Gap zamknie 230 sklepów. Firma stawia na e-commerce

gap-estore

W ramach ogłoszonego planu restrukturyzacyjnego, amerykańska Grupa odzieżowa Gap zamknie nawet 230 sklepów stacjonarnych w ciągu najbliższych 2 lat. Firma zamierza postawić na rozwój sprzedaży w kanale outletowym oraz w e-commerce. Ten drugi ma odpowiadać nawet za 40 proc. przychodów.

Amerykańska firma postanowiła także podzielić swój biznes na dwie niezależne części. Jedna firma zajmie się prowadzeniem marki Gap oraz pozostałych marek z portfolio Grupy, czyli m.in. Banana Republic. Druga poprowadzi niezależną sieć sklepów pod marką Old Navy.

Gap reaguje na rynkową sytuację

Powodem zmian są m.in. gorsze wyniki finansowe osiągnięte w ubiegłym roku. Sprzedaż like for like marki Gap w spadła w IV kwartale i całym 2018 roku o 5 proc. Z kolei marka Old Navy zanotowała za ostatnie 3 miesiące ubiegłego roku wzrost sprzedaży na porównywalnej liczbie sklepów.

Jest również drugi powód planowanego zamknięcia 230 sklepów stacjonarnych. Chodzi o dynamiczny wzrost sprzedaży w kanale e-commerce. Docelowo, jak zakładają władze Gap, kanał online ma generować ok. 40 proc. łącznych przychodów firmy.

Większość sklepów przewidzianych do zamknięcia zlokalizowanych jest na rodzimym rynku amerykańskim. Do tej pory forma zamknęła już 55 salonów. Obecnie ma ich na całym świecie ponad 740.

Biorąc pod uwagę wszystkie marki, Gap posiadał na koniec 2018 roku 1242 sklepy, z czego 152 z nich zlokalizowanych było w Europie (w tym przede wszystkim w Wielkiej Brytanii). Poza USA, Gap ma mocną pozycję również w Kanadzie, Francji czy Japonii. Przypomnijmy, że w Polsce Gap działał w latach 2011-2015, ale zdecydował wycofać się z naszego rynku.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl