Intersport: niższa sprzedaż, mniejsza strata

intersport

Zarząd spółki Intersport Polska S.A. poinformował, że łączne przychody netto ze sprzedaży po IV kwartałach 2018 roku wyniosły 182,340 tys. zł. Rok wcześniej było to 183,934 tys. zł. Sprzedaż w ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów) była większa o 0,4 proc.

Jednocześnie spółka poprawiła w tym okresie wynik finansowy o 41,6 proc. rok do roku zmniejszając stratę netto do poziomu 5.255 tys. zł (w 2017 roku strata netto wyniosła 8.999 tys. zł) i wypracowała EBITDĘ w wysokości 1.054 tys. zł czyli o 4.941 tys. zł wyższą r/r (w 2017 roku była na poziomie: -3.887 tys. zł). Strata z działalności operacyjnej wyniosła w tym okresie 5,146 tys. zł. To lepszy wynik niż osiągnięty w 2017 roku, kiedy to Intersport zanotował stratę w wysokości 10,230 tys. zł.

Intersport podsumował końcówkę roku

W IV kwartale główne wzrosty sprzedaży odnotowano w kategoriach: fitness damski, buty sportowe, rowery i running, zaś największe spadki sprzedaży w kategoriach: turystyka i narciarstwo – głównie ze względu na wysokie temperatury utrzymujące się w październiku i listopadzie. W IV kwartale 2018 roku spółka poprawiła rok do roku wynik finansowy o 9 proc. odnotowując stratę brutto w wysokości 3,163 tys. zł (było: 3,474 tys. zł).

W związku z restrukturyzacją sieci handlowej, powierzchnia sprzedaży w IV kwartale 2018 roku była mniejsza rok do roku o 5,4 proc.

Grupa Intersport posiada około 5,4 tys. sklepów i jest obecnie reprezentowana w 65 krajach na pięciu kontynentach. W Polsce sieć tworzy ok. 30 sklepów. Roczne obroty Grupy Intersport kształtują się na poziomie 11 mld euro łącznie z podatkiem VAT.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl