Lego notuje dobre wyniki i planuje dalsze inwestycje

lego-sklep-pekin

Duńska Grupa Lego ogłosiła wyniki finansowe za 2018 rok. Globalne przychody wzrosły o 4 procent do 36,4 miliarda DKK (czyli 4,9 mld euro), w porównaniu do 35 miliardów w 2017 roku. W stałej walucie przychody wzrosły o 7 procent w porównaniu do 2017 roku.

Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 10,8 miliarda DKK, w porównaniu do 10,4 miliarda w 2017 r., notując zwyżkę o 4 procent. Osiągnięty wzrost to wynik zwiększonej sprzedaży, przy jednoczesnym ciągłym skupieniu na inwestowaniu w przyszłość.

– W rok 2018 wyruszyliśmy z jednym celem – stabilizacji biznesu. Cieszymy się, że udało się nam go zrealizować, osiągając skromny wzrost zarówno pod względem przychodów, jak i zysku – powiedział Niels B Christiansen, CEO Grupy Lego. – Jesteśmy szczególnie podbudowani naszymi postępami, biorąc pod uwagę wyzwania stojące przed branżą zabawkarską i odejście wyspecjalizowanych sprzedawców detalicznych, takich jak Toys R Us. Te zmiany otworzyły nowe możliwości na wzmocnienie naszych partnerskich relacji ze sprzedawcami detalicznymi i znalezienie nowych sposobów komunikacji z kupującymi i konsumentami za pośrednictwem kanałów cyfrowych i fizycznych. Wzrósł także nasz udział w naszych największych rynkach na całym świecie, podważając trendy w branży – dodał.

Lego: wzrost przychodów we wszystkich grupach rynkowych

Wzrosły przychody we wszystkich grupach rynkowych. Na rynkach o ustalonej pozycji, takich jak Stany Zjednoczone i Europa Zachodnia, wzrost był w niskiej jednocyfrowej liczbie. W Chinach, będących strategicznym rynkiem wzrostowym dla Grupy Lego, przychody były znaczne – dwucyfrowe, a marka rozszerzyła swoje działania o nowe miasta i zwiększyła swoją obecność na platformach e-commerce, platformach cyfrowych i fizycznych.

Portfolio Grupy Lego wzbogaciło się o nowe produkty, które łączyły świat tradycyjnych, fizycznych klocków z zabawą cyfrową.

– Każdego roku naszym wyzwaniem jest tworzenie nowych sposobów i możliwości zabawy, które będą jeszcze bardziej ekscytujące, odpowiednie i dające więcej radości niż rok wcześniej. W ubiegłym roku byliśmy zadowoleni z odpowiedzi na nasze rodzime serie, takie jak Lego City i Lego Technic. Zachęciła nas także pozytywna reakcja na nowe produkty i doświadczenia, które integrują zabawę klockami ze światem cyfrowym, takie jak aplikacja rzeczywistości rozszerzonej AR Playgrounds, DUPLO Cargo Train (DUPLO pociąg towarowy), który wprowadza do świata kodowania naszych najmłodszych fanów oraz zestaw Lego BOOST, dzięki któremu robotyka staje się dla dzieci intuicyjna i przyjemna. Będziemy nadal inwestować zarówno w nasze podstawowe produkty, jak i w nową technologię, dzięki której klocki ożywają w niezwykły i nieoczekiwany sposób – tłumaczy Niels Christiansen.

Lego przyspiesza międzynarodową ekspansję

Grupa Lego będzie także nadal inwestować, aby rozwijać się na nowych rynkach w ramach naszej ambicji dotarcia do jeszcze większej liczby dzieci na całym świecie. W Chinach, w 2019 roku, firma przyspieszy ekspansję i otworzy 80 sklepów w 18 miastach, rozpoczynając od nowego sklepu flagowego w Pekinie, który został już otwarty 22 lutego. Grupa będzie dalej rozwijać swoją obecność na Bliskim Wschodzie i eksplorować możliwości na nowych rynkach, na których istnieje duża i rosnąca populacja klasy średniej, takich jak Indie.

Pierwszy oficjalny sklep Lego w Polsce został otwarty w 2016 roku w warszawskiej Galerii Mokotów. Produkty Lego można znaleźć także w licznych sklepach z zabawkami czy produktami dla dzieci.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokarze kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy