Rodzinna oferta kluczowa dla Gemini Park Tychy

Gemini Park Tychy

Oferta galerii jest kluczowa, jeśli ta chce się pozycjonować jako centrum przyjazne rodzinom. Przykładem na to jest Gemini Park Tychy.

Postrzeganie galerii przez klienta zależy nie tylko od obranej strategii marketingowej i realizowanych konsekwentnie eventów. Znaczący wpływ na pozycjonowanie obiektu ma dziś przede wszystkim atrakcyjność jego tenant-mix’u i potencjał jego rozwoju.

Nic więc dziwnego, że nowe obiekty pojawiające się na rynku coraz większą wagę przywiązują zarówno do doboru najemców, jak i do dopasowania oferty do rynku. Czyniąc z niej główny atut w walce o określonego klienta.

Przykładem jest otwarte niecały rok temu Gemini Park Tychy. Galeria od początku nastawiona była na rodziny z dziećmi. To właśnie z myślą o nich systematycznie komponowany był jej tenant-mix i realizowane działania marketingowe. Efekt? Szacuje się, że dziś już co drugi klient Gemini Park to tzw. klient rodzinny.

– Już na etapie komercjalizacji obiektu założyliśmy, że zależy nam w pierwszej kolejności na polskich i zagranicznych markach, które są dziś niezwykle popularne wśród rodzin. Jednocześnie tak komponowaliśmy mix, aby znalazły się w nim brandy dopasowane do portfela klienta rodzinnego z Tychów i okolic – mówi Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.

– W konsekwencji obserwujemy stale rosnącą liczbę rodzin, które wybierają  na zakupy naszą galerię – dodaje. I faktycznie, tenant-mix galerii jest dziś niezwykle rodzinny. Oferta centrum handlowego obejmuje obecnie aż 12 różnych  segmentów – od usług, poprzez rozrywkę, sport, aż po modę.

– Zależało nam na stworzeniu zróżnicowanej i kompaktowej oferty, która zaspokajałaby potrzeby osób w różnym wieku, a jednocześnie dawała możliwość zrobienia bardzo różnych zakupów w jednym miejscu. Z punktu widzenia potrzeb rodzin, takie udogodnienie okazało się niezwykle istotne, a co najważniejsze zostało docenione – dodaje.

Nośna moda

Co jednak ciekawe, Gemini Park całą swoją ofertę rodzinną oparł w dużej mierze na modzie. Najemcy z szeroko pojętego segmentu fashion zajmują tutaj ponad 50 proc. oferty. Zdecydowana jej większość to popularne polskie i zagraniczne marki odzieżowe, obuwnicze czy sportowe. Podobnie jak cała oferta Gemini, także jej segment modowy został tak skomponowany, aby mieć na uwadze osoby w różnym wieku i z różnym portfelem.

– Postawiliśmy na przystępność i popularność oferty. Z jednej strony mamy dobrze znane i lubiane w Polsce sklepy sieciowe takie jak np. H&M, Reserved, Medicine, Deichmann, CCC czy House, z drugiej strony nie brakuje u nas szerokiej oferty outletowej (TK Maxx – przyp. red.), a także oferty dyskontowej (TEDi, Kik, Pepco – red.) – mówi Misztalewski.

– Jednocześnie mając na uwadze zamożniejszego klienta, nie zrezygnowaliśmy z oferty fashion z wyższej półki. W galerii można znaleźć salony m.in. Pierre Cardin, Wittchen, Ochnik czy Vistula. Pomyśleliśmy także o najmłodszych. Systematycznie rozwijamy ofertę odzieżową dla dzieci i młodzieży. Mocno stawiamy na ofertę dla mężczyzn, co jest jednym z naszych wyróżników – mówi Misztalewski.

Uniwersalna oferta

Jak podkreśla dyrektor obiektu, to sprawia, że oferta Gemini jest dziś niezwykle uniwersalna. – Zakupy w galerii zrobi zarówno 30-letnia kobieta szukająca modnych marek, jak również 60-letni mężczyzna. W tej ofercie czują się także dobrze nastolatkowie z niewielkim budżetem, jak również ich rodzice z nieco zasobniejszym portfelem. To sprawia, że nasza oferta jest dziś pozytywnie odbierana, nie tylko w Tychach, ale i w całym regionie – dodaje.

Wpływ na to ma jednak nie tylko moda. Także pozostałe segmenty oferty, na które postawił Gemini Park. W centrum handlowym działają już 23 punkty usługowe, 9 sklepów z segmentu „zdrowie i uroda” (z Douglas, Inglot, Rossmann i Hebe na czele), a także 7 sklepów z wyposażeniem wnętrz (m.in. Jysk, Komfort, Home&You, Home&Deco, Homla, Pepco).

Centrum ma także mocną ofertę elektroniki (m.in. RTV Euro AGD, Rebel Electro), kultury (m.in. Empik, Świat Ksiażki), biżuterii (m.in. Apart, W.Kruk, Yes), sportową (m.in. 50style, 4F, Martes Sport) i dla dzieci (Coccodrillo, Smyk).

Nie bez znaczenia dla rodzinnego wizerunku jest także oferta restauracji i kawiarni. Tutaj też Gemini Park postawił na popularne marki m.in. McDonad’s, KFC, ale także Olimp, Companeros czy Grycan. Także oferta spożywcza dopasowana została do rodzin. W galerii działa obecnie Biedronka.

– Poszczególne segmenty z naszej oferty z jednej strony się dopełniają, z drugiej mogą funkcjonować jako osoba propozycja np. dla rodzin mających potrzebę zrobienia zakupów  spożywczych, sprzętu AGD, wyposażenia wnętrz czy sprzętu sportowego – mówi.

Ważne udogodnienia

Ale nie tylko oferta handlowa pomaga w pozycjonowaniu Gemini Park. Także oferta poza handlowa i liczne udogodnienia dla rodzin, jakie wprowadziło centrum handlowe. Przykład? Na food court’cie stworzono specjalną strefę przystosowaną do wizyt dzieci, wstawiając tam meble dopasowane do różnego wzrostu i wieku. W podobny sposób dostosowano sanitariaty, tworząc toaletę dla dzieci i pokoje rodzinne.

Rodziny z małymi dziećmi i wózkami mogą natomiast parkować na specjalnych miejscach tuż przy wejściu. W galerii funkcjonują także strefy wypoczynkowe, w których rodziny mogą odpoczywać między zakupami. Podobnie jak food court one również uwzględniły przy aranżacji obecność najmłodszych.

– Przy projektowaniu obiektu, ale także przy tworzeniu wystroju na każdym z etapów uwzględnialiśmy rodziny. Zależało nam na stworzeniu obiektu przyjaznego, komfortowego i otwartego na wizyty tej grupy klientów. To kierunek, który w najbliższych latach będzie się umacniał w naszym obiekcie– zapowiada Misztalewski.

Następny krok? Gemini Park przymierza się do rozbudowy. Na ok. 6,6 tys. m kw. ma powstać kino, dodatkowe restaurację, a także nowoczesna strefa kids play. Prace nad rozbudową planuje się rozpocząć jeszcze w tym roku.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokarze kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy