Carrefour chce zarabiać na sprzedaży jedzenia online 5 mld euro rocznie

carrefour-omni

W 2018 roku Carrefour zanotował dynamiczny wzrost sprzedaży produktów spożywczych w kanale online. Wzrosła ona o 30 proc. i osiągnęła wartość 1,2 mld euro. To jednak dopiero początek. Władze francuskiej spółki wyznaczyły sobie już kolejne cele.

Plan zakłada, że do 2022 roku sprzedaż produktów spożywczych w kanale online wzrośnie aż do 5 mld euro. Aby osiągnąć zamierzony cel, Carrefour zamierza przeznaczyć znaczne środki (mówi się o 2,8 mld euro) na inwestycje w rozwój strategii omnichannel. Przykład? W marcu bieżącego roku uruchomiony zostanie Digital Hub, w którym pracować będzie ponad 300 ekspertów od m.in. sztucznej inteligencji czy samouczących się algorytmów. Projekt powstał przy współpracy z ekspertami z takich firm jak Google, Tencent czy Sapient.

Już w ubiegłym roku Carrefour uruchomił dedykowane strony internetowe na wszystkich rynkach, na których działa francuska sieć. Co więcej, firma rozwija także projekt sieci punktów odbioru e-zakupów w modelu click&collect typu Drive (łącznie ma ich już ponad 1,6 tys.), oraz punktów odbioru e-zakupów dla niezmotoryzowanych klientów. Obecnie we Francji działa już ponad 50 tego typu punktów. To nowy element strategii Carrefoura. Ma na celu wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów ze ścisłych centrów miast, gdzie nie ma miejsca na sklepy wielkopowierzchniowe. W tym przypadku placówki w mniejszych formatach mogą służyć własnie jako punkty odbioru zamówień online.

Carrefour rozwija usługę e-grocery również w Polsce

Carrefour zadebiutował na polskim rynku e-grocery jesienią 2016 roku w Warszawie, gdzie w ponad 2 lata sieć zbudowała silną markę swojego sklepu internetowego z żywnością. Według badania Mobile Institute i Izby Gospodarki Elektronicznej, sporządzonego na zlecenie Frisco.pl w ubiegłym roku, e-zakupy spożywcze Carrefour znalazły się na 1. miejscu w grupie najbardziej rozpoznawalnych sklepów internetowych w Polsce – 43 proc. badanych wskazało Carrefour.pl jako sklep, w którym robi swoje zakupy spożywcze.

– E-sklep spożywczy Carrefour, który uruchomiliśmy nieco ponad 2 lata temu w stolicy, osiąga obecnie trzycyfrowe wzrosty sprzedaży rok do roku. Tak doskonała dynamika pokazuje, że Polacy są już gotowi kupować produkty spożywcze przez Internet – mówi Christophe Rabatel, Prezes i Dyrektor Generalny Carrefour Polska. – Zgodnie z naszymi wcześniejszymi zapowiedziami, kontynuujemy inwestycje w naszą strategię omnikanałową i dalszy rozwój e-zakupów spożywczych w Polsce, których chcemy być liderem. Teraz otwieramy e-sklep spożywczy w Katowicach, a w najbliższych miesiącach planujemy kolejne otwarcie w dużym polskim mieście – dodaje Rabatel.

Warto w to inwestować, ponieważ Polacy polubili wygodę zakupów przez Internet i coraz więcej osób przekonuje się do tej usługi. Według danych Euromonitor International, krajowy rynek e-grocery rośnie już w tempie ok. 15-20 proc. rocznie, stanowiąc obecnie blisko 1 proc. wartości całej sprzedaży detalicznej.

Carrefour w modelu omnichannel

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12,3 tys. sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour obsługuje 105 milionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2018 roku sprzedaż w wysokości 84,9 mld euro.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl