Zalando: więcej klientów i zamówień, dwucyfrowy wzrost obrotów

zalando-connected-retail-omnichannel

Ponad 26 mln aktywnych klientów, ponad 116 mln złożonych zamówień i ponad 3 mld wizyt odnotowanych online – to tylko niektóre wyniki, którymi może pochwalić się w 2018 roku platforma modowa Zalando.

W całym 2018 roku Zalando osiągnęło przychody na poziomie 5,4 mld euro, czyli o 20 proc. więcej w ujęciu rok do roku. Wynik EBIT wyniósł w tym okresie 173,4 mln euro. W samym IV kwartale 2018 roku sprzedaż wzrosła jeszcze szybciej, bo o 24,6 proc. i osiągnęła wartość 1,7 mld euro.

Dobre wyniki finansowe to m.in. zasługa większej liczby aktywnych klientów, robiących zakupy na platformie Zalando. Obecnie ich liczba wynosi 26,4 mln osób, podczas gdy rok wcześniej było to 23,1 mln. W trakcie całego roku złożyli oni 116,2 mln zamówień (rok wcześniej 90,5 mln), a odwiedzalność sklepu wzrosła do 3,1 mld wizyt (w 2017 roku było ich 2,6 mld).

Zalando rozszerza ofertę Beauty na kolejne rynki

W 2018 roku Zalando rozpoczęło sprzedaż kosmetyków online na rynkach międzynarodowych. Polska wraz z Austrią były pierwszymi rynkami, zaraz po Niemczech, w których Zalando zdecydowało się rozszerzyć portfolio właśnie o kosmetyki.

Teraz firma postanowiła rozszerzyć tę opcję zakupów na kolejne rynki. Chodzi o Szwecję, Danię, Francję, Belgię i Włochy. Cały proces ma się zakończyć w ciągu 2 najbliższych miesięcy.

Dodatkowo Zalando poszerzy portfolio oferowanych produktów poprzez zacieśnienie współpracy z firmą Estée Lauder. W tym momencie Zalando poszerza sprzedaż kosmetyków o produkty pielęgnacyjne dla mężczyzn.Asortyment “Beauty for Men” obejmie aż 1 500 artykułów 25 marek, do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Produkty będą dostępne również stacjonarnie, w tzw. „Beauty Station” w Berlinie, gdzie klienci mają możliwość przetestowania produktów oraz skorzystania z porad specjalistów kosmetycznych. Zwiększony asortyment kosmetyczny pozwoli konsumentom na skomplementowanie pełnej stylizacji, w oparciu o spersonalizowane porady na platformie. Poprzez te działania Zalando realizuje swoją misję bycia europejskim prekursorem w dziedzinie mody i artykułów lifestyle’owych oraz spełnia obietnicę tworzenia platformy zakupowej, dostosowanej do indywidualnych potrzeb każdego klienta.

Zalando w Europie

Zalando jest wiodącą w Europie platformą modową i lifestyle’ową dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Firma z siedzibą w Berlinie oferuje swoim klientom szeroki wybór takich artykułów lifestyle’owych jak buty, odzież, akcesoria i produkty kosmetyczne z darmową dostawą i zwrotem. W asortymencie znajduje się blisko 2000 marek zarówno znanych na całym świecie, produkty lokalnych projektantów, a także marki własne.

Zalando dostosowuje swoją ofertę indywidualnie do specyfiki każdego z 17 obsługiwanych krajów europejskich: Austrii, Belgii, Czech, Danii, Finlandii, Francji, Niemiec, Irlandii, Włoch, Luksemburga, Holandii, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii, Polski i Wielkiej Brytanii.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl