Grupa CCC otworzy 100 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej

Konsekwentna praca nad realizacją założeń strategicznych doprowadziła Grupę CCC na koniec 2018 roku do obecności w 23 krajach – w 18 sprzedaż prowadzona jest w przeszło 1100 sklepach stacjonarnych, a w 15 poprzez kanał online. W minionym roku nasi klienci nabyli we wszystkich kanałach sprzedaży CCC około 50 mln par obuwia – pisze w liście do akcjonariuszy Dariusz Miłek, Prezes Zarządu CCC S.A. Grupa podsumowuje 2018 rok i zdradza plany na 2019.

W 2018 r. Grupa Kapitałowa CCC zwiększyła powierzchnię handlową netto sklepów CCC i eobuwie.pl o 102 tys. mkw., z 475 tys. mkw. do 577 tys. mkw. na koniec roku. Zmiana powierzchni wynikała z powiększenia istniejącej powierzchni handlowej poprzez otwarcie sklepów o łącznej powierzchni 87 tys. mkw. oraz modernizacji i powiększenia istniejącej powierzchni handlowej o 25,6 tys. mkw. W trakcie 2018 r. zlikwidowano 31 sklepów o łącznej powierzchni 10,6 tys. mkw. Dodatkowo powierzchnia handlowa Grupy Kapitałowej CCC powiększyła się o 83,3 tys. mkw. w związku z akwizycją spółki Karl Vögele. Łączna powierzchnia Grupy Kapitałowej CCC wyniosła na koniec 2018 r. 660,3 tys. mkw. Powyższe dane dotyczą działalności kontynuowanej i nie obejmują CCC Germany.

Dariusz Miłek, Prezes Zarządu CCC
Dariusz Miłek, Prezes Zarządu CCC

Sprzedaż detaliczna w sieci sklepów własnych i agencyjnych w 2018 r. miała miejsce w Polsce, Czechach, na Słowacji, w Austrii, Słowenii, Chorwacji, Serbii, Rosji, Bułgarii, na Węgrzech, a także od 25 kwietnia w Rumunii. Łączna liczba sklepów własnych i agencyjnych na dzień 31 grudnia 2018 r. wyniosła 893. Średnia powierzchnia tych sklepów wzrosła o 59 mkw. do 621 mkw. (562 mkw. w 2017). Całkowita powierzchnia sklepów CCC własnych i agencyjnych na 31 grudnia 2018 r. wyniosła 554,1 tys. mkw. i wzrosła o 27,3 proc. względem 2017 r. (435,2 tys. mkw. ).

Przychody ze sprzedaży detalicznej wzrosły o 15,9 proc. do 3 639 mln zł (3 140,9 mln zł w 2017 r.) i stanowiły 77 proc. całkowitej sprzedaży. Przychód ze sprzedaży detalicznej w przeliczeniu na metr kwadratowy wyniósł 6,57 tys. zł/mkw. (7,22 tys. zł/mkw.w 2017). Powyższe dane dotyczą działalności kontynuowanej i nie obejmują CCC Germany oraz – ze względu na porównywalność danych rok do roku – Rumunii.

– Należy pamiętać o tym, że CCC to dziś nie tylko tradycyjne sklepy stacjonarne, ale także rozwijający się dynamicznie e-commerce. Co więcej, na koniec 2018 roku ten kanał sprzedaży stanowił już 20 proc. przychodów całej Grupy. To właśnie rozwój nowych kanałów sprzedaży, wraz z pracą nad poprawą dopasowania produktu do potrzeb klienta, wyznacza kierunek obrany przez CCC w minionym roku – pisze Dariusz Miłek.

Inwestycje w logistykę

Rozwój firmy, wzrost popytu na jej produkty i coraz większe wymagania co do wydajności dystrybucji, przyczyniły się do realizacji największej w dziejach Grupy inwestycji – budowy Centrum Logistycznego położonego w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (LSSE) w Polkowicach. Centrum Logistyczne to nowoczesny kompleks obiektów wielkopowierzchniowych.

Najważniejszym obiektem Centrum Logistycznego jest w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania typu mini-load, o łącznej powierzchni 23,1 tys. mkw., który jest w stanie pomieścić minimum 5 mln par obuwia, czyli ponad 500 tys. kartonów różnych wymiarów. Stanowi największy tego typu obiekt w Europie Środkowej. Inwestycja w 40 proc. została sfinansowana z funduszy unijnych poprzez program Innowacyjna Gospodarka.

Eobuwie.pl rozpoczęło budowę nowego centrum logistycznego w Lubuskim Parku Przemysłowym w Zielonej Górze. Inwestycja wzmocni rozwój na 15 europejskich rynkach, na których spółka jest obecna. Nowe centrum usprawni też obsługę logistyczną podmiotów z Grupy CCC, w tym sprzedaż online oferty CCC oraz innych firm należących do Grupy. W roku 2019 uruchomiony zostanie pierwszy obiekt o powierzchni blisko 40 tys. mkw., zaś docelowa powierzchnia wyniesie 150 tys. mkw.

Cele na 2019 rok

Podstawową osią wzrostu na rok 2019 pozostają kraje Europy Środkowej oraz Południowo-Wschodniej. Grupa zakłada kontynuację udanej ekspansji na tych rynkach i zdobycie lub przybliżanie się do pozycji lidera na każdym z istotnych krajowych rynków obuwniczych w tym regionie.

KONTYNUACJA ROZWOJU I EKSPANSJI
• W roku 2019 Grupa zamierza otworzyć 100 tys. mkw.
• Rozwój e-commerce – uruchomienie CCC online, MODIVO;
• Otwarcie salonów CCC na Bliskim Wschodzie (kraje GCC);
• Rozwój oferty produktowej – sport, fashion, premium, marki obce, akcesoria;
• Inwestycje w nowe magazyny logistyczne w Zielonej Górze. W roku 2019 w rozwój logistyki i IT Grupa zainwestuje co najmniej 100 mln zł;

INNOWACYJNOŚĆ / DIGITALNA TRANSFORMACJA
W 2019 Grupa CCC będzie kontynuować prace nad transformacją cyfrową CCC i unowocześnieniem systemów informatyczno-biznesowych. Ponadto w 2019 będzie rozwijać Centrum B+R zorientowane na customer experience, innowacje produktowe i procesowe.

– Priorytetem pozostaje dla nas niezmiennie koncentracja na klientach i ich potrzebach. Poprzez stałą obserwację rynku i panujących trendów, staramy się dostarczyć naszym klientom  innowacyjne rozwiązania, produkty i usługi, które odpowiadają ich preferencjom. W ubiegłym roku postawiliśmy na dalszy rozwój omnichannel, poszerzyliśmy naszą ofertę o obuwie markowe oraz portfolio marek dedykowanych różnym segmentom wiekowym. Grupa CCC zaproponowała swoim klientom skanery stóp esize.me, które dzięki zaawansowanej technologii, są w stanie wykonać dokładny model 3D stóp. Dzięki temu system może zarekomendować klientowi właściwy rozmiar dla dowolnej marki, czy typu obuwia. Esize.me to kolejny pomysł spółki eobuwie. pl S.A., która skutecznie łączy sprzedaż przez Internet ze sprzedaż stacjonarną. Na koniec 2018 roku oferta eobuwie.pl dostępna była na aż 14 europejskich rynkach, przy czym w Polsce także w 9 sklepach stacjonarnych, łączących cechy zarówno tradycyjnych sklepów, jak i internetowych – pisze Dariusz Miłek.

Otoczenie rynkowe

Głównym segmentem działalności Grupy Kapitałowej CCC jest sprzedaż detaliczna, która generuje 77 proc.  wszystkich przychodów. W tym segmencie Grupa prowadzi działalność w czterech regionach: Polska, Europa Środkowo-Wschodnia, Europa Zachodnia, Pozostałe kraje. W wymienionych regionach Grupa prowadzi również działalność online, która odpowiada za 20,7 proc. wszystkich przychodów.

Głównym rynkiem sprzedaży Grupy CCC jest Polska. Udział Grupy CCC w bardzo rozdrobnionym rynku sprzedaży detalicznej obuwia w Polsce szacowany jest na około 25 proc. Głównym rynkiem Grupy CCC jest szeroko rozumiany środkowy segment klienta. Pod względem liczby punktów handlowych w Polsce, CCC prawie dwukrotnie przewyższa ofertę największych konkurentów. W dalszym ciągu jest to najszerszy segment na krajowym rynku obuwniczym, obliczany na ponad 130 mln par butów rocznie

Poza rynkiem polskim, Grupa Kapitałowa CCC prowadzi swoją działalność w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej tj. w Czechach, na Słowacji, na Węgrzech, w Słowenii, w Bułgarii, w Chorwacji oraz w Rumunii; w Europie Zachodniej tj. na terenie Austrii i Szwajcarii oraz krajach pozostałych – Rosji, Serbii, Ukrainie, Łotwie, Litwie, Estonii i Mołdawii. Salony sprzedaży znajdują się w dużych centrach handlowych lub przy ważnych ciągach komunikacyjnych, w prestiżowych lokalizacjach miejskich.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl