CH Bielawy, Czyżyny i Guliwer osiągają coraz lepsze wyniki

Centrum Handlowe Bielawy

Trzy należące do Newbridge Poland centra handlowe zanotowały w ubiegłym roku stabilny wzrost obrotów. Kilka kluczowych zmian zaszło także w ich tenant-mix’ie oraz na pasażach. Właściciel centrów handlowych Bielawy, Czyżyny i Guliwer właśnie podsumował miniony rok.

Newbridge Poland może zaliczyć 2018 rok do udanych. Trzy centra handlowe należące od ponad roku do portfolio firmy osiągają coraz lepsze wyniki i to pomimo ograniczeń, jakie pojawiły się na rynku w związku z ustawą o zakazie handlu w niedzielę i święta. Tylko w ub. roku centra w Toruniu, Krakowie i Łodzi zanotowały średni wzrost obrotów najemców na poziomie 3 proc. Przy czym największy wzrost zaobserwowano w krakowskim CH Czyżyny. Oscylował on na poziomie 6 proc. Skąd tak dobre wyniki?

– Wszystkie trzy obiekty są niezwykle popularne w swoich miastach, a zwłaszcza w dzielnicach, w których się znajdują. To centra mocno osadzone w swoim sąsiedztwie, notujące dziś stabilny footfall w tygodniu, ale także mocne wyniki weekendowe i to pomimo wyzwań, jakie pojawiły się na rynku – mówi Rory Mepham, CEO Newbridge Poland. – Tylko w 2018 roku nasze centra handlowe odwiedziła rekordowa liczba blisko 12,5 mln osób – dodaje.

Kompaktowa oferta procentuje

Spora w tym zasługa oferty. Centra w Krakowie, Toruniu i Łodzi są dziś w blisko 100 proc. skomercjalizowane. Klienta przyciąga dziś do nich zarówno operator spożywczy – Carrefour, obecny we wszystkich 3 miastach, jak również stale rozwijane i uzupełniane pozostałe segmenty – zwłaszcza oferta wyposażenia wnętrz, elektroniki, zdrowia i urody, usług czy mody.

– Atutem obiektów, który nakręca zarówno ruch, jak i obroty pozostaje kompaktowość oferty. Klient, który nas wybiera jest w stanie pod jednym dachem zrobić wszystkie niezbędne zakupy, a także ma dostęp do kluczowych usług. Tenant-mix jest dziś tak skomponowany, aby zaspokajał bardzo zróżnicowane potrzeby klienta w różnym wieku i o różnym portfelu. To czyni nasze centra niezwykle przystępnymi – dodaje.

Znaczące zmiany w tenant-mix

Nie zmienia to jednak faktu, że Newbridge intensywnie pracuje nad wprowadzeniem nowych, atrakcyjnych marek do oferty swoich obiektów, zwłaszcza popularnych polskich i zagranicznych sieci odzieżowych oraz sklepów z wyposażeniem wnętrz.

Tylko w Czyżynach, w związku z repozycjonowaniem obiektu podpisano umowy najmu z 5 nowymi najemcami. Oferta już została zasilona sklepami Flying Tiger Copenhagen i Diverse. W najbliższych miesiącach zaplanowano natomiast otwarcia: Orsay, Pierre Cardin i kawiarni Nakielny.

Jak podsumowuje właściciel, do końca 2018 roku w Czyżynach zawarto umowy na ponad tys. mkw., co stanowi 3,3 proc. GLA. Dodatkowo na 550 mkw. (1,8 proc. GLA) przedłużono umowy obecnych najemców. Na finiszu są z kolei prace nad umowami  na ok. 700 mkw., które zajmą 3 nowe marki. Także w Bielawach w 2018 roku miała miejsce seria nowych otwarć. Do oferty obiektu wprowadzono aż 6 nowych marek, które zajęły łącznie 300 mkw. Wśród nich m.in. Rebel Elektro, Sunway Travel, Świat Zabaw czy Ewtex. Jednocześnie w obiekcie przedłużono aż 9 umów najmu. W Guliwerze z kolei na powierzchni blisko 130 mkw. pojawiło się 3 nowych najemców, a umowy przedłużono z 2 zajmującymi łącznie 160 mkw.

– Oferta naszych centrów handlowych nieustannie się rozwija i umacnia. Dotychczasowi najemcy doceniają stabilną pozycję obiektów na rynku i chętnie podejmują decyzję o przedłużeniu umów na kolejne lata. Przybywa także najemców, którzy decydują się na dodatkowe inwestycje np. w większy lokal lub remont. Rośnie także liczba nowych marek, zainteresowanych inwestycją w lokale w Krakowie, Toruniu i Łodzi. Przyciąga przede wszystkim stabilny footfall, ale także idące w górę obroty poszczególnych centrów – mówi Rory Mepham.

Ambitne plany, nowi najemcy

Na tym jednak leasing Newbridge nie poprzestaje. I już dziś zapowiada, że 2019 rok będzie rokiem wielu zmian w ofercie 3 centrów. Tylko do końca I kwartału 2019 r. w Krakowie zakłada się podpisanie aż 3 nowych umów najmu z popularnymi markami. W Toruniu  natomiast na przełomie I i II kwartału mają pojawić się w ofercie nowe marki modowe. Z kolei na III kwartał zaplanowano wejście najemcy z branży wyposażenia wnętrz.  Z kolei jeszcze w lutym udało się przedłużyć umowę z CCC na kolejne 5 lat.

– W związku z repozycjonowaniem CH Czyżyny planujemy kilka dużych otwarć, zwłaszcza w segmencie „fashion”. Zachęceni sukcesem komercyjnym krakowskiego centrum w dalszym ciągu będziemy także umacniać ofertę CH Bielawy, skupiając się m.in. na wprowadzeniu popularnych marek odzieżowych. W obu lokalizacjach nie możemy się doczekać otwarcia popularnych sklepów z wyposażeniem wnętrz. Co więcej w Bielawach i Guliwerze planujemy wybudowanie retail parków. Ich komercjalizacja właśnie ruszyła – mówi Elwira Pyrkowska, Asset Manager w Newbridge Poland.

Kolejne inwestycje

Ale nowości w ofercie to nie jedyne zmiany, jakie w 2018 roku zaszły w tych 3 centrach handlowych. Przejęcie przez Newbridge obiektów w Krakowie, Toruniu i Łodzi zaowocowało także dodatkowymi inwestycjami w udogodnienia dla klientów, zwłaszcza w strefy food court oraz wypoczynkowe.

I tak, w CH Bielawy wymieniono całą posadzkę na pasażu, zaaranżowano nowe strefy wypoczynku, zmodernizowano elementy małej architektury wewnątrz obiektu oraz przeprowadzono remodeling strefy food court.  Z kolei w CH Czyżyny pojawił się nowy system nawigacyjny oraz multimedialne standy z planami centrum, ułatwiające klientom znalezienie sklepu. We wszystkich obiektach rozpoczęto także prace nad rebrandingiem. Efektem mają być m.in. nowe logotypy. – Idziemy z duchem czasu i zmieniamy nasze centra handlowe zgodnie z panującymi dziś trendami na rynku retail oraz oczekiwaniami konsumentów dotyczącymi zarówno oferty, jak i przestrzeni zakupowej. Czerpiemy przy tym z doświadczeń naszych brytyjskich partnerów – mówi Marta Drzewiecka, Marketing & Customer Experience Manager w Newbridge Poland.

– Zmiany te wprowadzamy stopniowo. Obejmują one zarówno pasaż, otoczenie obiektu, ofertę handlową, jak i działania marketingowe. Zależy nam na rozwoju nowoczesnych, sąsiedzkich centrów handlowych, które będą przyjazne dla całych rodzin, ale jednocześnie będą odpowiadały na realne potrzeby społeczności wokół nich  – podsumowuje. Ale nie tylko centra handlowe należące do Newbridge kończą rok na plusie. Także 3 retail parki we Włocławku, Namysłowie i Grodzisku Mazowieckim są w 100 proc. skomercjalizowane i notują stałe wzrosty obrotów.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl