Bujalski: kanał online ma odpowiadać za ponad 50 proc. obrotów Grupy Empik

scf-2019-exhibition-and-awards-nominacja-empik

W ciągu najbliższych kilku lat kanał online ma odpowiadać za ponad 50 proc. obrotów całej firmy. Już obecnie wskaźnik ten wynosi ok. 30 proc. – zapowiada w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce w Grupie Empik.

Działania Grupy Empik już od kilku lat zmierzają w jasno obranym kierunku – firma zamierza mocno zaakcentować swoją pozycję jako lidera sprzedaży wielokanałowej w Polsce. Podejmowane przez Empik działania nie uszły uwadze nie tylko klientów, ale również branżowych ekspertów, którzy już dwukrotnie uhonorowali markę nagrodą Omnichannel Retailer of The Year. Co więcej, w tym roku Empik również otrzymał nominację w kategori Other Omnichannel Retailer of the Year.

Wręczenie nagród odbędzie się podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum Exhibition & Awards. SCF jest organizowane przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Poland Magazine i portalu Retailnet.pl

Empik rozwija strategię omnichannel

– Empik.com rośnie bardzo dynamicznie, dwukrotnie szybciej niż cały rynek e-commerce, a w 2019 roku chcemy jeszcze bardziej przyspieszyć. Jesteśmy jednym z największych sklepów internetowych w Polsce (wg Gemiusa pod względem ruchu –  TOP 3). W styczniu nasza aplikacja mobilna (ze średnią oceną 4,7) zanotowała blisko 1 mln unikalnych użytkowników. To nas plasuje również w czołówce najlepszych aplikacji e-commerce’owych w Polsce – komentuje Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce w Grupie Empik.

– Od trzech lat mocno inwestujemy w rozwój zarówno platformy empik.com, appki (pojawiają się nowe rozwiązania, udogodnienia, funkcjonalności), jak i oferty dostępnej online. Dzisiaj sklep internetowy i aplikacja mobilna Empiku to ponad 2 mln produktów a do końca roku oferta zwiększy się o kolejne 500 tys. pozycji z różnych kategorii. Obok imponującej oferty książek, płyt, multimediów, gier planszowych czy artykułów papierniczych i kreatywnych, rozwijane są światy produktowe: Dom i ogród, Zabawki, Dziecko i mama, Sport, Zdrowie i uroda, Elektronika. Odbiorcy znajdą również online mnóstwo inspiracji, porad, artykułów i ciekawostek związanych z różnymi pasjami – dodaje Szymon Bujalski.

– Traktujemy empik.com jako uzupełnienie oferty salonów stacjonarnych, ale również kreujemy rozwiązania, które mają pomóc klientom w sklepach. Jesteśmy liderem omnichannelowym, dlatego wciąż optymalizujemy nasze kanały (salony/online/aplikacja) pod kątem zadowolenia klienta. Ulepszamy chociażby system ekspresowej rezerwacji i odbioru w salonie (click&collect). To teraz tylko dwa kliknięcia w aplikacji i zarezerwowany produkt można odebrać za dwie godziny w salonie. Wprowadziliśmy również opcję „mój salon”, która pozwala zaznaczyć ulubiony Empik i system od razu wyświetla przy wszystkich książkach dostępność w tej konkretnej lokalizacji. W ciągu najbliższych lat utrzymamy wysoki poziom inwestycji w technologię i nowe rozwiązania online i mobile – podkreśla dyrektor e-commerce w Grupie Empik.

Portfolio Grupy Empik

Grupa Empik to dziś ogólnopolska sieć ponad 250 salonów Empik, księgarnie MOLE MOLE i sklepy Papiernik by Empik a także w obszarze online – empik.com, jeden z czołowych sklepów internetowych w Polsce, serwis empikfoto.pl i księgarnia internetowa Livro.pl. Segment dystrybucji tworzą: Platon (książki) oraz Spółka Polperfect (prasa). Segment wydawniczy składa się z Grupy Wydawniczej Foksal czyli wydawnictw W.A.B., Wilga i Buchmann. Portfolio Grupy uzupełnia kategoria digital a w niej spółki Virtualo i Biblioteka Akustyczna oraz Spółka e-Muzyka i platforma Going.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl