K. Gawędzka, Chantelle Polska: targetujemy się na najlepsze centra handlowe

Kamila Gawędzka, Country Manager Chantelle Polska

Koncept CL ma na celu ponowne zdefiniowanie sposobu, w jaki bielizna jest przedstawiana i jak kobiety ją kupują. Obecnie studia CL znajdują się w Mediolanie, Paryżu i Warszawie. Wkrótce pojawimy się w kolejnych lokalizacjach w Polsce i na świecie – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Kamila Gawędzka, Country Manager Chantelle Polska.

Retailnet.pl: – W listopadzie 2018 roku w warszawskiej Arkadii zadebiutowało pierwsze w Polsce studio CL – najnowszy koncept grupy Chantelle Lingerie. Jakie zmiany zaszły w sieci Chantelle?

Kamila Gawędzka: – Koncept CL ma na celu ponowne zdefiniowanie sposobu, w jaki bielizna jest przedstawiana i jak kobiety ją kupują. Odzwierciedlamy świat, w którym żyjemy. Wprowadzamy branżę bielizny w nową erę kreatywności. To nowoczesne, dynamiczne studio projektowe z potężną kreatywną energią. Przestrzeń działa jak sklep koncepcyjny zorganizowany wokół asortymentu wielu marek, z szeroką gamą kategorii produktów, stylów i cen. Środowisko sklepu zostało zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić klientowi wciągające i zróżnicowane zakupy.

Co przede wszystkim wyróżnia ten koncept?

– Studio CL to kreatywne studio projektujące bieliznę od 1876 roku, które pod swoim dachem skupia 6 marek  i opiera się na zasadach współpracy i innowacji. Dzięki szerokiej ofercie, jesteśmy w stanie odpowiedzieć na potrzeby współczesnych kobiet, niezależnie od wieku czy rozmiaru.  Rzucamy wyzwanie tradycyjnym metodom projektowania, portretowania i myślenia o bieliźnie.

Dlaczego zdecydowali się Państwo na zmianę, nie tylko wizualną salonów, ale i samej nazwy sieci?

– W 2017 zarówno Grupa Chantelle jak i wszystkie marki z jej portfolio przeszły rebranding. Obecna nazwa grupy oraz naszego flagowego konceptu to CL (Chantelle Lingerie). Idąc ścieżką wyznaczoną przez nowy kierunek artystyczny, Chantelle kontynuuje definiowanie bielizny na nowo, poprzez kwestionowanie tradycyjnych kodów i utartych kanonów piękna, narzucanych przez branżę. To podejście odzwierciedla się zarówno w naszej komunikacji, jak i w innowacyjnych produktach, jak na przykład w naszej przełomowej linii Soft Stretch. Nasza wizja została doceniona i nagrodzona tytułem Designer Of The Year, na międzynarodowych Targach Bielizny w Paryżu (SIL), najważniejszym wydarzeniu branżowym na świecie.

Czy w związku z nowym kierunkiem, nowe salony będą otwierane pod szyldem CL, a istniejące przejdą rebranding?

– W Studio CL oferujemy szeroki asortyment, składający się z 6 komplementarnych marek w kontekście cenowym i pozycjonowania, które mają wspólny mianownik – wysoka jakość, idealne dopasowanie oraz innowacyjne produkty. Aby w pełni zaprezentować ofertę, pozostawiając przy tym przestrzeń dla klientów potrzebujemy powierzchni od 100 do 130 mkw. i właśnie takich lokali poszukujemy pod nowe salony CL. Obecnie koncept CL znajduje się w Mediolanie, Paryżu i Warszawie. Wkrótce pojawimy się w kolejnych lokalizacjach w Polsce i na świecie.

Jednym z głównych zadań, które przed sobą stawiamy jest odpowiedź na potrzeby współczesnej kobiety, dlatego też każdą decyzję o nowej lub istniejącej lokalizacji poprzedzamy szczegółową analizą. Naszym celem jest zunifikowanie naszych konceptów i inwestowanie w nowe rozwiązania.

Produkty z oferty Chantelle można kupić m.in. we Francji, Danii, Niemczech, Holandii, USA, na Tajwanie i w Australii. Jak ocenia Pani potencjał butików na polskim rynku?

– Grupa CL jest globalną, multibrandową firmą z ponad 140 letnim doświadczeniem. Obecną w ponad 10 tys. punktach sprzedaży na całym świecie, produkującą 15 mln sztuk bielizny rocznie i zatrudniająca blisko 6 tysięcy pracowników. Posiadamy 270 sklepów własnych, 9 platform e-commerce, 8 uzupełniających się marek a nasze produkty szyjemy w 9 fabrykach własnych. Mając tak ogromne doświadczenie i zasoby, planujemy globalną ekspansję, w tym również w Polsce. Nasze doświadczenie wskazuje na to, że retail w Polsce najlepiej funkcjonuje w centrach handlowych, dlatego jesteśmy zainteresowani wchodzeniem do najlepszych obiektów w każdym mieście. Jesteśmy również otwarci na ciekawe lokalizacje przyuliczne.

Jaki jest plan ekspansji na 2019 rok?

– Sieć sprzedaży Grupy w Polsce obejmuje 16 lokalizacji i tak jak wspomniałam na przestrzeni najbliższych lat planujemy dalszy rozwój. Targetujemy się na najlepsze centra handlowe i obiekty o wysokim footfallu. Analizujemy rynek, sprawdzamy, jakie są potrzeby konsumentów.

Czy sprzedaż internetowa w Polsce jest w zasięgu Waszego zainteresowania?

– To istotny kierunek rozwoju i ważny kanał sprzedaży, dlatego jesteśmy w trakcie realizacji projektu, zmierzającego do wprowadzenia sprzedaży internetowej w Polsce. Bez względu na dalsze kroki i uruchomienie nowego kanału sprzedaży, naszym priorytetem pozostaje customer experience.

***

Grupa Chantelle Lingerie działa na skalę światową, oferując swoim klientom 7 komplementarnych marek bielizny oraz ready-to-wear. Obecna jest na ponad 100 rynkach i w ponad 10 000 punktach sprzedaży w tym 270 własnych (m.in. w Australii, Nowej Zelandii, Dubaju, Włoszech, USA, Meksyku, Niemczech, Francji, Danii i na Tajwanie). W swoim portfolio posiada 9 sklepów internetowych.  Grupa od 140 lat wykorzystuje swoją wiedzę we wszystkich aspektach handlu, od projektowania po dystrybucję.

Rozmawiała: Ewelina Nawrot

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl