Niższe przychody i powierzchnia handlowa TXM w lutym

TXM

TXM Textilmarket, polska sieć dyskontów odzieżowych, na koniec lutego składała się z 380 sklepów własnych o łącznej powierzchni 101,3 tys. mkw. i była o 3,9 proc. niższa niż na koniec lutego 2018 r.

Spółka wypracowała w lutym 2019 r. przychody w wysokości ok. 20 mln zł. Grupa wdraża kolejne działania restrukturyzacyjne, m.in. w obszarze kosztów oraz zarządzania zapasem.

Obroty osiągnięte przez Grupę w ubiegłym miesiącu były o 5 proc. niższe niż w analogicznym okresie 2018 roku, jednak zostały zrealizowane przy niższej o 4  proc. powierzchni sieci handlowej. W ujęciu narastającym, w pierwszych dwóch miesiącach br. przychody Grupy TXM wyniosły 42 mln zł.

TXM kontynuuje restrukturyzację

– Restrukturyzacja trwa. Wdrażamy kolejne działania i obejmujemy nią kolejne obszary naszej działalności – mówi Bogusz Kruszyński, p.o. Prezesa Zarządu TXM. – W lutym zamknęliśmy 3 sklepy, a kolejne nierentowne lokalizacje mają ustalone daty zamknięcia. Z kolei w sklepach, które dobrze prosperują, widzimy pozytywny odbiór naszego asortymentu – dodaje.

– Dziś kluczowe jest dla nas jak najlepsze zatowarowanie sieci pod nadchodzący sezon. Na bieżąco dostosowujemy naszą ofertę asortymentową do oczekiwań klientów, staramy się również lepiej z nimi komunikować na poziomie sklepu – komentuje Agnieszka Smarzyńska, Wiceprezes Zarządu TXM.

– Wiemy jednak, że wiele jeszcze możemy poprawić zarówno w ofercie, jak i jej ekspozycji w naszych sklepach. Z optymizmem patrzymy na rozpoczynający się sezon wiosna-lato – podsumowuje Agnieszka Smarzyńska.

380 sklepów w sieci TXM

Sieć TXM na koniec lutego składała się z 380 sklepów własnych o łącznej powierzchni 101,3 tys. mkw. i była o 3,9 proc. niższa niż na koniec lutego 2018 r. Grupa prowadzi sieci sklepów w Polsce, Rumunii i na Słowacji oraz e-sklep www.txm.pl.

Sklepy TXM oferują swoim klientom szeroką gamę odzieży oraz innych artykułów tekstylnych i gospodarstwa domowego, w dobrej jakości i w konkurencyjnych cenach. TXM S.A. (wcześniej Adesso S.A.) działa na rynku od 1989 r., od samego początku swojego istnienia działa w branży tekstylnej. TXM S.A. od grudnia 2016 r. jest spółką publiczną, notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokarze kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy