Helios i Pasibus połączą siły

Helios S.A. rozpoczął negocjacje z częścią wspólników spółki Food for Nation Sp. z o.o. sp.k. będącej właścicielem sieci gastronomicznej Pasibus, w przedmiocie wspólnego rozwoju tej marki. W planach jest otwarcie 40 lokali.

28 lutego br. Helios oraz Food for Nation podpisali list intencyjny w przedmiocie podstawowych warunków rozważanej współpracy w ramach spółki celowej, będącej spółką zależną Helios S.A. (Step Inside sp. z o. o. z siedzibą w Łodzi). Warunkiem nawiązania współpracy jest uzgodnienie szczegółowych zasad kooperacji oraz uzyskanie zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jednocześnie, 28 lutego br. Step Inside i Food for Nation podpisały umowę współpracy, na podstawie której Step Inside jest m.in. uprawniona do prowadzenia do 10 lokali pod marką Pasibus. W tym celu Helios dofinansował spółkę Step Inside kwotą 10 mln złotych. W przypadku uzyskania zgody prezesa UOKiK i zawarcia umowy inwestycyjnej, wspólnicy obejmą udziały w Step Inside, która następnie otworzy łącznie do 40 lokali pod marką Pasibus w ramach spółki Step Inside. Jednocześnie Spółka informuje, że list intencyjny nie stanowi wiążącego zobowiązania stron. Agora będzie informowała o kolejnych krokach związanych z przebiegiem procesu w odrębnych raportach.

Wartość inwestycji w spółkę nie jest kwotą znaczącą z perspektywy Grupy Agory. Inwestycja we wspólny rozwój marki Pasibus oznaczać będzie rozszerzenie przez Helios, czyli spółkę zależną Agory, działalności w segmencie gastronomicznym.

Sieci Helios i Pasibus

Helios S.A. to największa sieć kin w Polsce pod względem liczby obiektów. Dysponuje obecnie 47 kinami mającymi łącznie 269 ekranów i ponad 52 tysiące miejsc. Spółka skupia swoją działalność głównie w miastach małej i średniej wielkości, ale jej kina są również obecne w największych aglomeracjach Polski, m.in. w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu.
Helios S.A. jest częścią Grupy Agora S.A.

Historia Pasibusa rozpoczęła się od jednego foodtrucka w 2013 roku oraz ich obecności na popularnych festiwalach na terenie całej Polski. Obecnie tylko we Wrocławiu, skąd pochodzi, posiada 8 własnych lokalizacji, również w galeriach handlowych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl