Fundacja Kibica: sport buduje pozytywny wizerunek marki

sportbonus-fundacja-kibica

Program Sportbonus, największa akcja społeczna w historii polskiego sportu, w obecnej formie wystartował w październiku 2017 roku. Obecnie zrzesza już 160 tys. użytkowników, 5,5 tys. drużyn sportowych, 6 tys. trenerów i ponad 1,1 tys. partnerów m.in. BP, Tesco, Douglas, 4F, 5.10.15, answear, Vistula, Bartek, Zalando, Wittchen czy AliExpress.

Program Sportbonus początkowo stworzony był dla dużych klubów sportowych, ale od października ubiegłego roku jego pomysłodawcy zmienili strategię: teraz jest on otwarty dla wszystkich, a przede wszystkim dla drużyn dziecięcych i młodzieżowych z całej Polski.

To jedyny taki program, który umożliwia wspieranie drużyn sportowych poprzez dokonywanie codziennych zakupów. Wśród partnerów jest już ponad 1,1 tys. firm. W większości są to sklepy internetowe. Obecnie trwają rozmowy z kolejnymi sieciami handlowymi i usługowymi, również stacjonarnymi.

– W dobie walki o klienta, ten program może być cennym wsparciem sprzedaży. Powód jest oczywisty: poza ceną walczymy czymś zupełnie innym – emocjami oraz dobrem dzieci. Program Sportbonus to zapewnia. Pokazuje, że dobro dzieci, ich szkolenie i spełnianie ich marzeń, zawsze będą najważniejsze – komentuje Marcin Herra, ekspert rynku sportowego.

Sportbonus, czyli biznes i sport

Dzięki programowi Sportbonus, którego operatorem jest Fundacja Kibica, rodzice w łatwy sposób mogą wspierać finansowo klub sportowy, w którym trenują ich dzieci. Wystarczy zarejestrować się, wybrać klub i ściągnąć aplikację, która dostępna jest na systemy Android i iOS. Przewagą tego rozwiązania jest brak konieczności rejestracji dodatkowego identyfikatora. Wystarczy jedynie zarejestrować kartę płatniczą na stronie internetowej sportbonus.pl. Potem wystarczy wybrać się na codzienne zakupy, a część wydanych pieniędzy trafi na konto wybranego klubu. O tym, na jaki cel zostaną one przeznaczone, decyduje trener. Zazwyczaj środki idą na szkolenie dzieci i młodzieży, inwestycje w infrastrukturę sportową czy sprzęt.

– Każdy partner biznesowy, który przystępuje do programu, sam ustala, jaki procent transakcji zostanie przekazany do wybranego klubu. Wiele zależy od branży. Przykładowo przedstawiciele rynku HoReCa dają znacznie wyższy procent, niż sklepy spożywcze. Dotychczas setki klubów otrzymały już wsparcie zarówno finansowe, jak i celowe (dofinansowanie). Dzięki uczestnictwu w programie spełniliśmy także marzenia wielu dzieci, umożliwiając im spotkanie ze sportowym idolem – wyjaśnia Bartosz Kwiatkowski, prezes Fundacji Kibica, która jest operatorem programu Sportbonus.

Warto zaznaczyć, że program wspiera wiele osobistości ze świata sportu. Są wśród nich m.in. Tomasz Frankowski, Maciej Szczęsny, Apoloniusz Tajner, Jerzy Engel, Otylia Jędrzejczak, Alicja Tchórz, Tomasz Narkun czy Dariusz Michalczewski.

Rodzic to lojalny klient

Udział w programie to oczywiście nie tylko korzyści dla dzieci i drużyn sportowych. Firmy i sieci handlowe uczestniczące w programie zyskują przede wszystkim grono lojalnych klientów. Budują także wizerunek marki odpowiedzialnej społecznie i zyskują dodatkowe narzędzie analizy sprzedażowej.

– Mamy zdeterminowaną grupę zakupową o wspólnym mianowniku: sport, rodzina i dzieci. Ta grupa cały czas się powiększa. Dodatkowo nasz program to połączenie sprzedaży oraz CSR. Poznajemy tendencje zakupowe, zyskujemy dodatkowe Big Data. Wiemy gdzie, kiedy i jak często rodzice dokonują zakupów u naszych partnerów. Możemy wykorzystywać te dane do promowania zakupów w konkretnej sieci. Reklama i zachęcanie do robienia zakupów w sklepach naszych partnerów odbywa się kilkoma kanałami: za pośrednictwem aplikacji, strony internetowej, powiadomień push, sms-ów, czy maili – podsumowuje Bartosz Kwiatkowski.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl