Budowa Silesia Outlet dobiega końca

Silesia Outlet

Na placu budowy Silesia Outlet trwają odbiory techniczne i ostatnie prace wykończeniowe. Instalowane są elementy małej architektury, oznaczenia i nośniki reklamowe. Najemcy aranżują wnętrza lokali. W centrum zastosowano rozwiązania, zgodne ze standardami ochrony środowiska, sprzyjające m.in. oszczędności wody, energii elektrycznej i dbające o jakość powietrza wewnątrz.

Silesia Outlet została tak zaprojektowana, by maksymalnie wykorzystać światło dzienne – dzięki szerokim świetlikom wzdłuż wszystkich pasaży handlowych. Sztuczne oświetlenie w całości wykonane zostało w technologii LED.System ogrzewania i chłodzenia lokali najemców bazuje na pompach ciepła, dużo bardziej ekonomicznych i efektywnych niż tradycyjne grzejniki. Ciepło pozyskiwane jest z wody, a zaledwie dwie pompy są w stanie dostatecznie ogrzać lokal wielkości ponad 100 mkw.

W pasażach handlowych zastosowane zostały tzw. rooftopy, optymalizujące pobór świeżego powietrza z przejęciem ciepła lub chłodu, w zależności od warunków zewnętrznych – ze zużytego powietrza wyrzucanego z obiektu. System minimalizuje w ten sposób straty ciepła. Posiada też specjalne filtry, aby jakość oraz temperatura powietrza wdychanego przez pracowników i klientów, odpowiadała najlepszym standardom w zakresie zdrowia i komfortu. W toaletach i łazienkach zamontowane zostały czujniki światła i baterie wody, sterowane fotokomórką, podobnie jak w dozownikach mydła. W całym obiekcie ustawione zostaną kosze na śmieci z funkcją segregacji odpadów.

Budowa Silesii
Budowa Silesii

– Zrealizowaliśmy właściwie cały zakres prac. Dobiegają końca odbiory techniczne i rozruchy poszczególnych instalacji – mówi Krzysztof Godleś, dyrektor ds. rozwoju 6B47, inwestora projektu.  – Montujemy detale, meble oraz elementy wyposażenia, punkty informacji wizualnej z monitorami dotykowymi oraz aplikacjami nawigacyjnymi, a także nośniki promujące ofertę, strefy relaksu z punktami ładowania urządzeń mobilnych, czy plac zabaw dla dzieci. Na zewnątrz, stopniowo aranżowane są tereny zielone, a także malowane i instalowane oznakowanie poziome – ta część prac jest też mocno zaawansowana, choć uzależniona od pogody – podsumowuje Krzysztof Godleś.

Neinver, wiodący operator centrów outlet w Europie oraz lider rynku w Polsce i Hiszpanii,  odpowiada za zarządzanie obiektem, a po otwarciu, odpowiadać będzie również za najem.

– Silesia Outlet to obiekt z bardzo dużym potencjałem, który ma szansę szybko zyskać znaczące miejsce na handlowej mapie Śląska. Lokalizacja w znanej przestrzeni zakupowej, mocna oferta i wysokie standardy obsługi będą przyciągać zarówno mieszkańców regionu jak i turystów – mówi Magdalena Chachulska, dyrektor zarządzania centrami Neinver.

Silesia Outlet powstaje w bezpośrednim sąsiedztwie Centrum Handlowego Auchan Gliwice i marketu budowlanego Leroy Merlin obok autostrady A4, łączącej Kraków, Aglomerację Śląską i Wrocław – największe ośrodki gospodarcze południowej Polski. Droga do skrzyżowania z autostradą A1, która już wkrótce połączy północ i południe Polski aż do czeskiej granicy, zajmuje zaledwie kilkanaście minut jazdy samochodem. Przy centrum przebiega też droga krajowa nr 78 w kierunku Rybnika.

Najemcy przygotowują się do otwarcia Silesia Outlet

Intensywne prace trwają w lokalach najemców. Każdy wyposażany jest zgodnie ze standardami marek, obecnych w nowo powstającym outlecie. Za zarządzanie budową oraz najem do czasu otwarcia, odpowiada firma BOIG The Blue Ocean investment Group.

Budowa Silesia Outlet
Budowa Silesia Outlet

W ofercie Silesia Outlet znajdą się salony outletowe niemal wszystkich branż: od mody dla kobiet i mężczyzn, przez obuwie, akcesoria, biżuterię i bieliznę, po bogatą propozycję marek sportowych. To będą najpopularniejsze marki z segmentu mid-mass market, stopniowo uzupełniane ofertą premium.

Klienci zrobią zakupy w salonach: Vistula i Wólczanka, Pierre Cardin wraz z ofertą Bugatti i Milestone, Bytom, Guess, Diverse, Lavard, Lancerto, Molton, Unisono, Only, Triumph, Gatta i Bagatelle. Bogatą reprezentację stanowić będą marki jeansowe: Lee Cooper, Wrangler, Cross Jeans i Pepe Jeans oraz obuwnicze: Kazar, Venezia, Ecco, Symbiosis i Umbro. Ważną część zajmą również marki sportowe: Intersport, Martes Sport, 4F, Sizeer, Puma, Reebok, New Balance, Trespass i Regatta. Otwarty zostanie też salon biżuterii Apart oraz Wittchen
z galanterią skórzaną. Artykuły gospodarstwa domowego oraz wyposażenia wnętrz będzie można nabyć w sklepach Tefal, Home&Cook i Dajar.

Silesia Outlet, po zakończeniu I fazy budowy, na 12 tys. mkw. zgromadzi ponad 60 salonów wyprzedażowych. Druga faza zakłada budowę kolejnych 8 tys. mkw. Po zakończeniu obu etapów, Silesia Outlet będzie największym centrum wyprzedażowym w regionie o łącznej powierzchni 20 tys. mkw.

O 6B47

6B47 Real Estate Investors AG to jeden z wiodących deweloperów w krajach niemieckojęzycznych z biurami w Wiedniu, Düsseldorfie, Berlinie i Warszawie. Firma realizuje projekty nieruchomościowe o wartości nieco ponad 1,7 miliarda euro. Aktualne projekty w Austrii to: Living Kolin, Althan Park, ParkFlats 23, Beatrix Spa i PhilsPlace, w Niemczech: IN-Tower, Goldstück, Will No. 16 i Kleine Eiswerder Straße. Do grupy 6B47 Real Estate Investors AG należy 6B47 Poland – spółka koncentrująca się na projektach w głównych miastach i aglomeracjach Polski.  Aktualne projekty to Zyndrama we Wrocławiu i Silesia Outlet w Gliwicach.

O BOIG

The Blue Ocean Investment Group (BOIG) od ponad 15 lat świadczy kompleksowe i innowacyjne usługi polskim i zagranicznym klientom na rynku nieruchomości komercyjnych, począwszy od wstępnych badań rynkowych, poprzez doradztwo projektowe, pomoc w pozyskiwaniu finansowania, budowę, komercjalizację, kreowanie marki, aż do sprzedaży nieruchomości jako inwestycji. Grupa BOIG to spółki, które świadczą wyspecjalizowane usługi w zakresie property consulting, project management, tenants coordination, investment consulting, asset management i marketing.

O Neinver

Neinver to hiszpańska, międzynarodowa firma, specjalizująca się w inwestycjach na rynku nieruchomości komercyjnych i logistycznych, budowaniu obiektów handlowych i zarządzaniu nimi. Ten wiodący operator centrów outlet w Hiszpanii i Polsce oraz drugi pod względem wielkości w Europie, posiada dwie marki własne: The Style Outlets i Factory. Firma Neinver, założona w 1969 roku, zarządza 18 centrami outlet, 5 parkami handlowymi i współpracuje z ponad 800 markami w sześciu krajach europejskich: we Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii i Holandii. Neinver w Polsce zarządza siecią czterech centrów outlet Factory: w Warszawie (Ursus i Annopol), Krakowie i Poznaniu, a także parkiem handlowym Futura w Krakowie oraz powstającym Silesia Outlet w Gliwicach. Grupa Neinver jest jedyną firmą tej branży w Europie, która uzyskała certyfikat zrównoważonego rozwoju dla wszystkich zarządzanych przez siebie centrów outlet.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl