliższym czasie osiągnie łączną powierzchnię 150 tysięcy mkw.

Rozbudowa centrum logistycznego będzie służyła dalszemu rozwojowi sprzedaży za pośrednictwem nowych technologii. Ten element strategii stanowi istotny punkt w planach firmy i jest związany z umacnianiem obecnej pozycji Castorama jako lidera rynku e-commerce w swojej kategorii.

Budowa pozytywnego doświadczenia klientów

Castorama przedstawiła również strategiczne plany w obszarze budowania pozytywnych doświadczeń klientów. Działania spółki skupione będą na poprawie doznań zakupowych klientów oraz wzmacnianiu relacji z pracownikami. Branżowy lider wprowadzi innowacje w obszarze między innymi oferty produktowej, kanałów sprzedaży i szkoleń pracowniczych.

Stabilne zatrudnienie i sukcesywny wzrost wynagrodzeń, szeroki wybór benefitów oraz jasna ścieżka awansu przełożyły się na utrzymanie przez firmę w minionym roku poziomu zatrudnienia oraz wysokiego wskaźnika zadowolenia pracowników spółki.

– Castorama stawia na rozwój pracowników i koncentruje swoje działania na poszerzeniu ich kompetencji handlowych i technicznych. Każdy z pracowników sklepów będzie miał okazję wziąć udział w specjalnym bloku szkoleniowym „ Doskonałość relacji z klientem”. Pracownicy dzięki szkoleniom i swojej pasji do produktów będą mogli jeszcze bardziej inspirować klientów we wprowadzaniu nowych rozwiązań w swoich domach – komentuje Sławomir Rogowiec.

Firma kładzie duży nacisk na działalność edukacyjną oraz wspierającą rozwój lokalnych społeczności. Od 2012 prowadzi w swoich sklepach zajęcia dla dzieci „Majsterkowo”, których celem jest przekazywanie wiedzy i umiejętności w zakresie majsterkowania. Najnowszym programem Spółki jest Kierunek Castorama, którego celem jest umożliwienie uczniom branżowych szkół średnich zdobywanie i rozwijanie kompetencji zawodowych w rzeczywistych warunkach pracy, poprzez ścisłą współpracę sklepów sieci i szkół.

Sieć sprzedaży Castorama

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii Home Improvement (polepszania warunków mieszkaniowych) w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 76 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia blisko 12 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej grupy posiadającej prawie 1200 sklepów w 10 krajach Europy.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokarze kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy