Inditex zwiększył udział e-commerce w globalnych obrotach

zara-stratford

Hiszpańska Grupa Inditex zanotowała w 2018 roku 26,1 mld euro przychodów, to o 3 proc. więcej niż rok wcześniej. Firma pochwaliła się wzrostem sprzedaży na wszystkich rynkach.

Sprzedaż w ujęciu like for like wzrosła w tym okresie o 4 proc., a zysk netto o 2 proc. (12 proc. licząc w walutach lokalnych). Wyniósł on 3,44 mld euro. Jak poinformowała hiszpańska spółka, wynik EBITDA (5,46 mld euro) i EBIT (4,35 mld euro) osiągnęły rekordowe wyniki w historii.

Co warte podkreślenia, Inditex zanotował dynamiczny wzrost sprzedaży w kanale e-commerce. W ubiegłym roku wzrosła ona aż o 27 proc. i osiągnęła wartość 3,2 mld euro. Oznacza to, że sprzedaż internetowa odpowiada już za 14 proc. obrotów na tych rynkach, na których Inditex posiada zarówno sklepy stacjonarne jak i e-sklep.

Inditex poszerza zasięg

Obecnie Inditex prowadzi 7490 sklepów na 96 rynkach zlokalizowanych na całym świecie. Oznacza to, że powierzchnia sprzedaży całej Grupy zwiększyła się w ubiegłym roku o 5 proc. Nowe sklepy zostały otwarte aż w 56 krajach. W Polsce hiszpańska firma prowadzi sprzedaż internetową wszystkich swoich marek: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe oraz Zara Home.

– Mamy silny model biznesowy, który w dalszym ciągu zapewnia nam solidne wzrosty sprzedaży na wszystkich rynkach, na których działamy. Dodatkowo stale koncentrujemy się na inwestycjach w nowe technologie i systemy, których rezultatem jest wdrażanie zintegrowanej platformy sklepowej i internetowej – komentuje Pablo Isla, prezes Grupy Inditex.

Inditex zapowiada globalną ekspansję e-commerce

Prezes hiszpańskiej Grupy Inditex zapowiedział, że do 2020 roku wszystkie marki wchodzące w skład Grupy będą dostępne online w każdym zakątku świata. – Chcemy, aby nasze kolekcje były dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od tego, w jakiej części świata w danym momencie się znajdują – zapowiedział Pablo Isla. – Chodzi o wszystkie rynki, również takie, na których nie prowadzimy obecnie sprzedaży stacjonarnej – dodał.

Dzięki uruchomieniu nowej platformy internetowej, oferta marki Zara stała się dostępna dla konsumentów na kolejnych 106 rynkach. Chodzi przede wszystkim o kraje afrykańskie, a także Karaiby i Indonezję. Tym samym produkty hiszpańskiej marki Zara będzie można już kupić online na 202 rynkach na całym świecie. Władze Grupy Inditex zapowiadają, że to nie koniec i w kolejnych miesiącach do platformy zostaną przyłączone kolejne kraje.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokaże kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy