Mihiderka zdradza strategię ekspansji

– W zasięgu naszego zainteresowania są zarówno obiekty multifunkcjonalne, jak i biurowce zlokalizowane w często uczęszczanych miejscach – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Marcin Krysiński, współwłaściciel sieci gastronomicznej Mihiderka, która jest partnerem gastronomicznym Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards. Spółka planuje dalszą ekspansję w 2019 roku i w latach kolejnych.

– Oferta Mihiderki przyciąga wielu gości, którzy często narzekają na trudności ze znalezieniem dla siebie jedzenia w typowych dla galerii punktów z fast foodami, tym samym stając się magnesem dla nowych klientów – mówi Marcin Krysiński. Mihiderka oferuje dania niesmażone, niskoprzetworzone, pozbawione cholesterolu oraz białka zwierzęcego, laktozy, często również bez glutenu.

Większa powierzchnia handlowa

Liczba restauracji pod szyldem Mihiderka z roku na rok rośnie. Historia marki zaczęła się pod koniec 2015 roku, kiedy otwarty został pierwszy lokal tuż obok gliwickiego Rynku. W krótkim czasie Mihiderka stała się jedyną w Polsce 100-procentowo rośliną kuchnią działającą na rynku centrów handlowych. Już nieco ponad pół roku od otwarcia pierwszego punktu sieć rozpoczęła ekspansję w centrach handlowych – debiutanckim punktem była wyspa w zabrzańskim M1. W lipcu 2017 sieć wzbogaciła ofertę gastronomiczną Galerii Katowickiej, gdzie zajęła lokal o powierzchni 50 mkw. na drugim piętrze. Pomieszczenie zaprojektowane zostało w nowoczesnej, a zarazem przytulnej stylistyce. Dominują w nim odcienie grafitu połączone z elementami drewna i cegły. W 2018 roku Mihiderka pojawiła się w Arkadach Wrocławskich i Galerii Jurajskiej. Lokal we wrocławskim centrum mieści się na 1. piętrze i zajmuje 45 mkw. powierzchni. W Galerii Jurajskiej sieć znajduje się w jednym z lokali handlowych, zajmując powierzchnię 58 mkw. W obu tych lokalizacjach zaaranżowane zostały także tzw. ogródki z dodatkowymi miejscami dla klientów o powierzchni ok. 20 mkw.

Rok 2019 zaczął się od debiutu w Libero Katowice, gdzie na poziomie 1. Mihiderka otworzyła swoją kolejną restaurację. – Bardzo rozważnie podchodzimy do ekspansji naszej marki, a katowickie Libero od razu wzbudziło nasze zainteresowanie, ze względu na świetne położenie na południu Katowic, które szybko się rozwija i przyciąga nowych mieszkańców – mówi Marcin Krysiński, współwłaściciel marki.

Preferowane lokalizacje

Obecnie sieć sprzedaży Mihiderki obejmuje 5 lokali w galeriach handlowych i trzy lokalizacje przyuliczne w Gliwicach, Krakowie i Wrocławiu.W planach na rok 2019 jest dalsze zwiększanie liczby restauracji – właściciele sieci są na etapie poszukiwania nowych, atrakcyjnych lokalizacji. Tempo rozwoju zależeć będzie w dużej mierze także od odpowiednich franczyzobiorców, którzy cały czas zgłaszają swoje zainteresowanie siecią.

– Rozmowy w sprawie nowych lokalizacji prowadzimy zarówno z wynajmującymi, jak również franczyzobiorcami, czy też inwestorami chcącymi współpracować z nami przy rozwoju naszego konceptu, dlatego nie ograniczamy terytorialnie naszej strategii na najbliższy czas. Jesteśmy otwarci na propozycje, każdą z nich dokładnie przeanalizujemy – mówi Marcin Krysiński, współwłaściciel sieci Mihiderka.

Wśród najważniejszych założeń przyjętej strategii ekspansji jest poszukiwanie lokali w miejscowościach położonych przy głównych trasach komunikacyjnych, np. autostradach i drogach ekspresowych, które zapewnią odpowiedni przepływ klientów. Optymalna powierzchnia lokalu to około 60 mkw. (plus 15-metrowy magazyn). Mihiderka poszukując lokali w centrach handlowych, stawia na lokalizację poza foodcourtem. – Specyfika naszej kuchni, czyli całkowite wyeliminowanie smażenia potraw wpływa na to, jakie położenie w galeriach jest dla nas atrakcyjne. Szukamy lokalizacji poza food courtem, dzięki czemu unikamy mieszania się zapachów, które zniechęcają część wrażliwych na “mięsne” zapachy klientów – mówi Marcin Krysiński.

Menu Mihiderki zostało tak skomponowane, by promować kuchnię roślinną niezależnie od preferowanej diety klientów. Dania są atrakcyjne wizualnie, syte, a przede wszystkim starannie przygotowane i doprawione. – Nasza komunikacja w materiałach drukowanych, czy na kanałach społecznościowych skupiona jest na pozytywnych przekazach – dobrym składzie, wysokiej wartości odżywczej i apetycznej prezentacji dań. Promocja zdrowego żywienia wpisuje się w globalne trendy, w związku z tym prognozy dalszego rozwoju Mihiderki zapowiadają się obiecująco – dodaje.

Mihiderka to sieć gastronomiczna założona w roku 2015. Sieć oferuje dania niesmażone, niskoprzetworzone, pozbawione cholesterolu oraz białka zwierzęcego, laktozy, często również bez glutenu.  Restauracje Mihiderka obejmują 5 lokali w galeriach handlowych i trzy lokalizacje przyuliczne w Gliwicach, Krakowie i Wrocławiu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl