Marka LodyBonano rozwija sieć franczyzową

LodyBonano

Lodziarnia franczyzowa to dobry pomysł na biznes dla osób, które nie chcą od podstaw tworzyć własnego produktu – zajmować się kreowaniem koncepcji, planowaniem identyfikacji wizualnej i strategii marketingowej oraz opracowywaniem autorskich receptur lodów – twierdzą właściciele sieci LodyBonano. Marka istniej na rynku franczyzowym od 2003 roku i aktualnie posiada ok. 270 lodziarni w różnych formatach handlowych.

Przyłączenie się do sieci LodyBonano pozwala na korzystanie z gotowych konceptów, a także jasnego modelu biznesowego. Przyszli franczyzobiorcy mają do wyboru: lodziarnię stacjonarną, wariant mobilny, czyli Lodobus, kontener gastronomiczny do sprzedaży w miejscowościach turystycznych – Bonano Holiday oraz wyspę lodową do ustawienia w galeriach handlowych.

Rozpoznawalność marki będzie dla nowo otwartego lokalu ogromnym atutem. Model franczyzowy to także sprawdzone zasady działania, wsparcie merytoryczne i marketingowe.

– Sieć LodyBonano oferuje na przykład udział w ogólnopolskich akcjach promocyjnych, które pomagają budować przewagę konkurencyjną oraz nawiązywać pozytywne relacje z klientami. Udzielamy także wsparcia w zorganizowaniu hucznego pierwszego otwarcia. Dzięki temu nasi franczyzobiorcy nie zaczynają od zera, a wchodzą w wielokrotnie przetestowaną strukturę, cieszącą się w Polsce dużą popularnością – mówi Monika Zalewska, manager rozwoju sieci.

Czas potrzebny na otwarcie własnej lodziarni różni się w zależności od konceptu, jaki wybierze właściciel. Najmniej nakładu pracy wymaga lodobus, nieco więcej może nam zająć przystosowanie lokalu pod lodziarnię stacjonarną. Drugie rozwiązanie pozwala jednak na zbudowanie silniejszej więzi z klientem. –  Wszelkie prace adaptacyjne muszą być prowadzone zgodnie z wytycznymi sieci oraz według przygotowanego przez nią projektu. Zmiany dotyczą zazwyczaj montażu okienka sprzedażowego, założenia niezbędnych przyłączy elektrycznych czy reklamy zewnętrznej – zwraca uwagę Monika Zalewska.

Wymagania franczyzodawcy LodyBonano

Remont może okazać się najbardziej czasochłonnym zajęciem. W grę wchodzą bowiem ekipy zewnętrzne, ich terminy, a także ewentualne poprawki. Kilka tygodni zapasu pozwala zminimalizować wpływ czynnika ludzkiego czy wypadków losowych. Należy pamiętać, że otwarcie własnej lodziarni wiąże się nie tylko z pracami remontowymi. To także instalacja maszyn, zatowarowanie i odbycie szkolenia z zakresu receptur, obsługi klienta oraz prowadzenia lokalu.

– Przed pierwszą transakcją poświęcamy także czas, aby zatrudnić odpowiedniego pracownika oraz wdrożyć go w obowiązki. Musimy także zadbać o właściwą oprawę otwarcia. Warto, aby ten dzień był wyjątkowy i wiązał się z konkretnymi promocjami. To wymaga wcześniejszego przygotowania i prowadzenia działań jeszcze przed oficjalnym startem funkcjonowania lokalu. Jeśli zdecydujemy się na franczyzę, podczas planowania można skorzystać z doświadczeń innych lodziarzy z sieci. Ich sprawdzone pomysły pozwolą nam wybrać odpowiedni kierunek oraz nie marnować czasu na aktywności, które nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Chociaż już sama popularność marki powinna pozytywnie zadziałać na klientów i zachęcić ich do odwiedzenia naszego nowego lokalu – informują przedstawiciele sieci.

LodyBonano (aktualnie ok. 270 lokalizacji) rozwijają sieć w oparciu o kilka formatów handlowych. Najmniejsza wymagana powierzchnia do uruchomienia placówki to 10 mkw., a optymalna wielkość to 25 mkw. Marka jest dostępna w centrach handlowych, m.in. we wrocławskim Sky Tower, Atrium Biała w Białymstoku, CH Plaza Suwałki, Galerii Venus w Świdniku, CH Manhattan w Olsztynie. Właścicielem sieci jest firma Multi Ice.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokaże kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy