Castorama pracuje nad rozwojem kanałów digital

castorama-poznan

Castorama pokazuje, że ulepszanie domów może być proste i przyjemne. Aby zapewnić klientom pełne wsparcie na każdym etapie domowych metamorfoz, firma wzmacnia swoje działania w obszarach zarządzania doświadczeniem klientów w sklepach i w kanałach digital.

W najbliższym czasie firma dodatkowo zintensyfikuje działania w kierunku rozwoju sprzedaży internetowej oraz zoptymalizuje jakość świadczonych usług z wykorzystaniem nowych technologii. Plany te są odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy poszukują kompleksowej porady zarówno w zakresie oferowanych produktów, jak również wsparcia technicznego i inspiracji.

Castorama stawia na Customer Experience

Za wdrożenie strategii skoncentrowanej na potrzebach klientów odpowiada Beniamin Schön, Dyrektor ds. Klienta i Digitalu. Będzie on odpowiadał za dalszy rozwój narzędzi, w tym kanałów cyfrowych, dzięki którym oferta oraz wsparcie i usługi, potrzebne przy wprowadzaniu zmian w domach, staną się jeszcze bardziej dostępne i łatwiejsze w wykorzystaniu.

– Działania Zespołu skupione są na kliencie – wiedzy o nim, jego potrzebach czy preferowanych usługach. Dążymy do wypracowania optymalnych sposobów i narzędzi komunikacji oraz rozbudowania sprzedaży za pośrednictwem e-commerce. Na co dzień śledzimy satysfakcję klientów, poprzez  Net Promoter Score. Szczególnie intensywnie pracujemy nad rozwojem kanałów digital – komentuje Beniamin Schön, Dyrektor ds. Klienta i Digitalu.

Wskaźnik ROPO na poziomie 50 proc.

Przez dwa ostatnie lata Castorama zaczęła mocno rozwijać sprzedaż internetową. W tym czasie wskaźnik ROPO, mówiący, jak wyglądają zachowania zakupowe klientów, którzy najpierw przeszukują ofertę na stronie castorama.pl, a następnie przekładają to na zakupy w sklepie stacjonarnym, znacząco się zmienił. Na koniec 2018 r. wyniósł 49,6 procent. Oznacza to, że niemal połowa klientów odwiedzających sklepy Castorama przygotowuje się do zakupów odwiedzając stronę internetową. Następnym elementem budowania przewagi rynkowej jest oferta zamawiania produktów „click&collect”. Wprowadzona w 2016 roku we wszystkich sklepach, usługa już wkrótce zyska nową jakość. Taka możliwość wymaga efektywnych procesów zamawiania i utrzymania stanów magazynowych produktów, jak i samej obsługi zamówienia, które złożył klient.

Wzmocnienie działu odpowiedzialnego za marketing doświadczeń klientów w strukturze firmy jest kolejnym krokiem potwierdzającym, że Castorama wyznacza kierunki profesjonalnego doradztwa w tworzeniu przyjaznych wnętrz i dobrych domów. Decyzja Zarządu jest zgodna ze strategią Grupy Kingfisher, która zakłada powstanie analogicznych stanowisk na wszystkich rynkach.

Strategiczne cele Castoramy

Celem strategicznym Castorama jest wspieranie i inspirowanie klientów w tworzeniu dobrych domów, takich w których każdy chce przebywać. Spółka realizuje ten cel poprzez działania w wielu obszarach, poczynając od produktów, a kończąc na usługach, sprawiając że osoby z różnym budżetem  i umiejętnościami mogą wraz z nią tworzyć funkcjonalne i ładne wnętrza domów, mieszkań jak i przyjazne ogrody, w których mogą odpocząć. Ideą przyświecającą działalności firmy jest proponowanie prostych, nowoczesnych oraz przystępnych cenowo rozwiązań dostępnych dla każdego. Podążając w tym kierunku, Castorama buduje długotrwałe relacje z klientami, dbając o ich pozytywne doświadczenia zakupowe.

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii Home Improvement (polepszania warunków mieszkaniowych) w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 76 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia blisko 12 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej grupy posiadającej prawie 1200 sklepów w 10 krajach Europy.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl