Eurocash przejmuje sieć sklepów Lewiatan

Grupa Eurocash sfinalizowała transakcję nabycia 100 proc. udziałów w spółce Partner prowadzącej 25 sklepów w ramach sieci franczyzowej Lewiatan.

Sprzedającym udziały w spółce Partner jest Asteria Holding, której jednym z udziałowców jest Wojciech Kruszewski, wieloletni prezes Lewiatan Holding.

Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash
Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash

– Tą transakcją pokazujemy, że jako Grupa Eurocash jesteśmy gotowi nie tylko wspierać konkurencyjność i rozwój sklepów małoformatowych prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców, lecz również dajemy naszym franczyzobiorcom możliwość wyjścia z inwestycji w sytuacji, gdy nie mają oni następców do przejęcia biznesu rodzinnego, lub gdy naturalni sukcesorzy mają inne plany biznesowe, jak w przypadku pana Wojciecha Kruszewskiego – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocash.

W 2018 r. sprzedaż sklepów spółki Partner wyniosła blisko 191 mln zł.

– Naszą misją niezmiennie jest podnoszenie konkurencyjności sklepów detalicznych prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców w Polsce. Po przejęciu sklepów działających pod marką Lewiatan, będziemy mogli sprawdzić, jaki na nie wpływ mają rozwiązania wypracowane w innych naszych placówkach własnych i przede wszystkim jak przyjmują je konsumenci. Docelowo rozwiązania wypracowane w sklepach własnych będą przekazywane wszystkim naszym franczyzobiorcom sieci Lewiatan – wskazał Jacek Owczarek.

Eurocash i Lewiatan łączą siły

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 15 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben oraz Kontigo.

Sieć Lewiatan została uznana za „Retailer of the Year” podczas Poland & CEE 2018 Retail Summit za najlepszy koncept franczyzowy w ramach konkursu na Market Roku 2018. Lewiatan to ponad 3 tysiące niezależnych sklepów, które skutecznie konkurują na swoich rynkach, napędzając lokalną gospodarkę.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl