SCF 2019: twarda rywalizacja o miano najlepszej sieci handlowej w Polsce

szymon-lukasik-cresa

Jury SCF Retailers’ Awards, wybierając kandydatów do nagrody w kategorii Retailer of the Year, miało twardy orzech do zgryzienia. Ostatecznie wybór padł na sieci Carrefour, Empik, Martes Sport, Rossmann, Sinsay i TK Maxx – pisze Szymon Łukasik, dyrektor działu reprezentacji najemców handlowych firmy Cresa w Polsce, członek Jury.

Wręczenie nagród odbędzie się podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum Exhibition & Awards. SCF jest organizowane przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Poland Magazine i portalu Retailnet.pl.

W porównaniu z Europą Zachodnią na polskim rynku działa mniej sieci handlowych, ale i tak podjęcie decyzji nie było sprawą łatwą. Zależało nam na różnorodności kandydatów oraz rzetelnej ocenie sytuacji rynkowej – na tyle, na ile było to możliwe, ponieważ trudno jest porównywać w ramach jednej kategorii tak odmienne marki jak Rossmann czy Martes Sport. Dyskusja była ciekawa, a wnioski jeszcze bardziej. Wśród nominowanych do nagrody znalazły się sieci handlowe, które funkcjonują na rynku dłużej lub krócej i prowadzą lokale w wielu różnych lokalizacjach. Pod uwagę braliśmy atrakcyjność poszczególnych sieci dla klientów oraz ich popularność na rynku i dostępność dla kupujących w całej Polsce. Nie bez znaczenia było także tempo rozwoju i wprowadzania modyfikacji do konceptów sklepów i ofert, dzięki którym każda z nich stara się nadążyć za rynkiem.

Nominowani do SCF Retailer of the Year

Sieć handlowa Carrefour zaimponowała wszystkim jurorom wprowadzaniem nowoczesnego konceptu z częścią gastronomiczną oraz poszerzaniem sieci franczyzowej. Takie posunięcia nie mogą przejść niezauważone, szczególnie na rynku, na którym sektor spożywczy przechodzi rewolucyjne zmiany i nie można jednoznacznie określić kierunków jego rozwoju w przyszłości.

Empik z kolei realizuje bardzo interesujący program modernizacji swoich sklepów, które dostosowuje pod względem wielkości, oferty a przede wszystkim koncepcji architektonicznej do standardów i wymogów rynku konsumenckiego z silnym uwzględnieniem sprzedaży wielokanałowej. Sieć ta realizuje tę strategię w sposób konsekwentny, co warto docenić.

Rossmann jest bezsprzecznie liderem rynku drogeryjnego w Polsce, nie boi się otwierać sklepów w żadnym formacie – w centrum handlowym, przy ulicach czy nawet w parkach handlowych. Formuła sprawdzona, ale w żadnym przypadku nienudna. Na uwagę zasługuje również proces optymalizacji sieci sklepów i skutecznego dobierania kolejnych lokalizacji na mocno nasyconym rynku.

Martes Sport nie zwalnia tempa ekspansji i skutecznie konkuruje z międzynarodowymi sieciami, które wynajmując większe powierzchnie muszą poważnie liczyć się z takim przeciwnikiem. Marka ta zaczęła się rozwijać w mniejszych miastach, które w zasadzie zdominowała, ale właściciele sieci chętnie i odważnie angażują się w projekty w największych miastach. Martes Sport można uznać za solidnego partnera biznesowego.

Sinsay – marka odzieżowa grupy LPP – idealnie wpisała się ze swoją ofertą w gusta młodzieży i zapowiada agresywną ekspansję na coraz większych powierzchniach. Nie bez znaczenia są tutaj zarówno globalne doświadczenie LPP w prowadzeniu różnych konceptów handlowych, jak i zdolność podejmowania szybkich decyzji co do ich zmian, gdy zachodzi taka potrzeba.

Sieć TK Maxx wyrosła na jednego ze strategicznych najemców na polskim rynku – w 2019 roku będzie świętować 10-lecie swojej działalności w Polsce. TK Maxx rozwija się w stabilnym tempie i jest obecna we wszystkich znaczących obiektach w naszym kraju oraz planuje dalszą ekspansję.

Serdecznie zapraszam wszystkich do udziału w gali rozdania nagród podczas najbliższego SCF Retailers’ Awards 2019 i zachęcam do zwrócenia szczególnej uwagi na kategorię Retailer of the Year.

Autorem tekstu jest Szymon Łukasik, dyrektor działu reprezentacji najemców handlowych firmy Cresa w Polsce.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl