Biedronka otworzy ponad 100 nowych sklepów

biedronka-gemini-park-tychy

Jeronimo Martins planuje zainwestować w 2019 roku 700-750 mln euro m. in. w rozbudowę sieci Biedronka, Hebe, Pingo Doce i Ara – poinformowała spółka w raporcie.

Inwestycje Jeronimo Martins w 2019 roku mają objąć rozbudowę sieci Biedronka, Hebe, Pingo Doce i Ara, ulepszanie już istniejących sklepów, a także poprawę infrastruktury operacyjnej i logistycznej. W 2018 r. nakłady inwestycyjne grupy wyniosły 658 mln euro, z czego program inwestycyjny dla Biedronki miał wartość 372 mln euro.

W 2018 roku Biedronka otworzyła 122 sklepy. Netto sieć Biedronki powiększyła się o 77 sklepów i liczyła na koniec 2018 roku 2.900 placówek. Grupa zmodernizowała w 2018 roku 230 sklepów tej sieci.

Nowe inwestycje Jeronimo Martins

Jeronimo Martins planuje otwierać w tym roku sklepy Biedronka zarówno w standardowym formacie, jak i takie o mniejszej powierzchni.

„Bazując na dobrych wynikach mniejszych sklepów, Biedronka otworzy około 50 nieco mniejszych placówek i około 100 sklepów (ok. 60 otwarć netto) w najbardziej powszechnym formacie” – napisano w komunikacie.

Sprzedaż w sklepach Biedronki wzrosła w 2018 roku do 11,69 mld euro, co oznacza wzrost rdr w walucie euro o 5,6 proc., a w walucie lokalnej o 5,8 proc. Sprzedaż porównywalna LFL zwiększyła się o 2,7 proc. Wyniki te są zgodne z opublikowanymi w styczniu wstępnymi danymi.

Jak wskazano w raporcie, ograniczenie handlu w niedziele (21 dni handlowych mniej w roku) miało negatywny wpływ na LFL na poziomie ok. 1,3 pkt. proc.

„Biedronka jest dobrze przygotowana, by nadal dostosowywać się do stopniowego wdrażania przepisów o zakazie handlu w niedziele. LFL w 2019 roku będzie jednak pod wpływem braku kolejnych 13 dni handlowych i stłumionej inflacji” – napisano w raporcie.

EBITDA Biedronki wzrosła w 2018 roku o 5,6 proc. i wyniosła 850 mln euro. Marża EBITDA ukształtowała się na poziomie 7,3 proc. i była porównywalna do roku poprzedniego.

Hebe notuje wzrost sprzedaży

Sprzedaż w drogeriach Hebe wyniosła w 2018 roku 207 mln euro, czyli wzrosła w tej walucie o 24,7 proc. Grupa otworzyła w minionym roku 51 nowych placówek Hebe. Na koniec roku sieć liczyła 230 placówek. Plan na ten rok zakłada otwarcie około 50 nowych sklepów.

Sprzedaż grupy Jeronimo Martins wzrosła w 2018 roku o 6,5 proc. do 17,3 mld euro. EBITDA grupy wzrosła w tym czasie o 4,1 proc. do 960 mln euro.

Zysk netto grupy w 2018 roku wyniósł 430 mln euro wobec 413 mln euro rok wcześniej, a zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 401 mln euro, po wzroście o 4,1 proc.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokarze kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy